Dag 34 3 april Cairns - Townsville - Reisverslag uit Townsville, Australië van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 34 3 april Cairns - Townsville - Reisverslag uit Townsville, Australië van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 34 3 april Cairns - Townsville

Door: Kristin Daelman

Blijf op de hoogte en volg Kristin

03 April 2012 | Australië, Townsville

Dag 34 3 april Cairns – Townsville ( 362 km )
Om 5u30 werd ik opnieuw wakker. Il wilde nochtans eens uitslapen. Ik liep naar het terras om de vleemuizen te zien. Daar waren ze weer op weg naar huis. In de keuken ging ik naar de “ free shop” waar toeristen spullen en eten achterlaten. Ik nam twee coolbags, een handdoek, een waskom, wat wasknijpers en een koord mee. Om 8 uur stak ik geld in de parkeermeter en rehtover de auto namen we een laatste ontbijt. Ik mocht niets betalen van Angela. Dat was haar cadeau voor de leuke tijd die we samen hadden. We namen afscheid van mekaar. Misschien zien we mekaar wel weer in Hawaiî. Om 10 uur vertrok ik vol goede moed met mijn spaceship richting Townsville. In die buurt kam men duiken naar het Yongala wrak. Ik voelde me weer vrij in mijn auto. Weer alleen, op ontdekking, het avontuur tegemoet, stoppen waar ik wil, doen wat ik wil. Ik zette de radio keihard en zong tevreden mee. Ik nam benizne aan 44,91 $ voor 28,99 liter. De benzine stond daar aan 154,9 cents/ L wat heel duur is merkte ik later. Richting Inisfail op de Bruce Highway A1 zag ik drie overreden grote kangoeroes op de straat liggen. Oei, dat ik maar nooit iets doodrijd! Voor het dier, alsook voor de schade aan je wagen. Op vele plaatsen mag je maar 80 km/uur rijden. De maximumsnelheid is 100 km/uur. Ik reed door het groene landschap langs massa’s bananenplantages. Het was 30 graden, een heldere blauwe hemel, de airco op high. Weinig auto’s te bemerken en indien ik iemand achter mij had liet ik hem voorgaan. Ik wilde stoppen waar ik kon. Maar er zijn weinig plaatsen waar je je eventjes aaan de kant kan zetten voor een kiekje. In Nieuw – Zeeland was dat wel het geval. Ik zag geen enkele koe of schaap! De bananen maakten paats voor verscheidene suikerrietplantages en stukken regenwoud. In Cardwell, met zijn prachtig uitgestrekte strand en in de verte de Hinchinbrook Islands, stopte ik in een winkeltje om een koffie te bestellen. De vriendelijke dame zei me dat ze geen drank meer verkoopt na de hevige cycloon die ze gehad hebben in februari 2011. Gans de stad was verwoest. Haar winkel moet nog hermaakt worden qua elektriciteit en dergelijke. Ze toonde me een verwoest huis. Ik reed wat toertjes en zag vele afgeknakte bomen. Ook op het strand lagen nog steeds bomen en struiken in het water. Ze hebben jaarlijks een cycloon maar deze was heel erg. Verderop bestelde ik me een koffie en shopte in de Woolworths. Ik kocht granenbrood, zalm, een briekaasje, spek, eitjes, boter, een pispotje :) ( altijd handig wanneer ik “wild”campeer ) en een fles rode wijn Cabernet Merlot aan 6 $, dat was de goedkoopste. Ik nam benzine aan 51,50 $ voor 34,13 lieter. Hier was de bezine aan 150,9 cents/L. Rond 16 uur sliep ik een half uurtje op een rustplaats. Ik zweette me kapot in de campervan zonder airco. Na 362 km kwam ik in The Strand aan, bij Townsville. Het was al 18 uur en ik had nog geen slaapplaats gevonden! Ik vroeg de weg naar St Alva Beach waar de duikclub is voor het Yongala wrak. Dit was wel nog 1 uur rijden. Dat wilde ik niet meer doen in het donker en ik reed wat rond. Aan een haven vond ik een verlichte paarkeerplaats. Ik weet niet of ik hier wel mag overnachten maar dat zal ik dan wel ondervinden zeker? Ik bereidde mijn diner en met een glaasje rode wijn bezag ik mijn eerste film op het DVD toestel van mijn Spaceship. Ik kocht een vijtal films aan 2$/ stuk. De films die ik meekreeg van de rental car zien er niet denderend uit. Ik liet de deuren en het dak wijd open staan want het was verschrikkelijk warm. Er was geen zuchtje wind! Ik brandde mosquitocoils zodat de muggen me niet konden deren. Rond 22 uur maakte ik mijn bed op, legde een plank bij voor mijn voeten.. Ik was kletsnat van het zweet maar viel toch in slaap. Ik heb liever altijd te warm dan te koud zoals in NZ. Rond 04uur werd ik wakker door de radio die plots vanzelf begon te spelen. (?) Ik zette hem uit maar 5 minuten daarna weer hetzelfde. Ik klikte de radio er volledig uit en viel weer in slaap. X
PS: Sorry indien jullie sommige verslagen dubbel gekegen hebt of maar half. Dat free wifi in Mc Donnald’s werkt langs geen kanten!