Dag 5 10 jan Wellington - Reisverslag uit Wellington, Zuid-Afrika van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 5 10 jan Wellington - Reisverslag uit Wellington, Zuid-Afrika van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 5 10 jan Wellington

Door: kristindaelman

Blijf op de hoogte en volg Kristin

10 Januari 2012 | Zuid-Afrika, Wellington

Dag 5 10 jan Wellington
Ik stond weer als eerste op rond 8u. Eigenlijk is er die dag niet veel gebeurd. Weer altijd hetzelfde… Zonnen, scrabble spelen, zwemmen, eten , drinken en genieten van mekaar. In de namiddag hoorden we in het rivierbos naast ons het knetteren van vuur. En ja, inderdaad brandde het. Anja en Pieter belden de brandweer en wij begonnen alvast met het besproeien van de bomen die het dichtst gelegen waren langs de kant van de B&B. Ofwel werd de brand veroorzaakt door de geburen met de bedoeling van die zwarten die verblijven in het bos, te verjagen. Maar dat mag niet echt luidop gezegd worden. :) Ofwel ontstond de brand door de zwarten zelf die aan het koken waren. Door de droogte vat alles vlug vuur. We hadden het vuur onder controle. Dus het was niet zo erg. Een zwarte uit de bosjes begon te schelden en te dreigen dat hij Pieter ging” dood maken” . Dit werd teveel en hij ging dit melden bij de “ wetstoepassing “. Ze gingen het geval controleren. We weten niet of ze er wel effectief iets aan gedaan hebben. De brandweer kwam langs en bluste alles. Eigenlijk heb ik wel wat medelijden met die zwarten. Die hebben geen huis, geen werk en geen eten. Ze moeten zelfs in de open natuur slapen. Maar ik kan wel begrijpen dat dat niet aangenaam is van zo’n zwervers naast een B&B te hebben. Het zou misschien de logeerders kunnen afschrikken. Tegen de valavond zijn we gaan eten in een visrestaurant. Pa en ma namen “een solleke”, Mike een steak en Pieter en ik 8 queen Praws. Het had me gesmaakt. Ook Kristien en Jacques waren er bij. Michael hun zoontje van 5 maanden verdroeg nauwelijks de warmte. Ze zijn dan maar vroeger naar huis gegaan. Rond 21u30 ben ik gaan slapen. Ik skypte naar tante Mia die online was maar ze nam niet op. Ik hoorde bij de geburen dat er een zwembadparty aan de gang was. Er was veel ambiance. Ik had er wel graag bij geweest. Een beetje actie voor mij zou niet slecht zijn. Mooi blij. Goed gaan. xxx

  • 11 Januari 2012 - 16:03

    Monique:

    Hoi kristin! Blijkbaar zijn jullie allemaal goed gearriveerd bij pieter. Zo te lezen is het ginder veel beter weer dan hier. Ik heb op facebook gelezen dat je reeds contact hebt opgenomen met hans versluys. Ik hoop echt dat je hem in nieuw-zeeland kan ontmoeten want bij mij is het zeker 25 jaar geleden dat ik hem nog gezien heb. Ik geniet nog dagelijks van je verslagen. Nog veel plezier ginder en dikke kussen aan allemaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristin

Eindelijk is het bijna zo ver. Mijn droom wordt werkelijkheid. " We reizen niet om te ontdekken, maar om te zien wat ontdekt is " 17 november 2011 vertrek ik alleen en met de rugzak het onbekende tegemoet en dit gedurende 1 jaar en 3 maanden.... Ik zal jullie allemaal missen en ik hoop dat mijn 2 hondjes het zonder mij zullen redden! :-) Als maskotte neem ik een Belgische knuffelbeer mee.

Actief sinds 06 Juli 2011
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 271363

Voorgaande reizen:

17 November 2011 - 28 Februari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: