Dag 21 24 dec Tuear - Reisverslag uit Toliara, Madagascar van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 21 24 dec Tuear - Reisverslag uit Toliara, Madagascar van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 21 24 dec Tuear

Door: kristindaelman

Blijf op de hoogte en volg Kristin

24 December 2011 | Madagascar, Toliara

Dag 21 24 dec Toliaro = Tulear
Ik hoorde Christian opstaan rond 4U45. Hij moest het vliegtuig halen van 6u. Ik nam afscheid, bedankte hem voor het lekkere eten de dag ervoor en sliep verder tot 8u30. In Ifaty kocht ik een houten zeboetje en Christian wil dat voor me opsturen vanuit Frankrijk naar Belgie. Zo moet ik dat niet meesleuren. Lief van hem. Ik veranderde van kamer, eentje van 25.000 Ar maar spijtig genoeg nu aan de straatkant en niet met uitzicht op het zwembad, en nam een pousse pousse naar “ Air Madagascar”. Ai ai een ramp! Bijna alle vluchten naar het noorden of naar Nosy be zijn volzet. Ik nam dan maar een ticket naar Tana de dag erna. De mevrouw zette mij op een wachtlijst voor naar Nosy Be te vliegen. Ik moet dan morgen en overmorgen zelf naar de luchthaven gaan in Tana om te zien of er iemand niet komt opdagen . Er is ook bijna geen enkele vlucht terug naar Tana. Dus, ik zal op chance moeten spelen anders zit ik nog 9 dagen opgesloten in de hoofdstad Tana waar niks te beleven is. Om nog dagen in een taxibrousse rond te rijden is de tijd wat te krap. Ik zie morgen wel. Ik nam een duik in het zwembad en nu was er wel veel volk, zelfs een paar vaza’s. Ik bestelde een spagetti, die de vorige keer lekker was, maar nu vond ik dat het gehakt nogal verdoeft rook. Ik zei het tegen de garcon die zich enkel verontschuldigde zonder meer. Ik at alles maar niet op. Stel je voor dat ik nu toch ziek word. :-( Het was stikheet in de zon maar er was wel een heel sterke wind. Ik begon eindelijk vor de 1e x in mijn boek te lezen. Nu zit ik hier op mijn kamer onder de draaiende ventilator. Ik ga me ver douchen en probeer naar een Malgasch kerk te gaan waar er een kerstviering is. Hier is er niks van kerstversiering. Dus je voelt ook geen kerstsfeer wat het gemakkelijker voor me maakt. Voor de rest zal het een eenzame kerst worden. Het is de 1e keer dat ik n iet bij mijn familie zal zijn en dat doet je toch iets. Ik zal mijn mango’s opeten en vroeg gaan slapen. Misschien zie ik wel nog eens naar een film op mijn pc. Voor jullie allen een zalige kerst. Ik denk veel aan jullie. Eet smakelijk en drink een coupke voor mij mee. Ik zal deze avond skypen naar Dieter of Denise. Dikke kussen. Kristin

• 26 December 2011 - 11:40

Monique:

Kristin, je verslagen zijn echt verslavend om te lezen.elke avond een verslagje voor het slapengaan! Van uit Waasmunster wensen we je een heel vrolijke kerst !

• 27 December 2011 - 05:13

Vandenbroucke Katrie:

Zalig kerstfeest, vele grtjes

• 29 December 2011 - 14:43

Anje:

ola! toch tof dat BB er was om samen je broodje te eten :-)
    heb mike aan de lijn gehad en jullie hebben geskypte op kerst leuk!! waar zit je nu met nieuwjaar?