Dag 14 30 sept. Guayaquil - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 14 30 sept. Guayaquil - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 14 30 sept. Guayaquil

Blijf op de hoogte en volg Kristin

01 Oktober 2012 | Ecuador, Guayaquil

Dag 14 30 sept. Guayaquil
Om 7 uur was ik reeds wakker. Ik nam een taxi aan 1$ om mijn postkaartjes nog in de bus te steken vooraleer ik het vliegtuig nam. Daarna kreeg ik een stevig ontbijt. Met drie personen, zoals afgesproken, deelden we een taxi naar het dok, half uur rijden. Dit kostte ons elk 6 $. Daarna namen we een watertaxi aan 1 $ ( die we tenslotte niet moesten betalen daar de kapitein een bekende was )naar de overkant op het eiland Baltra. Daarna nog een bus van 10 minuutjes naar de luchthaven. Om 11u45 vertrok onze vlucht naar Guayaquil en Quito. Deze keer stapte ik uit in Guayaquil en niet in Quito. Ik ga op eigen initiatief richting Quito reizen met bussen. Ik zocht een hotel in mijn Lonely Planet, Hotel Versailles. Een deftig hotel aan 27 $. Ik kon er deze keer niets aan afkrijgen. :-) Een ruime kamer met plasmascherm, warm water, airco, een groot bed en een balkon dat uitgeeft op de straat. Amaai wat is het hier warm. Nogal een verschil met de frisse Galapagoseilanden. Ik vroeg een citymap maar had geen zin om vandaag nog rond te wandelen. Ik weet niet goed wat ik morgen ga doen. Ga ik met de bus naar Puerto Lopez of doe ik hier een city tour? Naar het schijnt is de stad Guayaquil niet echt denderend om te bezichtigen. Ik zoek het uit op internet. Ik vroeg prijzen om iets georganiseerd te doen naar bvb Cuenca, maar dat komt op 150 $. Indien ik het zelf doe komt het stukken goedkoper uit. 17 uur. Ik ga vlug de stad in om iets te zoeken om te eten. Daar het hier gevaarlijk zou zijn 's avonds wil ik gaan nu het nog klaar is. Ik was de enige toerist hier in de buurt en had nogal beziends. Ja, hier loopt er niemand rond met blond haar. Ttz, wit haar. Mijn haar trekt meer en meer af van de zon en het zeewater. Die bruinere meshes die ik in Honduras, Isla Roatan, laten zetten heb, waren na één week er al weer uit. Raar. Ik zal later naar een kapper zoeken. Wanneer ik eens tijd heb. :-) Ik ben hier elke dag met iets bezig. Meer dan thuis. :-) Ik kocht me een hamburger, frietjes en een cola. Hm, gezond eten. Maar ja, er is niets anders open op zondag. Naar het schijnt serveren ze in gans Ecuador op zondag geen alcohol. Zelfs niet in een restaurant. Ze zouden dat bij ons ook beter eens doen, één drankloze dag per week :-) Ik zit ondertussen opnieuw in mijn hotel. Het is opnieuw 8 uur verschil met België. Ik kijk straks naar een film. Ik heb een keuze in 900 zenders! Ik bekijk meestal een Engelse film maar lees de ondertitels in het Spaans. Ik kan beter volgen zo. Visueel. Ik las net op de site van waarbenjij.nu dat mijn blog 65.459 keer bekeken is. Amaai, dat is wel veel. En ik die dacht dat niemand meer mijn blog las. Een kort verslag he? Niets speciaals gebeurd. Ik heb spijt dat ik de Galapagoseilanden verlaten heb. Ik had het daar naar mijn zin met al die dieren en vooral de mooie lavanatuur. Hasta manana amigos...xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristin

Eindelijk is het bijna zo ver. Mijn droom wordt werkelijkheid. " We reizen niet om te ontdekken, maar om te zien wat ontdekt is " 17 november 2011 vertrek ik alleen en met de rugzak het onbekende tegemoet en dit gedurende 1 jaar en 3 maanden.... Ik zal jullie allemaal missen en ik hoop dat mijn 2 hondjes het zonder mij zullen redden! :-) Als maskotte neem ik een Belgische knuffelbeer mee.

Actief sinds 06 Juli 2011
Verslag gelezen: 475
Totaal aantal bezoekers 271251

Voorgaande reizen:

17 November 2011 - 28 Februari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: