Dag 50 19 april Moorebank - Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 50 19 april Moorebank - Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 50 19 april Moorebank - Sydney

Door: Kristin Daelman

Blijf op de hoogte en volg Kristin

19 April 2012 | Australië, Sydney

Dag 50 19 april Moorebank – Sydney ( 4500 km )
In totaal heb ik zo’n 4500 km afgelegd met mijn spaceship. :) Niet slecht…
Ik stond om 7u30 op. Paul voerde mij naar het station waar ik een multipass kocht aan 21 $ . Daarmee kan ik met trein, bus en ferry reizen in Sydney. De treinreis duurde een uur. Ondertussen las ik in mijn trotter wat ik in Sydney allemaal kon zien. In Circular Quai stapte ik van de trein en nam een ferry aan de harbour naar de Taronga zoo. Ik had een prachtig zicht op de Harbour Bridge en het Operahouse waar ik ’s anderendaags naar het Australisch ballet ga kijken op de muziek van de notenkraker en het zwanenmeer. De ingang van de zoo kostte 44 $. Eigenlijk vond ik het niet zo spectaculair. Ik zag al betere zoo’s. Het was wel grappig van een giraf en een olifant te zien met als achtergrond Sydney. Ik keek naar de seals show wat ook maar gewoontjes was. In Florida heb je wel andere shows hoor. Maar bon, na twee uurtjes was ik moe rondgelopen, nam de ferry terug en wandelde in de stad. Het begon lichtjes te regenen. Een geluk dat het niet die zware regenvallen waren zoals de laatste twee dagen. In Sydney zijn mooie winkels en gebouwen. Wat me wel opviel is dat er meer Aziatische mensen rondlopen dan blanke Australiers! Ik ging naar China town, liep wat rond op hun markt en kocht me een lang kleed en heel goedkope hoge schoenen die ik overmorgen waarschijnlijk zal moeten achterlaten daar ik geen plaats zal hebben in mijn rugzak. Ik moest toch wat deftige kledij hebben om naar de opera te gaan he. Dat kan moeilijk in een jeans of een short. Ik wilde een tweede batterij kopen voor mijn camera maar daar dat 80 $ kost wil ik toch wat wachten en eventueel eens kijken op de luchthaven van Sydney, zaterdag, wanneer ik naar Hawaiî vertrek. Rond 17u3O kon ik bijna niet meer stappen. Zo stijf was ik. Ik had geen minuut neergezeten. Ik sleurde me naar het station. Ik stapte als eerste op de trein en had nog net één zitplaats gevonden in de overvolle trein. Ik had een” chocolate tower” gekocht ( een chocoladegebak ) voor Paul om hem te bedanken voor zijn gastvrijheid. Rond 19u30 was ik thuis. Paul arriveerde een half uur later. Ik vertelde hem over mijn vermoeide maar leuke dag. Ik ging vlug slapen want ik was doodmoe. Ik besloot van ‘ sanderendaags eens lang uit te slapen. x