Dag 1 6 jan Wellington Ons Stee - Reisverslag uit Wellington, Zuid-Afrika van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 1 6 jan Wellington Ons Stee - Reisverslag uit Wellington, Zuid-Afrika van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 1 6 jan Wellington Ons Stee

Door: kristindaelman

Blijf op de hoogte en volg Kristin

06 Januari 2012 | Zuid-Afrika, Wellington

Dag 1 6 januari 2012 Wellington Zuid Africa, Ons Stee

Ik sliep als een roosje. Maar rond 5u werd ik gewekt door een gezaag! Ik wist eerst niet wat het was en dacht dat ik aan het dromen was over het afschrapen van een maîskolf. Hoe kan een mens zo iets dromen?! Het was mijn broer Mike die een serieuze boom aan het zagen was! Ik wekte hem en zei dat hij op zijn zij moest gaan liggen. Misschien dat hij dan wat minder zou snurken. Ik stopte mijn oordopjes nog wat dieper in maar tevergeefs. Om 6uur schokte ik opnieuw wakker van het gesnurk. Ai, ai, ga ik zo drie weken met hem moeten slapen?! Ik zal me in de toekomst in mijn tent gaan leggen misschien. :) Bon, ik zal dan maar opstaan… Ik haalde al mijn vuile was uit mijn valies. Die zou eindelijk gewassen worden! Ik hoop dat alle vlekken er zullen uitgaan. Na 6 weken te lopen met ongewassen kleren, eist dit wel zijn tol. Iedereen slaapt hier nog. Het is nu 8u. Ik rammel van de honger. Mmm, straks spek met eieren en…lekker brood! Het was hier van deze morgen al een va et vient… Precies zoals ik me vroeger herinnerde bij tante Liliane en nonkel Geert in Waasmunster. Rond 8u kwam er een zekere Dirk over de vloer. Hij is een tuinarchitect en organiseert evenementen. Daarna kwam Eric langs. Hij woont in Ierland en heeft daar een duikcentrum. Hij heeft een buitenverblijf hier in Wellington. We zouden deze week gaan duiken. Het water zou er maar 14 graden zijn. Amaai, wel een verschil met Madagascar waar het zeewater 26 graden was. Rond 10u30 ontwaakte mama als laatste. Ze was doodmoe van de lange reis. Maar het kan haar maar deugd gedaan hebben. We ontbeten samen. Wat vond ik dat gezellig iplv alijd alleen. De jeuk bleef maar duren bij mij. Telkens had ik er beetjes bij. Wat had ik toch??? En ja, daar kwam het… Ik zag de eerste vlooi! En daarna nog een tweede. Ramp! Ik had vlooien meegebracht van Madahascar!! Ik nam een uitgebreid bad en waste mijn haren verschillende malen. In bad vond ik beestjes maar iets te groot voor vlooien naar mijn mening. Ik weet het niet want ik heb nog nooit vlooitjes gehad. Gans de familie ging aankopen doen in de stad. Ik kon echter niet mee daar al mijn kleren in het wasmachine zaten. Ze gingen voor mij passeren langs de apotheek waar er luizenshampoo werd gekocht alsook een spray om al mijn materiaal te ontsmetten. Gedurende twee uur heb ik alles uit mijn valies gehaald, gepoetst, uitgeklopt, mijn tent en slaapzak open gehangen. Misschien had ik iets opgeraapt in de brousse? In mijn tent? In mijn muskietennet? Wie weet het… Toen ik mijn valies omkeerde kroop er een soort kevertje of kakkerlakje uit. Zou die een soort eitje gelegd hebben en alles aangetast? Of was het mijn beertje BB die vele arme vuile kindjes vast gehad hadden? Je kunt je al voorstellen wat het bij de bevolking moet zijn. Zij kunnen zich niet elke dag wassen.
Deze morgen heb ik heel triestig nieuws gehad. Dieter deed een smsje dat baba, zijn grootvader, deze nacht overleden was door een te lage bloeddruk. Ik was echt geschokt en wilde zo graag naar Belgie gaan om mijn schoonmama, waar ik nog altijd een goeie band mee heb, en mijn zoon te steunen. Maar Dieter zei dat ik niks kon doen en zeker niet moest naar Belgie komen voor de begrafenis. Ik denk veel aan de familie en zal een kaarsje voor hen doen branden. Sterkte aan iedereen!
De familie is net terug. Ze hebben “ Fumitabs “ gekocht. Berokingstablette vir huishoudelike gebruik. Dood weeluise, vlooie, vismotte, vlieê, kleremotte, muskiete & kakkerlakke. Ik moet al mijn materiaal, kleren, tent, slaapzak, matrasje en dergelijke in de kamer leggen en dan wordt de tablette op een steen gelegd, gebrand en mag er gedurende 24 uur niet meer in de kamer gekomen worden. Dit zou alles doden. Wat een gedoe zeg! :) We verhuizen dus van kamer. Vanavond gaan we met Kristien en Jacques, Gino en Elke naar Spice route in Paarl. Dit is een restaurant waar je de zonsondergang kunt zien. Ik schrijf dus morgen hoe het is geweest. Mooi loop…

  • 07 Januari 2012 - 10:32

    Steffie :

    Hey tanteke,
    ik heb zo net eens tijd gehad om heel wat verslagen te kunnen lezen en om eerlijk te zijn I love your stories!!! Het is net of ik een boek lees!!! Heerlijk ik leef gewoon met je verhalen mee dus ik dacht... Als je weer komt van je prachtige droom reis, laat er dan een boek van maken :D. Ik zal het met veel plezier lezen.

    Maar nu iets anders ik hoop dat je je daar amuzeerd en met Dieter komt alles goed het is een sterke man geworden.
    Over je vlooien wil ik wel is opzoeken wat het is maar ik moet dan wel een foto hebben van je beesjes ;) je ziet maar je bent niet zo alleen zoals je soms denkt ;D.

    Ik hoop dat ik ooit nog is in Zuid-Afrika ga geraken en dat ik met je mee kan naar Rio voor feest te vieren en die mooie kostuums te zien. Ik wens iedereen daar het beste met een dikke zoen,
    hou je goed tanteke!!!

    PS: ik ben zo jaloers op u reis :D maar ik geniet van je verhalen

  • 08 Januari 2012 - 15:21

    Patricia:

    Dag Kristin, Ik ben blij voor jou dat je in Zuid Afrika bent aangekomen en je familie terugziet ! Hier is het genieten van je verslagen ! Doe zo voort en geniet van je reis !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristin

Eindelijk is het bijna zo ver. Mijn droom wordt werkelijkheid. " We reizen niet om te ontdekken, maar om te zien wat ontdekt is " 17 november 2011 vertrek ik alleen en met de rugzak het onbekende tegemoet en dit gedurende 1 jaar en 3 maanden.... Ik zal jullie allemaal missen en ik hoop dat mijn 2 hondjes het zonder mij zullen redden! :-) Als maskotte neem ik een Belgische knuffelbeer mee.

Actief sinds 06 Juli 2011
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 271363

Voorgaande reizen:

17 November 2011 - 28 Februari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: