Dag 21 15 juli Roatan West End duiken - Reisverslag uit West End, Honduras van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 21 15 juli Roatan West End duiken - Reisverslag uit West End, Honduras van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 21 15 juli Roatan West End duiken

Door: kristin daelman

Blijf op de hoogte en volg Kristin

15 Juli 2012 | Honduras, West End

Dag 21 15 juli Roatan duiken
Ik had mijn gsm gezet om 7u30 maar dat vond ik veel te vroeg en veranderde hem naar 9 uur. Ik had een tiental nieuwe muggenbeten bij van deze nacht. Ik zit dus over de honderd beten. Ik werd s' nachts wakker van de jeuk. Ik maakte me een paar tassen thee, bakte mijn laatste eitjes en toastte me brood. Dit zou de laatste maal zijn daar ik morgen een goedkopere kamer aan 25 $ neem zonder keuken en met één bed. Het ligt net naast het restaurant waar ik wel internet op de kamer zal hebben. In het restauran,t dat op zondag gesloten is, las ik op het terras mijn mails. Het was er eenzaam. Weinig volk op de straat. Wat haat ik zondagen. Als kind al vond ik een zondag niet leuk. We keken dan telkens naar de koers wat ik niet leuk vond. :-) Waar is al dat volk? De eigenaar zei dat iedereen slaapt op zondag. Ik wilde hier niet eenzaam blijven zitten en besloot in de namiddag te gaan duiken. Ik sprak met Ricardo, een Argentijn, die ook in mijn hotel zit. Zijn vrouw ging hem toekomen maar toen ze op de luchthaven in Argentinië aankwam vroeg de securitas of ze ingeënt was tegen gele koorts. Dat wist de vrouw niet zodat ze niet op het vliegtuig mocht stappen. Mij hebben ze op een luchthaven nog nooit mijn inentingen gevraagd. Ook aan haar man hadden ze dat niet gevraagd zodat Ricardo hier 22 dagen blijft zonder zijn vrouw. Hij is zo eenzaam zonder haar. Zijn vlucht verzetten zou hem 800 $ extra kosten. Ik verhuisde van kamer. Amaai, wat een stank! Kevin de eigenaar had net geschilderd zodat gans de kamer naar “ slechte” verf rook. Ze hadden een extra ventilator gezet. Ik verluchtte de kamer met mijn deodorant maar veel hielp het niet. Pff, als ik er maar kan inslapen. Ik richt deze nacht de ventilator op mij zodat ik de stank niet ruik. Ik deed twee duiken. De eerste maal was ik met een jongen van 15 jaar, de tweede duik alleen met de divemaster. De duiken waren prachtig. Helder water, 30 graden, en dan had ik op het einde van elke duik toch weer kou :-) , prachtige koralen, niet zo veel vis, hawkbill schildpadden, grote krabben en dikke langoesten, triggerfishes, angelfishes enz. Het deed me deugd. Ik ben wel een paar keer met mijn vlechtjes aan mijn tankkraan blijven hangen maar ik kreeg me telkens los. :-) De divemasters probeerden me een cursus aan te smeren van “divemaster” aan 850 $. In andere landen kost dit soms tot 3000 $. Ik zou dan minimum 1 maand in het land moeten verblijven. Ik wil echter een cursus volgen in het Nederlands en niet in het Engels. Ik zou de volgende dag nog een duik meedoen. In mijn hotel zag ik Ricardo er verloren bijlopen. Hij vroeg me of ik geen zin had om morgen mee te gaan met een taxi. Hij wilde gans het eiland verkennen. Hij betaalt voor zich alleen 40 $ en misschien is het voor twee personen goedkoper. Dat interesseerde me wel. Ik wilde dat ook al doen en het is leuker met twee dan alleen. Ik zou dan morgen niet duiken. In de straat kocht ik me baleada met kip en een beetje verder nog een baleada met kip en avocado. Ik had voor 75 L = 3 € lekker gegeten. Rond 20 uur zat ik in mijn klein stinkend kamertje. Hoe langer ik er in zit hoe minder het ruikt. Ik had me een nieuwe muggenspray gekocht = groene “ OFF” wat de sterkste is. Ik wil echt van die muggen en sandflies af. Ik word het beu! Straks een film bezien en dodo. Ik hoop dat ik deze week mijn Visakaart ontvang of ik moet hier blijven wonen! :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristin

Eindelijk is het bijna zo ver. Mijn droom wordt werkelijkheid. " We reizen niet om te ontdekken, maar om te zien wat ontdekt is " 17 november 2011 vertrek ik alleen en met de rugzak het onbekende tegemoet en dit gedurende 1 jaar en 3 maanden.... Ik zal jullie allemaal missen en ik hoop dat mijn 2 hondjes het zonder mij zullen redden! :-) Als maskotte neem ik een Belgische knuffelbeer mee.

Actief sinds 06 Juli 2011
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 271329

Voorgaande reizen:

17 November 2011 - 28 Februari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: