Dag 4 31 jan. Tairua - Hahei - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 4 31 jan. Tairua - Hahei - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 4 31 jan. Tairua - Hahei

Door: kristindaelman

Blijf op de hoogte en volg Kristin

31 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Wellington

Dag 4 31 jan. Tairua - Hahei
Om 3u20 werd ik wakker. Ik was geradbraakt. Die voorgevormde kuipzetels zijn niet gemakkelijk om op te slapen. Ook kon ik mijn benen niet eens strekken. Ik keek naar de sterrenhemel. Er waren er heel veel met soms wat wolken voor. Na één uur sliep ik nog niet. Ik ging op de passagierszetel liggen die ik volledig plat legde. Dat voelde beter aan. Mijn rug rustte en ik kon mijn benen strekken. Rond 5u ben ik in slaap gevallen tot 8u30. Het zonnetje was er reeds. Het was lichtjes bewolkt maar toch al wat warm. De politie was dus niet langs geweest. :) Een mobilhome kwam water lozen. Ik vroeg hem of men hier eigenlijk mocht slapen maar hij wist het niet. Ik vulde een leeg flesje met water en reed richting Hahei. Ik stopte aan een cofeeshop en bestelde me een ontbijt. Ik vroeg two eggs en ze brachten me twee borden. Ja, dat was niet de bedoeling! Ik was maar alleen! Ik vond dat trouwens heel duur 25 $. Ik kreeg de helft terug. Dat smaakte me want ik had niet meer gegeten sinds gisternamiddag. Ik ging naar Hot water beach. Ik vroeg aan twee dames waar die hot water springs waren en ze zeiden dat ik te laat was. De zee was al opgekomen. Ik moest wachten tot deze avond 17u50. Dan was er weer laag tij. Ik zwom in de wilde zee. Het water was fris maar toch aangenaam. De stroming was heel sterk. Ik ging dus niet te ver. Daarna ging ik wat zonnen op het strand. Ik gaf een koekje aan een meeuw en onmiddellijk zaten er een vijftigtal rond mij. Het waren mooie meeuwen. Er waren twee soorten. De ene had een rood snaveltje, rode pootjes en witte oogjes met een zwarte kleine pupil. De andere had een zwart bekje, zwarte pootjes en pikzwarte oogjes. Ze vochten om mijn koekjes. Het was lekker warm. Ik bekeek surfers die les kregen. Dat wil ik ook nog eens leren. Ik had al een basis in Costa Rica gekregen. Er was niet veel volk op het strand. In een surfbar nam ik me een cola en ik reed tot aan Holidays Park . Daar vroeg ik inlichtingen voor een tentplaats. 23 $. Dat ging er nog door. Ik moest mij toch eens kunnen wassen. Daarna reed ik naar de Cathedral Coves. Ik vond nog een plaatsje tussen al de andere auto’s. Ik zag vele huurauto’s en campers. Men moest eerst 35 minuten marcheren naar de Coves. De weg was redelijk zwaar. Het stijgen viel mee maar het was dat klimmen en al die trappen die het vermoeiendste waren. Het uitzicht was formidabel. De zee met verschillende eilandjes, de bergen, de beplanting. Vele heesters, palmbomen , planten, naaldbomen en bloemen. Zoals onze tuinen ingericht worden zo groeit alles hier in het wild. Ook de koeien vind ik heel mooi. Ze zien er echt dik en gezond uit. Gans anders dan de overdreven magere zeeboes in Madagascar. Het waren zwarte en bruine koeien. Er waren er heel veel met kalfjes. Eindelijk kwam ik aan op het strand waar ik de Cathedral Coves zag. Het was een uitgeholde rots tussen twee stranden. Deze is ontstaan door wind en golven. Ik vroeg aan mensen om een foto van mij te nemen. Ik ging wat zwemmen want ik was bezweet. Ik zag ook weer van die oranje paters. Ze deden hun paterskleren uit en zwommen in een oranje bermuda. Grappig om zien. Na een uurtje waagde ik me aan de zware klim terug. Ik voelde het trekken in mijn