Dag 32,33,34,35 26,27,28,29 Juli Roatan - Reisverslag uit West End, Honduras van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 32,33,34,35 26,27,28,29 Juli Roatan - Reisverslag uit West End, Honduras van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 32,33,34,35 26,27,28,29 Juli Roatan

Blijf op de hoogte en volg Kristin

29 Juli 2012 | Honduras, West End

Dag 32-33-34-35 26,27,28,29 juli Roatan
Eigenlijk kan ik niet meer zo veel vertellen. Ik ging naar het strand, zwom in het gladde helderblauwe water, zonnebaadde, ontmoette vele vrienden die hier wonen, vooral Amerikanen en Canadezen, ging naar live concerten , naar de karaokebar waar ik contact maakte met de Hollandse vriendelijke eigenaars, at baleadas, mijn eerste spaghetti met scampi's enz...
De luchthaven had me niet gebeld. De dag erop belde ik zelf en die zeiden me dat de kaart in de namiddag zou opgestuurd worden met een vlucht. Ik nam een taxi aan 80 L , heen en weer, haalde het pakje op en ging weer naar huis. Daar las ik in de brief dat ik nu een bevestiging moet sturen naar Fortis zodat ze mij een paswoord kunnen geven. Ik hoop dat dat, niet met de post maar via e-mail kan gebeuren, anders duurt het opnieuw 8 dagen. Een geluk dat ik zelf alles goed opgevolgd had waar het pakje zich bevond of ze stuurden het misschien , vanuit het vasteland, terug naar België. Zoals ze met mijn tent gedaan hebben. ( Daar ben ik trouwens ook nog mee bezig. Ik liet een tekst in het Spaans vertalen door Mie ( dank je wel daarvoor Mie ) en nu moet ik een e-mailadres vinden van het postkantoor in Puerto Escondido in Mexico. ) Stel je voor. Ik schreef dus een e-mail naar mijn verantwoordelijken in de bank in België maar die zijn met verlof tot augustus. Dus ik hoop dat iemand anders van de bank het nodige doet. Ik ontmoette de Italiaanse Maria, een leuk meisje die hier de” glassbottomboat” doet. We trokken samen op wat opnieuw goed was om mijn Spaans te onderhouden. Gisteren ging ik naar een fotogalerij van Melika, een Italiaans meisje. Ze deed de expositie in een hostel met drie dorms. De Italiaanse eigenares Suzy bouwde dit hostel in december en woont hier al 5 jaar. De meeste vrouwen die ik leer kennen zijn allemaal singles. Grappig! Daar leerde ik vele Spanjaarden en Italianen kennen. Ik gaf aan verscheidene mijn visitekaartje af. Maria was er niet. Nochtans gingen we mekaar daar zien. Misschien was ze naar het optreden van Brian in West Bay. Ook leerde ik Penny kennen, een Canadese vrouw die hier een “dog rescue organisatie” begonnen is. Ze heeft bij haar thuis 9 adoptiedieren. Ze gaat me eens uitnodigen bij haar thuis. Rond 21u30 uur wandelde ik in het pikkedonker langs de straat richting het centrum. Een geluk dat ik mijn klein pillampje bij had of ik zag geen steek. :-) Daar ging ik in de bar van Rachel, Sun Downers, een pina colada drinken. De bar sloot echter om 22 uur en Rachel en ik gingen naar de Hollander bar, Bleu Marlin. Er was veel minder volk dan op donderdag en vrijdag. Ik dronk een cola en ging naar huis waar ik nog een film bezag op tv. Vandaag skypte ik met de Amerikaan Chris, waarmee ik in Copan ruinas een week opgetrokken heb. Hij laat zijn moto ergens in een hotel staan in La Ceiba en komt me bezoeken met de ferry . Leuk! Dus waarschijnlijk zal ik opnieuw veel langer op dit eiland blijven. Och ja, ik moet zien dat ik in oktober in Ecuador geraak want dan heb ik een vlucht. Ik zal bepaalde landen dan maar inkorten of er zelfs niet langs gaan. Het is nu zondag. Het restaurant van mijn hotel is gesloten. Wat is het hier rustig. Straks ga ik me iets halen om te eten en wat rondhangen. Morgen moet ik naar de kapper Nadia bellen. Mijn vlechtjes moeten eruit want mijn haar is al weer serieus uitgegroeid en laat ik het wat donkerder blond verven. Mijn haar is te wit geworden door de zon. Tot morgen voor een nieuwe dag...Hopelijk gaat alles goed in België? Geniet van het mooie weer zolang dit duurt. Hier is het nog steeds 35 graden met een zacht briesje. Dada.xxx