Dag 4 4 maart Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 4 4 maart Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 4 4 maart Perth

Door: kristindaelman

Blijf op de hoogte en volg Kristin

04 Maart 2012 | Australië, Perth

Dag 4 4 maart Perth ( telefoonnummer Australiê : +61 452089206 )
Rond 5 uur werd ik wakker door muziek en geschreeuw van jongens. Ik stak mijn oordopjes wat dieper en sliep verder tot 6u30. Lisa had van gans de nacht geen oog dicht gedaan. Bij de buren feestten jongens, wierpen met stoelen, zetten de muziek keihard, dronken flessen bier en hielden dit vol tot 8uur ’s morgens. Lisa zei dat ze dat nog nooit voorgehad heeft met haar buren. Ze was wat lastig want we gingen een shorr dive doen en ze was nog heel moe. Rond 7u15 reden we met de Nissan naar de Mc Donnald’s waar we een ontbijt namen met een koffie en thee. We aten alles op in de auto. We kwamen aan in de duikclub Dolphin Dive waar we met 27 personen gingen duiken. Ik kreeg mijn duikgerief, betaalde 50 $ incl. bbq. Met onze eigen wagen reden we naar het strand, waar we gingen duiken Op Robbs Jetty aan Cockburn Sound. In de hitte liepen we redelijk ver door een duin tot aan het water. Lisa was mijn buddy. Lisa en ik doken met elkaar zonder instructor maar er was genoeg volk in het water indien er iets zou voorvallen. Door het vele volk was de zichtbaarheid niet zo goed. We zagen niks spectaculairs en doken 67 minuten tot 7 meter. Het was een checkdive. We zagen grote prachtig gekleurde naaktslakken, 2 kleine intvisjes, een schol, veel Stinging Jellyfish die je liever niet aanraakte of je kon je duik stoppen en de kwallenbeten proberen te verzachten met heel heet water, 1 rog, wat sergant majoren, cowfish, scholen Baitfish en prachig soft koraal. Maar ik was wel teleurgesteld voor Australiê. Maar er zijn nog andere plaatsen he. Tijdens de duik zag ik een man met een anti haaien sensor duiken. Dit zou bepaalde trillingen geven waardoor een haai niet zou aanvallen. Maar de duikinstructor vertelde ons dat dat niet altijd werkt! Een haai kan al aanvallen in 50 cm water met of zonder sensor. Hier in de westcoast zitten de grootste witte haaien ter wereld. We zagen er wel geen. Maar dat hoeft niet. De “witte” heb ik niet zo graag…:) Terug aangekomen in de duikclub kregen we brood , saucisjes en bbq saus. Rond 13 uur reden we naar huis. Cathleen vertrok naar haar school waar ze ging studeren. Lisa ging wat rusten en ik begon eindelijk aan mijn blog. Ik had ook wat willen rusten maar indien ik dagen mijn blog niet schrijf, kan ik het allemaal niet meer verwoorden. Dus, mijn plicht riep me. Ik had een druk op mijn oren, niesde wat, had hoofdpijn, gisteren ook al, en was moe. Misschien werd ik wat ziek. We zullen wel zien. Vanavond gaan we rond 17u30 met vrienden naar Western Nationals Drag Racing Championships in Anketrll Motorcomplex Kwinana gaan kijken. Wat dit juist is kan ik me niet goed voorstellen. Het is iets met racewagens maar die niet in een ronde rijden maar rechtdoor. Ik vertel het jullie morgen wel in detail. Het is nu 16 uur. Ik geraak met de internetstick van Lisa niet met mijn computer op internet. Dus moet ik mijn blogs in Word op een USB stick zetten en alles “copy paste” doen via haar pc. Nog meer werk! De foto’s vanuit mijn Picassa kan ik dus spijtig genoeg niet uploaden. Ik zal ergens eens wifi moeten vinden daarvoor. Ik zit hier in een short op het terras. Fantastisch om buiten te leven. Lekker warm. Tot morgen. Ik moet me gaan douchen want Lisa roept me reeds! Kristin. xxx