benen. Ik kwam nederlanders tegen en begon wat te praten met hen. Ze zijn hier reeds 1 maand met een camper. Er rest hen nog 1 weekje. Ze wensten me veel succes met mijn verdere wereldreis. “ Knappe tante “ zei de man in het hollands. :) Ik had eerst verstaan “ ambetante “ maar ik had het verkeerd gehoord. Ik reed naar de camping, zette mijn tent op en ging terug naar de Hot Water Beach. Ik kocht me een schopje aan 5 $ zodat ik me ook een warmwaterbad kon graven. Ik lag te wachten op eb…. Er kwamen meer en meer mensen aan. Allemaal met een schopje. Jong en oud. Ik zag mensen verderop het strand gaan. Iedereen vroeg aan iedereen waar we moesten graven. Ik volgde de stroom en al vlug riepen er mensen dat ze warm water gevonden hadden. Het was allemaal erg gemoedelijk. Iedereen praatte met iedereen. Iedereen hielp bij het graven. We waren zeker met een hondertal. We vonden een hele warme bron. Je kon er niet gaan inzitten, want je zou je verbranden . Zeker 65 graden. Ik graafde ongeveer 20 cm en legde me neer in het warme water. Ik praatte met mensen van Wales, Australiê, Holland, Canada, New Calledonoiê. Het was een hele leuke sfeer. Iedereen lachtte. De kinderen schreeuwden het uit. Direct onder het zand bevinden zich warmwaterbronnen die uitmonden in de zee. Soms waren ze kokend. Je kon het water zien opborrelen. Ik heb wel al geisers gezien maar dit fenomeen nog nooit. Zelf je broebelbad graven. Ik genoot een paar uur van het heerlijke water. Ik hield het voor bekeken. Ik kreeg kou toen ik uit het bad stapte. Ik wilde me gaan douchen want mijn bikini zat onder het zand. Op de camping zag ik het hollands koppel terug die ik tegenkwam toen ik wandelde naar de Cathedral Coves. Ze slapen naast mij. Ik vroeg hen hoeveel eigenlijk de Nieuw Zeelandse dollar staat tegenover de Euro. Je moet delen door 1,3. Dus, 3NZ$ = 2 €. Het was een heerlijke douche. Ik waste voor het eerst mijn haar nadat ik het laten kleuren en fohnen had in Zuid Afrika. Vanaf nu loop ik weer met krolletjes. :) Het was 19u45 en de take away sloot om 20u. Ik liep vlug om een hamburger, een cola, een NZ cider, een oyster en een gefritteerde mossel. Mijn ogen waar weer groter dan mijn buik. Ik at enkel de hele dikke cheeseburger. Nu zit ik op internet. Ik kocht een Wifi kaart van 5$. Daarmee kan ik 1uur op internet. Het probleem is dat er velen nog zullen slapen met het grote tijdsverschil. Ik kan dan toch al mijn blog publiceren. Ik zal er vroeg inliggen denk ik. Morgen trek ik verder. Naar waar is een luxeprobleem voor morgen. Good night. xxx

  • 31 Januari 2012 - 20:47

    Monique:

    Heerlijk die warmwaterbronnen! En zeggen dat het hier bij ons nu de stenen uit de grond vriest! Ben je al 'lord of the rings' landschappen tegengekomen? Of misschien wel een hobbit?!

  • 02 Februari 2012 - 05:16

    Hans Versluys:

    De hobbits wonen in Matamata in de Hobbiton. Goeie reis verder!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristin

Eindelijk is het bijna zo ver. Mijn droom wordt werkelijkheid. " We reizen niet om te ontdekken, maar om te zien wat ontdekt is " 17 november 2011 vertrek ik alleen en met de rugzak het onbekende tegemoet en dit gedurende 1 jaar en 3 maanden.... Ik zal jullie allemaal missen en ik hoop dat mijn 2 hondjes het zonder mij zullen redden! :-) Als maskotte neem ik een Belgische knuffelbeer mee.

Actief sinds 06 Juli 2011
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 271363

Voorgaande reizen:

17 November 2011 - 28 Februari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: