Dag 13 13 maart Exmouth - Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 13 13 maart Exmouth - Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 13 13 maart Exmouth - Perth

Door: kristindaelman

Blijf op de hoogte en volg Kristin

13 Maart 2012 | Australië, Perth

Dag 13 13 maart Exmouth – Perth
Ik werd reeds wakker om 6u30 maar wilde nog niet opstaan. Ik hoorde de kinderen naar school vertrekken. In de voormiddag reden we naar het internetcafé die slechts opende om 16u30. Geen thuisnieuws dan. Ook heb ik geen ontvangst in Exmouth met mijn gsm. Ik ben hier afgesloten van de wereld. Daarna gingen Bab, Lisa en ik wat shoppen. Ik kocht natuurlijk niks want er kan niks meer in mijn rugzak. Bab voerde me naar huis want Lisa en Bab wilden onder hun tweetjes wat praten. Ik schikte gans het terras op. Ik had een grote volle doos met afval. Daarna veegde ik alles op, schikte Bab ‘s dorre planten op een houten tafeltje en gaf die water want dat zullen ze ook niet gauw krijgen. Het zweet druipte van me af. Het was snikheet. De wind was gaan liggen. Je kan je niet voorstellen dat er een cycloon aankomt. De vrouwen kwamen rond 13 uur terug thuis en begonnen de auto uit te mesten en te wassen. Weer twee dozen vol met afval. Hij zag er opnieuw splinternieuw uit. Bab bedankte ons. Ik mocht eventjes op haar internet om een vlucht te boeken voor morgen naar Alice Springs. Hopelijk is er nu geen overboeking want ik heb nog geen geluk gehad met “Webjet “ die naar alle maatschappijen zoekt . Op 6 maart betaalde ik voor Lisa en mij 890$ Perth – Exmouth en we kregen een confirmatie via mail. Daarna belde Virgin Australie ons op dat het een missing is en dat ze niet op Exmouth vliegen. Ik ga mijn geld terugkrijgen. Hopelijk! Daarna boekten we iets anders en toen we in Perth airport aankwamen stonden we niet geboekt.
Lisa kreeg een email dat onze vlucht naar Perth vertraagd was van 15u naar 17u30. We namen afscheid van de kinderen. Lisa en ik gaven hen een kus en een knuffel maar de kinderen zeiden niks of hieven zelfs hun hoofd niet op. Echt onbeschoft! Bab voerde ons naar de luchthaven waar ik deze keer geen foto’s nam. :) We bedankten haar voor ons verblijf. Ook Bab was content dat we weg waren zodat het normale routineleven voor haar kon verder gaan. Lisa zei me dat Bab vertelde dat haar dochter Kelly van 4 jaar tot 8 jaar misbruikt geweest is door de zoon van 14 jaar van haar exschoonbroer. Dat verklaarde Kelly’s gedrag… Maar Jack, hun zoon, heeft dit niet meegemaakt en is ook niet echt aangenaam! Kelly wil echter niet naar een psycholoog gaan, eet niet meer en zal in de toekomst dus nog meerdere problemen krijgen. Lisa hamerde erop dat ze zeker een pycholoog zouden moeten gaan zien. Maar ik bemoeide me er niet mee. Aan de check-in zei de dame dat we 2x geboekt waren. Ah nee, weer een probleem. Ik had dus ook 2 x betaald voor Lisa en mij. Tweemaal 457 $ !! Ik moet naar Qantas bellen en ze gaan me dat bedrag terugsturen. Wat een soep telkens. Hoe komt dat toch? Lisa zei dat webjet daarvoor heel slecht is. In het vliegtuig probeerde ik wat te slapen. Lisa zette zich op een andere plaats naast ook een venstertje. Er waren 40 mensen aan boord. In Perth ging Lisa direct reclameren bij Qantas. Ik kalmeerde haar, stuurde haar weg en vertelde rustig zelf aan Qantas mijn probleem. Wat kon die man daar aan doen?! Moet Lisa die daarvoor direct uitschelden?! Raar haar gedrag soms. Cathleen kwam ons oppikken op de luchthaven in Perth met Lisa’s Nissan die Cathleen mag lenen. Een jongen die Lisa leerde kennen in Exmouth reed ook mee in de auto. Zijn verdere vlucht was om 23 uur en ondertussen zou Lisa hem wat rondrijden in de stad zodat hij niet te lang op de luchthaven moest blijven. Lisa was stil in de wagen en zei niet veel tegen Cathleen. Toen we bij Lisa aankwamen hoorde ik een discussie tussen Lisa en Cathleen. Cathleen had haar schoonbroer Vince tot op het terras gelaten en die had het koffiemachine en de waterkoker meegenomen. Dit behoorde wel aan hem. Vince leefde in Lias’s huis terwijl zij in Zuid-Afrika zat. In ruil moest hij wat klusjes opknappen etc wat hij zogezegd nooit gedaan heeft. Voor 200 $ mocht hij in het huis wonen samen met Cathleen. Hij heeft echter nooit dat geld gegeven aan Lisa en daarvoor is ze heel erg kwaad. Nu had Cathleen van Vince 140$ aangenomen, geen 200 $! , dat ze daarna aan Lisa gaf. Dan had ze toch al “iets” in handen. Zogezegd mocht Cathleen dat geld niet aannemen. Vince moest dat met Lisa zelf regelen. Maar bon, Cathleen heeft gedaan voor goed en nam de 140 $ aan. Ik bleef op het terras terwijl ze bijpraatten. Lisa vertrok in volle collère met haar wagen samen met de jonegn Pouth. Daarna praatte ik met Cathleen. Cathleen zit tussen twee vuren; haar schoonbroer Vince en haar room mate Lisa. Ze heeft voor” goed “ gedaan. Ik waste mijn kleren en hing alles op de draad. Er was een fris windje. Niet meer zo zwoel dan in Exmouth. Ik zocht wat op internet op met de pc van Lisa. Ik gaf haar daarvoor reeds 20$ om wat opzoekingen te doen. Zij werken hier met een internetstick waar ze regelmatig krediet moeten bijzetten. Ik hoorde Lisa thuiskomen rond 23 uur. Cathleen was moe, wilde gaan slapen toen Lisa weer begon te discuciêren. Cathleen wilde dit ’s anderendaags oplossen want ze moest vroeg opstaan om naar de les te gaan. In de tuin vroeg Lisa mij raad maar ik bemoei mij daar niet graag mee en zei haar dat Cathleen dat geld aangenomen heeft om goed te doen. Bla, bla, bla zei Lisa. Cathleen moest zicht daar niet mee bemoeien, en ze moet haar nog geld van de autotax, en ze betaalt maar 200 $ / maand voor de huur etc. Pffffffffff……… Ik reageerde niet teveel en liet haar maar praten. En ze was het beu dat iedereen van haar profiteerde, en morgen ging ze alles veranderen etc. Daarvoor ben ik niet op vakantie om te discuciêren over mensen hun problemen. Ik kreeg kou en om middernacht viel ik als een blok in slaap in het zachte nette bed. Eindelijk weer alleen op een kamer.

• 16 Maart 2012 - 11:48

Rebecca Kosterman :

Hey Kristin, wat een gedoe allemaal... Ik wens je een prettige vlucht naar Alice Springs ! Genier er van ;-)

Dikke kus

• 16 Maart 2012 - 11:48