Dag 7 12 mei Oaxaca - Reisverslag uit Oaxaca de Juárez, Mexico van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 7 12 mei Oaxaca - Reisverslag uit Oaxaca de Juárez, Mexico van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 7 12 mei Oaxaca

Door: Kristin Daelman

Blijf op de hoogte en volg Kristin

12 Mei 2012 | Mexico, Oaxaca de Juárez

Dag 7 12 mei Oaxaca
Om 8u30 werd ik als eerste wakker. Enkel Lee ( het australisch meisje ) en ik sliepen op de kamer. Straks komen de duitsers en een koreaans meisje erbij. Ons hostel heet Azul Cielo en is gelegen dicht bij de Zôcalo, het centrum van Oaxaca, de koloniale stad. Een dorm kost 100 peso, ontbijt inbegrepen. Wat een verschil van prijs met al mijn andere landen he? Ongeveer 7 € / nacht. De binnenstad staat op de lijst van werelderfgoed van de Unesco. Het stadsbeeld wordt bepaald door het voor koloniale steden kenmerkende schaakbordpatroon en door de koloniale architectuur uit de zestiende tot achttiende eeuw. De ligging van de stad, in een aardbevingsgevoelig gebied, heeft geleid tot een bouwwijze met lage, stevige muren. De stad had zwaar te lijden onder aardbevingen in 1854 en 1931. De laatste grote aardbeving vond plaats in 1999.
Om 11u30 kuierden we naar de Zôcalo, bezochten prachtige kerken waaronder de Dominikanerkerk Santo Domingo. Een prachtige kathedraal versierd met goud, glasramen, immense goddelijke beelden. Prachtige tuinen. Er zijn hier heel veel kerkjes en overal was er wel een eucharistieviering bezig. Vele venters in de straat. Kinderen probeerden je de simpelste spulletjes te verkopen. Iedereen heel vriendelijk. Natuurlijk mocht de markt niet ontbreken. Pakken vlees hingen omhoog. Eigenlijk met bijna geen vliegen op zoals in andere landen. Zakken tortillas werden verkocht. Fruit en verse groenten. Barbequen in de markthallen. Naar aanraden van onze Lonely Planet aten we in een vegetarisch restaurant, Flor De Loto. Lee is vegetarisch dus moeten we steeds iets zoeken waarmee ook zij content gesteld wordt. Angela was vegetarisch, nu ook Lee. :) Geef mij maar een goed stuk lees! Ik nam een lekkere brocheta de pollo en een jugo de naranja. Ik zweette na het pikante maar lekkere eten. Het was stikheet, 32 graden. Eventjes begon het zachtjes te regenen wat ons beiden verfristen. Ik vond het heerlijk van de frisse lucht in te ademen. Ik voelde me beter en beter worden. Ook deze nacht sliep ik zonder al teveel hoesten. Dat komt goed in orde. Na vier uur voelde ik het wel in mijn benen. Voor lange uitstappen voel ik me toch nog wat slapjes. Ik merkte deze morgen ook op dat ik heel erg vermagerd ben. Een spannende short viel nu bijna af. Ook mijn spieren zijn verslapt. Wanneer ik volledig zal genezen zijn zal ik opnieuw wel wat spieren aanmaken denk ik. Lee kocht vele groenten. Zij kookt graag en gaat ons deze avond een pasta met vele verse groenten bereiden. Ik kocht ook vers fruit zodat ik mijn vitamientjes binnen heb. Onderweg naar huis gaf een jongen me een kaartje van een georganiseerde trip. Ik besloot van morgen maar eens iets te gaan bezichtigen. Ik wil natuur zien! Niet altijd de stad. Ik ben meer een buitenmens. De toer kost 250 pesos. De andere backpackers vinden dat te duur en gaan dus niet mee. We gaan Mitla bezoeken, Tule en Teotitlân, Hierve El Aqua, hotsprings, watervallen om te eindigen bij een Mezcal Fabriek. Ik denk dat het wel leuk zal zijn. Ze komen me oppikken om 9u45 en ik ben terug rond 19 uur. Ik ga hier nu wat chillen, opzoekingen doen voor mijn verdere reis. Ik zocht net op waar Vicente gaat dansen en het is ongeveer 5 uur hier vandaan richting Veracruz. Ja, dat is wel ver he! Ik bezie nog wat ik ga doen. Tot morgen. x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristin

Eindelijk is het bijna zo ver. Mijn droom wordt werkelijkheid. " We reizen niet om te ontdekken, maar om te zien wat ontdekt is " 17 november 2011 vertrek ik alleen en met de rugzak het onbekende tegemoet en dit gedurende 1 jaar en 3 maanden.... Ik zal jullie allemaal missen en ik hoop dat mijn 2 hondjes het zonder mij zullen redden! :-) Als maskotte neem ik een Belgische knuffelbeer mee.

Actief sinds 06 Juli 2011
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 271399

Voorgaande reizen:

17 November 2011 - 28 Februari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: