Dag 12 - Reisverslag uit Port Louis, Mauritius van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 12 - Reisverslag uit Port Louis, Mauritius van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 12

Door: kristindaelman

Blijf op de hoogte en volg Kristin

29 November 2011 | Mauritius, Port Louis

Om 8u nam ik de bus naar het duikcentrum. Ik moest 4 filmen bekijken. Dat gaat hier nog met een videorecorder van de jaren stillekes! Ook de casettes zijn heel erg verouderd wanneer ik de kapsels en kledij van de mensen bezie. Ja, het is niet de beste club die er is hoor! Maar ja, ik ben er mee begonnen en nu moet ik maar voortdoen he. Ook wordt er niks van theorie gegeven. Alles is zelfstudie. Daarna gign ik mee op de boot waar ik weer reddingsoefeningen moest doen. En daarna mocht ik nog 10 minuutjes meeduien met de anderen van de groep. Op de bodem werd een fles champagne ontkurkt en een spandoek getoond met Happy Nirthday. Een meeneer van 72jaar verjaarde. Het ontkurken gaf een enorme klap onder water zoals een explotie. Verschietachtig! Ik probeerde ook te drinken maar dat was wel niet zo gemakkelijk. Op de boot werd de champagne geschud en over ons gespoten. Daarvan heb ik geen foto’s want mijn batterij was plat.:-( Eenmaal in het centrum oefende ik nog wat op de pop CPR en werd het systeem van de zuurstofvoorziening mij uitgelegd.
Op weg naar de bus riep een man in een tourauto of ik een lift wilde naar Grand Bay. Ik stapte in. Debus hing vol boedabeeldjes. Hij organiseert tours met de toeristen en nodigde mij uit om donderdag gratis met hem en de 10 andere toeristen mee te gaan. Hij gaf me zijn nummer. Ik ga dat niet doen want naar mijn zin maakte hij wat teveel avances.
Ik nam wat copies in het copiecenter, kocht postkaartjes en ging w at rusten want het was een vermoeiende dag geweest. Rond 16u was ik weer in volle vorm om voor de laatste maal te studeren. Om 22u stopte ik er mee. Ik was beu-geleerd. Als ik het nu niet ken zal ik het nooit kennen! :)
Waneer de vuilkar hier passeert is dat een echt fenomeen om te zien. Er komen zeker 6 à 8 personen aan te pas. Per koppel dragen ze een rieten versleten mand. Met hun handen scheppen ze het vuil uit de bakken, doen dat in de mand en geven die aan een man op de vuilkar die de mand dan weer uitgiet. De helft van het vuil ligt dan naast de vuilbakken waar 2 andere mensen met hun handen de overschotten oprapen. Niet te doen! Ook de straten worden geveegd met een borstel gemaakt van stro.
Deze namiddag at ik aan een cabanne” Halim”. Dat is een soort soep van linzen, met nog iets bij, en stukjes vlees. De indische vrouw gaf het me gratis om eens te proeven. 60 % van de bevolking bestaat hier uit Hindoes. Ook iets waar Hervé zich dood aan ergerde dat die allemaal maar kinderen op de wereld zetten, omdat” de pil” verboden is in hun geloof en zo Mauritius overbevolkt wordt met indiers.
Met een stuk zeep waste ik een paar kledingstukken uit met de han d. Ik zal content zijn als ik eens ga wassen met een wasmachine want al het vuil krijg je er toch niet uit hoor.
Het is hier vandaag heel bewolkt geweest. De zon kwam er maar eventjes door. Het zou wel eens binnenkort kunnen regenen zegt men.
Morgen ga ik op internet zodat jullie mijn verslagen verder kunnen lezen. Duim voor mijn examen he.
Slaapwel

  • 30 November 2011 - 10:19

    Anje:

    duimpke omhoog voor je examen,he!! doe dat goed,he! zijn dat dezelfde die les geven dat ook gaan verbeteren...dat belooft:-) bizz

  • 30 November 2011 - 10:22

    Vandenbroucke Katrie:

    Ik zal zeker duimen voor je , maar dat zal niet nodig zijn , je zal er zekerrrrrrrr door zijn voor je examen , grtjes vanuit Houthulst

  • 07 December 2011 - 10:48

    Anna On Tour:

    en ondertussen je brevet gehaald Kristin?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristin

Eindelijk is het bijna zo ver. Mijn droom wordt werkelijkheid. " We reizen niet om te ontdekken, maar om te zien wat ontdekt is " 17 november 2011 vertrek ik alleen en met de rugzak het onbekende tegemoet en dit gedurende 1 jaar en 3 maanden.... Ik zal jullie allemaal missen en ik hoop dat mijn 2 hondjes het zonder mij zullen redden! :-) Als maskotte neem ik een Belgische knuffelbeer mee.

Actief sinds 06 Juli 2011
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 271363

Voorgaande reizen:

17 November 2011 - 28 Februari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: