Dag 3 16 nov. Tigre - Reisverslag uit Tigre, Argentinië van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 3 16 nov. Tigre - Reisverslag uit Tigre, Argentinië van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 3 16 nov. Tigre

Blijf op de hoogte en volg Kristin

18 November 2012 | Argentinië, Tigre

Dag 3 16 nov. Tigre
Gisteravond was er een hels lawaai in de straten. Men had gewonnen met de voetbal en vierde dit uitbundig. Toeterende auto's en moto's, schreeuwende mannen allen gekleed in blauw- oranje kleuren , zwierend met vlaggen. Ik nam een ontbijt en zag op tv de aankomst van Lady Gaga in Buenos Aires. Ze treedt morgen op. Daniel stond om 11 uur paraat, zonder auto. We zouden naar Tigre gaan met de metro en de trein. Vond ik wel leuk zodat ik wegwijs geraak met het openbaar verkeer. Interessant indien Anje komt zodat ik alles al wat ken. Tigre, een leuk en gezellig dorp. 30 kilometer noordelijk van Buenos Aires begint de wijd vertakte delta Río Paraná. De rond 2.600 km2 grote delta is een sompige eilandenwereld. De zuidelijkste rivierarm is de Río Luján, waar de linkeroever voor de monding in de stad Tigre ligt. Tussen de rivieren Luján en Paraná strekt een ongeveer 100 km2 groot beschermd natuurgebied: Paraná de las Palmas. We maakten een boottocht van 45 minuten naar een restaurant, Gato Blanco, gelegen op een eilandje. Ik betittelde Tigre als Venetië. Bootjes transporteerden producten uit de regio, vooral fruit, door de wirwar van het water. Boten met de vuilbakken van de eilandjes. Ook de bank passeert per boot. Wanneer de bewoners een betaling moeten doen, wachten ze gewoon op de bankboot. :-) Aan ieder huis hing een boot aan een kabel. Honden wachtten op hun baasje vanop de ponton. Je kon er een kano huren, roeiboten, speedboten of jetski's. In het restaurant bestelde Daniel ons een lekkere fles rode Argentijnse wijn. Deze keer had ik er geen hoofdpijn van. Ik kon niet kiezen tussen de zoveel keus aan vlees. Andere termen dan bij ons. Ik probeerde te vragen of dat het vlees een soort tournedos, chateaubriand, entrecote of dergelijk was maar men verstond er niets van. Hollanders naast mij legden me uit dat het vlees hier op een gans andere manier versneden wordt en dat je het niet kunt vergelijken met bij ons. Gelijk wat je neemt, zei men, is overheerlijk. Daniel en ik namen twee verschillende soorten vlees en deelden. Inderdaad mijn beef de chorizo van 500 gram had ik volledig verslonden. Een dik stuk heerlijk, mals, rood vlees, Daarbij een smakelijke, maar wel altijd vettige, chimichurisaus . We sloten af met een thee en koffie en rond 17 uur passeerde de laatste lancha die we dus zeker moesten nemen. Op de trein begon plots mijn chimichurisaus te werken en ik moest DRINGEND naar het toilet. Geen wc te zien op de trein. Ik kon niet meer wachten. We stapten aan een halte af. Geen bar of restaurant te zien! Ik liep haastig in drie winkels binnen en smeekte om naar het toilet te kunnen gaan. Men weigerde. Uiteindelijk belde ik aan in een sushibar waar ik op hun privétoilet kon gaan. Hi hi, wat een geluk want het scheelde geen twee minuten. Stel je voor zeg! Daarna gingen we terug met trein en metro naar mijn hotel. Ik wilde de dag nadien naar Uruguay gaan en Daniel toonde me op pc welke mogelijkheden er allemaal waren. Het zal een boottocht worden, Buqubus, met lunch en Citytour met Engelse gids. Ik kon een ticket kopen aan de bootterminal. Ik nam afscheid van Daniel want nu wilde ik hem niet verder meer storen en wilde ik opnieuw alleen verder reizen. Ondanks zijn vriendelijkheid werkte hij op mijn zenuwen en hij werd te aantastelijk :-) Ik zocht nog wat dingen op en ging slapen. x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristin

Eindelijk is het bijna zo ver. Mijn droom wordt werkelijkheid. " We reizen niet om te ontdekken, maar om te zien wat ontdekt is " 17 november 2011 vertrek ik alleen en met de rugzak het onbekende tegemoet en dit gedurende 1 jaar en 3 maanden.... Ik zal jullie allemaal missen en ik hoop dat mijn 2 hondjes het zonder mij zullen redden! :-) Als maskotte neem ik een Belgische knuffelbeer mee.

Actief sinds 06 Juli 2011
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 271299

Voorgaande reizen:

17 November 2011 - 28 Februari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: