Dag 4 13 dec. Asuncion - Reisverslag uit Asunción, Paraguay van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 4 13 dec. Asuncion - Reisverslag uit Asunción, Paraguay van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 4 13 dec. Asuncion

Blijf op de hoogte en volg Kristin

15 December 2012 | Paraguay, Asunción

Dag 4 13 dec. Asuncion
Rond 9 uur werd ik wakker gemaakt door een fel onweer. Ik had geen elektriciteit, geen airco en dus ook geen internet. Pff, wat een hondenweer! Een grijze hemel. Het goot bakken. Het was ook direct veel frisser wat wel niet zo slecht was. Net België, maar ietsje warmer. :-)
Asunción (volledige naam: Nuestra Señora Santa María de la Asunción) is de hoofdstad van Paraguay. De stad heeft een inwonertal van ca. 500.000 (1992). De agglomeratie met de naam Gran Asunción, omvat de steden San Lorenzo, Fernando de la Mora, Lambaré, Luque, Mariano Roque Alonso, Ñemby and Villa Elisa en heeft bijna 1,9 miljoen inwoners. Het is de zetel van de overheid, de belangrijkste haven en het industrieel en cultureel centrum van het land. De stad ligt aan de rivier de Paraguay. Het Spaanse woord asunción betekent assumptie/aanname/opneming in het Nederlands. Het verwijst naar de Maria-Tenhemelopneming; de volledige naam betekent Onze Dame, de Heilige Maria van de Opneming.
Ik ging vlug ontbijten. Dronk opnieuw een tas thee met een kalksmaak en aangelengd fruitsap. Men had twee kaarsjes aan het buffet gezet zodat we zagen wat we aten. Één meneertje zit ook elke dag op zijn zelfde plaats zoals ik. We zeggen telkens vriendelijk goedendag. Soms nog eens één persoon die er eet. Het toffe hostelleven is weer voorbij, waar je veel vrienden maakt. Je lacht en zevert. Maar zo heb ik wat meer tijd om aan mijn blog en mijn foto's te werken. Ik kroop weer in mijn bed. Wat kon je in godsnaam doen met zo'n weer en zonder licht. Ik kon bijna zelfs de de badkamer niet vinden. De ganse dag bleef het regenen. Ik was bijna vergeten dat ik de dag nadien naar Recife in Brazilië vloog en nog geen hotel geboekt had. Via vele sites vond ik eindelijk iets. Ik weet niet wat het zal zijn en hoe het strand zal zijn. Ik boekte maar één nacht zodat ik eventueel nog kan veranderen. Rond 16 uur hield het op met regenen. Ik wilde zo'n thermos kopen. Echter was er geen enkele marktkramer te bespeuren. Waarschijnlijk is niemand komen opdagen met dat onweer. Nergens kon ik zo'n lederen thermos nog vinden. Dat vond ik heel spijtig. Ik kan er wel nog altijd één kopen op de luchthaven maar daar zullen de prijzen wel anders liggen. Onderweg kocht ik me een warme sandwich milanesa en een yoghurt. Ik maakte mijn valies, reserveerde een taxi om me de dag nadien naar de luchthaven te voeren en viel maar niet in slaap. Ik dacht teveel na nadat ik wat dingen hoorde op facebook van één bepaalde persoon en dat deed me geen plezier...:-(