Dag 4 4 sept. Santa Marta - Duik + hangmat - Reisverslag uit Santa Marta, Colombia van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 4 4 sept. Santa Marta - Duik + hangmat - Reisverslag uit Santa Marta, Colombia van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 4 4 sept. Santa Marta - Duik + hangmat

Blijf op de hoogte en volg Kristin

08 September 2012 | Colombia, Santa Marta

Dag 4 4 sept. Santa Marta Duik + overnachting in hangmat
Om 7u20 stond de duikinstructeur al aan mijn hotel om met de taxi naar Taganga te gaan. Ik had slecht geslapen. Een veel te harde matras en hoofdkussen, veel muggen en een lamp die voortdurend in en uit ging :-( Maar bon, dit hotel = Hotel Las Vegas, is geen aanrader! Daar aangekomen kreeg ik een versleten duikuitrusting en betaalde ik 120.000 Cop = 60 € voor twee duiken met een overnachting in hangmatten op een idyllische plaats. Er was geen enkele ervaren duiker. Enkel beginnelingen en de meesten legden hun “ open water “brevet af. Pff, wat gaat dat worden?! De eerste duik was tot 20 m, het andere meisje mocht niet dieper , en mijn trimvest was kapot. Er was een lek in. Telkens ik het opblies liep het onmiddellijk leeg. Ook om te dalen was dat stuk kapot. Hij gaf me twee kg lood meer zodat ik kon zakken en ik moest de eerste duik zo maar doen. Natuurlijk met al dat gewicht en geen lucht inmijn BCD zakte ik telkens op de bodem, deed me pijn aan de rotsen en kon ik mijn stabiliteit niet vinden alsook geen deftige foto's maken. Ik werd het beu en onder water verwisselde de instructeur zijn uitrusting met de mijne. Pff, dat ging beter maar de vest was natuurlijk kilometers te groot. Ze zeiden dat we vandaag een goed zicht hadden maar ik vond dat zeker niet. Ook was er niet zoveel te zien. Wat morenen, visjes en wat koraal. De tweede duik was iets beter. Ze hadden mijn uitrusting niet veranderd en opnieuw moest ik duiken met de trimvest van de instructeur. De club heet Nautilus in Taganga. Eigenlijk zou ik dit moeten melden bij Padi maar ja... Ik vond het toch niet professioneel van hen. Rond de middag waren de duiken gedaan en op een rots stond “ the house” waar we met 16 in hangmatten, een tent en een gebouw konden slapen. Ik koos vlug een hangmat naast de klif waar je een prachtig uitzicht had op de zee. We waren met verschillende nationaliteiten. Australië, Zuid Afrika ( leuk om tegen hen Afrikaans te spreken ) Holland en Engeland. Allemaal twintigers. De gids noemde me mamy! :-) Ja, ik blijf niet jong he! In mijn geest voel ik me een twintiger maar mijn lichaam natuurlijk niet he. :-) We gingen met een paar mensen naar Playa Brava. Je kan er enkel geraken door te hiken in de bergen en de jungle. Na een stevige wandeling, klim en daling zagen we de zee en het vuile strand. Daar er bijna nooit mensen komen, poetsen ze dit strand nooit. We namen een duik want we zweetten ons kapot. Ik ging niet te ver want ik voelde een erge onderstroming. Er zijn hier veel verlaten stranden waar reeds honderden verdronken zijn. De jongens speelden met een balletje in de zee. Ik zat in het ondiepe water te praten met Anna, een jong meisje die ook een wereldreis, alleen, maakt. Ze is echter 7 maanden reeds blijven hangen in Colombia daar ze verliefd geworden is. Binnenkort zet ze haar reis dan toch verder en moet ze op korte tijd gans Azië, Nieuw Zeeland en Australië bezichtigen. Dat is ook erg, vind ik. Ze heeft geen zin om te vertrekken maar ze heeft al die vluchten in haar worldticket en het is zonde van die niet op te gebruiken. We stapten terug. Mamy, ik dus, moest telkens bij de gids blijven ( ik noem hem marihuana ) omdat hij me telkens wilde helpen bij een zware klim of afdaling. Precies dat ik dat zelf niet kon! Zo oud ben ik nu ook nog niet he! :-) De gids rookt van s'morgens tot s'avonds zijn marihuana. Ook de jeugd rookte 's avonds mee. Ik niet, daarvoor ben ik te oud voor geworden, en weet ik beter! We konden ons eten bestellen: pollo, carne of pescado. Ik nam de vis aan 20.000 cop = 10 €. Er liep een hond rond die ik stiekem mijn droge harde vis gaf. De rijst vroeg ik wel eerst aan de mensen of ze die wilden want vele jongens hadden nog steeds honger. Er waren ook een bok en een geit aanwezig. Deze speelden met mekaar met hun horens en de bok wilde de geit telkens bespringen maar ze liep weg. De geit deed pipi en ondertussen likte ze haar pipi op. Hm... Ik zag een paar groene grote leguanen en een bruine. Het was er mooi. Hoog op de rotsen. Omringd door hoge cactussen en de jungle. Ik deed veel muggenspray op want ik voelde ze overal prikken. We hingen rond, lazen boeken, deden sudoku en ik praatte vooral met de twintigers van Australië. Ze wilden foto's zien van mijn reis en mijn zoon Dieter die dezelfde leeftijd heeft dan de meisjes. Tegen valavond begon het stevig te regenen. De hangmatten bengelden in de regen. Ze werden niet op tijd binnengehaald zodat we rond 20 uur in het nat lagen. Ik legde eerst mijn Belgacom regen cape in de hangmat, daarover mijn zijden slaapzak, mijn klein kussentje. Ik deed een lange broek aan, mijn fleece en kousjes. Ik lonkte over de hangmat over de prachtige Caraïbische zee en de klif en viel vlug in slaap.