Dag 22 22 maart Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 22 22 maart Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 22 22 maart Cairns

Door: kristindaelman

Blijf op de hoogte en volg Kristin

22 Maart 2012 | Australië, Cairns

Dag 22 22 maart Cairns
Om 9 uur belde Rebecca mij wakker. Bij haar in Sydney zal het later geweest zijn. Maar ik ging toch net opstaan. Deze nacht wel tot 2u30 met internet bezig geweest en nog eens naar mijn ouders geskypt. Deze keer was de verbinding uitstekend en konden we lang praten. Dat doet deugd je familie te horen. Angela had een telefoontje gekregen van Hagen dat ze een vlucht gevonden had voor PNG. Whaaw tof, en dan nog goedkoper ook. 1830 $ voor 1 week met duiken, eten, transferts, vluchten en alles inbegrepen. Dat klonk al beter dan 5000 $ zoals in het begin! Ik ging naar de receptie en besprak nog eens voor uren wat de opties waren om te duiken hier in Cairns in The Great Barrier Reef alsook hoeveel het zou kosten om een campervan te huren na mijn terugkomst uit PNG. Daarna ging ik de duizende vleermuizen opzoeken die hier wat verder in de bomen zitten tijdens de dag. Het was een hels lawaai en ik observeerde de beestjes. Leuk om ze bezig te zien hoe ze in de bomen hangen en hun met hun pootjes voortslepen. Ik ging wat shoppen in een verschrikkelijke vochtige hitte. Maar nog steeds klaag ik niet. Ik liep een kapperszaak binnen en vroeg de prijs om mijn grijze haren te laten bijkleuren + een brushing. 85 $ een 55 $. Amaai, ik zal zo nog wat rondlopen en zien of ik in een ander, goedkoper land naar de kapper kan gaan. Ik kocht een haarbalsem, een deo, een notaboekje, lipbalsem aan 2 $ / stuk. Eindelijk vond ik ook zo’n brede losse broek dat mijn lengte was. Daar kan ik mee slapen of rondlopen. Angela zat ergens op een terras en samen namen we een lunch. We moesten onze Visagegevens doorbellen naar Hagen. Echter ging het bedrag bij Angela er niet af zodat zij geen ticket heeft en ik wel. Ai, ai. Daar alle bureaus gesloten waren kon Hagen niets meer doen voor ons. Ze gaat ons morgenvroeg opwachten op de luchthaven zodat Angela eventueell cash kan betalen. Als dat maar goed afloopt anders zit ik daar alleen in PNG. Ik ging naar de Mac donnald’s wat gratis internetten maar de verbinding was zo traag dat ik het opgaf. Plots hoorde ik mijn naam roepen. Wie kon dat zijn? Het was Nina en Janette waarmee we op driedaagse geweest zijn in Alice Springs. Wat is de wereld toch weer eens klein! Ze verblijven hier ook in Cairns. Rond 16 uur wandelde ik naar mijn hotel. Angela ging nog uren op internet zitten want ze zat meer dan een maand achter met haar blog. Oei, oei dat zou ik niet meer kunnen bijhouden dan! Ze schrijft enkel aan een paar vrienden en niet zo in detail als ik. Ik stortte mij op internet. Ik had eindelijk toch besloten om na PNG een Spaceship campervan te huren en te rijden van Cairns naar Sydney, 3000 km. Ik nam ook in optie een douche en een “stroom plug in” voormijn pc en camera op te laden. Dan moet ik wel altijd naar een powered camping site gaan. De andere dagen ga ik op mooie plaatsen “wild” camperen. Ik kan er in koken, heb een frigo, een tv om dvd’s op te spelen, een bed, automatische versnellingsbak etc. Dat zal leuk worden. Ik had in mijn hoofd dat ik op 17 april naar Hawaî vloog maar bij het checken van de juiste datum zag ik dat het 21 april was! Oeps, ik zal dat goed moeten bijhouden. Ik ga de camper 21 dagen huren wat mij ongeveer 1050 $ kost. Deze keer nam ik er wel een verzekering bij want indien ik een zwaar accident zou hebben zou het mij massa’s geld kunnen kosten en kan ik mijn verdere reis wel vergeten! Ik betaalde online. Nu te hopen dat er nog zo’n wagen vrij is want vele Car Rentals zijn al fully booked met Pasen. In maart betaal ik 35 $/ dag en in april al 40 $/ dag. Hoog seizoen. Maar als ik alles uitreken zou een auto me minder kosten dan telkens een hotelkamer. Ik moet er wel mijn benzine nog bijtellen wat hier duur is. Ik verheug er mij al op. Op avontuur vertrekken, alleen, stoppen wanneer ik wil etc. Ik maakte mijn rugzak voor morgen en stak enkele spullen zoals mijn tent, slaapzak, matje, mijn zware trotter van Australiê in een aparte zak die ik hier in het hotel in depot kan achterlaten. Wat een verschil nu. Ik heb nog paats over in mijn rugzak! Daarna skypte ik met mijn broer Filip en Denise en was gelukkig hun stem te horen en alle nieuwtjes uit Belgiê. Ik hoorde net dat de man van mijn nichtje in een chalet verbleef in de Ardennen en dat er een ontploffing plaats had. Hij ligt nog steeds zwaar gekwetst in de kliniek en moet geopereerd worden aan een zware beenbreuk. De anderen zijn in de tweede en derde graad verbrand. Amaai! Ik wens je veel moed en beterschap. Sterkte. Misschien duurt het nu weer een tijdje vooraleer jullie mij horen want ik ben niet zeker dat er in PNG een goede internetverbinding zal zijn , als die er is! Ik verheug er me op om naar daar te vliegen. Weer naar de zwartjes. :) Weer op jezelf letten , je bagage, zien dat ze je niet te veel bedriegen etc. Het is nu 23 uur. Ik kijk nog wat tv en kruip er dan in. Ik heb wat keelpijn. Waarschijnlijk van die ventilator boven mijn hoofd. Hopelijk verergert het niet want ik wil “zeker” duiken! Het is hier verschrikkelijk heet en vooral vochtig. Je komt uit je douche en je bent nog even nat. Er springen hier regelmatig insecten op mijn arm of hoofd. De kamer vertoont overal spleten en die beestjes komen dan op het licht af van mijn pc. Zolang ze me niet bijten of steken mogen ze dat doen. :) Tot binnenkort. Ik weet niet wanneer. Bye, bye…x