Dag 13 23 juni Antiqua laatste dag - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 13 23 juni Antiqua laatste dag - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 13 23 juni Antiqua laatste dag

Door: Kristin Daelman

Blijf op de hoogte en volg Kristin

23 Juni 2012 | Guatemala, Guatemala-stad

Dag 13 23 juni ( Antiqua ) laatste dag
Ik had geen wekker gezet. Om 6u30 werd ik wakker. Pff, dat was nog veel te vroeg! Ik keerde me nog eens om en tot mijn verbazing werd ik wakker om 10 uur. Amaai, dat was lang geleden maar ik had het nodig. Het was heel zonnig. Ik deed mijn afswasje in de diepe, blauwe wasbak op de koer. Zoals iedereen doet, liet ik de afwas drogen in de zon. Ik denk dat ze hier geen vaatdoek niet kennen. Ik liep naar het ijscrémewinkeltje, gelegen naast mijn koer, en vroeg aan het meisje of ze een kurkentrekker had. Ze had een simpele en uit alle macht probeerden we de fles tevergeefs open te maken. Ik liep naar het kleine reisbureau waar ik aan de man vroeg om ze te ontkurken. Ook hij kon het niet. We liepen daarnaast in een kruidenierswinkeltje binnen en met twee mannen trokken ze uit alle macht. Amaai, dat was een serieuze kurk! Ik zei hen dat die fles niet voor nu was hoor ( het was nog morgend! ) maar voor deze avond. Ik kocht bij de man een busticket aan 80 Q = 8 € voor de dag nadien om 9 uur naar Guatemala City te reizen. Ik vroeg hem waar ik daar het beste sliep en hij zei direct, in zone 10 ( waar het heel duur is ) of zone 13 ( dicht bij de luchthaven ) en waar het veilig en goedkoper is. Ik boekte via internet het hotel Aeropuerto aan 24 € voor 1 nacht. Normaal gezien kost de kamer maar 12 € maar als single moet je telkens betalen voor twee personen. Dat is het nadeel van alleen te reizen he. Het is nu 14 uur. Het is opnieuw beginnen regenen met het gevolg dat mijn afwasje weer nat is. Ik maakte me spek met eieren. Ik zal veel eten over hebben maar dat laat ik maar voor een volgende leerling. Ook de badhanddoek die ik kocht kan ik niet meeslepen. Ik hermaak nu mijn valies, herschik opnieuw alles en studeer wat. Het zal een rustige dag worden. Misschien wandel ik tot aan het prachtige central park. Indien het niet regent.
Het dondert hier plots heel fel. Bakken regen…