Dag 3 3 maart Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 3 3 maart Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 3 3 maart Sydney

Door: kristindaelman

Blijf op de hoogte en volg Kristin

03 Maart 2012 | Australië, Sydney

Dag 3 3 maart Sydney – Perth
De gsm wekte me om 5 uur. Rebecca voerde me weg voor 30 $. Indien ik de shuttlebus zou nemen zou het me 50 $ gekost hebben. Thibaut wekten we op het laatste moment. Het was zaterdag dus we hadden gelukkig geen verkeer. Thibaut voelde zich onwel in de auto en het raampje werd opengezet. Ze dropten me aan de luchthaven. Ik bedankte Rebecca hartelijk voor haar warm onthaal en ging inchecken. ‘s Anderendaags hoorde ik van rebecca zeggen dat Thibaut overgegeven had tijdens de terugrit. Mijn vlucht was om 8u en duurde 5 uur. De hostess regelde me een plaats aan het venstertje ondanks dat alles al ingenomen was. Ik bekeek een film maar viel telkens in slaap. Naast mij zat een schotse jongen die voor zijn meisje naar Perth vloog. Hij had maar 3 uurtjes geslapen die nach, dus veel werd er niet gezegd. We kregen spek met eieren! Aangekomen in Perth voelde ik direct een hitte op me vallen. Zalig! Eindelijk weer zomerweer. Ik had dat nodig. Ik had het overal al veel te koud gehad. In Perth is het 3 uur vroeger. Lisa kwam me oppikken op de luchthaven die 30 minuten verwijderd was van haar huis. Ze kwam met haar Nissan Pulsar waar mijn bagage in geraakte. Ze woont in een huis aan 1600 $ ( ook weer zo duur! ) met drie slaapkamers, een groot terras, een koer met tuin, een grote keuken en living, badkamer, washok, aparte wc, oprit etc. Het huis is wel verouderd maar heeft alles wat ze nodig heeft. Natuurlijk kun je het niet vergelijken met Rebecca’s appartement die aan de beach gelegen is en Lisa aan een niet te drukke straat. Ze heeft twee pikzwarte katers. Ze heeft ook een Motor Kawasaki GPX 250 waar we later een ritje zullen mee maken. Ze woont met een vriendin Cathleen, die hier voor 6 maanden dieetvoeding studeert. Cathleen moet haar man dus 6 maanden missen maar met skype is dat gemakkelijk te doen. Lisa nam haar Nissan sportwagen cabrio en we raasden door de straten. We reden naar de sunset coast via de tourist drive. Lisa vroeg me of ik zonnecreme aan gedaan had. Maar nee, vergeten en misschien was dat niet nodig dacht ik. Na 20 minuten rijden voelde ik de zon branden op mijn benen! Lisa gaf me haar crème en dit voelde al beter aan. De zon is hier echt verraderlijk. We stopten aan de Scarborough beach. Lisa plaatste haar handtas in de koffer, deed de kofferbak dicht en… vergat haar sleutels uit de handtas te nemen. Nergens konden we vanin de wagen in de kofferbak. We hielden een paar mannen tegen die we vroegen of ze niet konden inbreken in een wagen maar helaas. Op hetzelfde moment zagen we een depanagewagen op de parking. Ook deze man probeerde een kwartier lang het slot eventueel te forceren maar weer helaas. We zeiden tegen de parkingwachter dat hij ons geen boete mocht geven daar we niet met de auto konden vertrekken en we eerst reservesleutels moesten gaan ophalen in Lisa’s huis. Eerst gingen we toch een frisse duik nemen in de oceaan. We zwommen tussen de vlaggen waar er redders zijn. In de zee heb je veel golven die je onderuit slepen = slip, en zo zou je verdrinken. Er was net een wedstrijd aan de gang van zwemmen en surf ski. Er was een massa volk. Gespierde surfers paradeerden op het strand. Lisa en ik deden body surf en het was heerlijk. Eindelijk voelde ik weer het warme water, de prachtige zee met haar witte brede stranden. Na het innemen van massa’s zout water door de hoge golven, rustten we wat op het strand. We besloten toch maar om eventueel een taxi te nemen naar haar huis. Plots zagen we aan de bushalte een securityauto staan en we legden ons probleem uit. We hadden zogezegd ook geen geld op zak waardoor we de bus en of trein niet konden betalen. De vriendelijke mannen schreven ons een bewijs dat we gratis de bus mochten nemen. We stapten uit de bus en wandelden een kwartiertje in de volle zon naar haar huis hopend dat haar roommate Cathleen thuis was anders konden we niet binnen. Onderweg zagen we een cricketgame. Daar ik dat nog nooit van dicht gezien had, bleven we wat staan kijken en probeerde Lisa mij de uitleg te doen van het spel wat ik veel te ingewikkeld vond. Tijdens de opwarming van een andere club werd de bal plots in mijn richting geslagen. Ik wilde de bal stoppen met mijn blote voeten. Ai, dat kwam hard aan. Ikwist niet dat die bal zo hard was!!!!!! Dat wordt een blauwe plek. De spelers moesten allen lachen. Cathleen was net aangekomen. Weer hadden we geluk met een ongeluk! :) Lisa vond reservesleutels en reed met Cathleen terug naar de cabrio. Ik was moe en ging een uurtje rusten. Na drie uur kwam Lisa mij wakker maken want anders zou ik weg geweest zijn voor mijn nacht. Waarschijnlijk had ik het nodig. Lisa kookte en maakte gebakken kip met geroosterde kumara = zoete aardappel, worteltjes, uien, erwtjes en gravy. We dronken er een lekker glaasje rode Margaret Riurr Shiraz wijn bij op het terras. Rond 23u30 was ik weer doodmoe. Ik sliep opnieuw in het zachte bed met een dik deken op mij. x

  • 05 Maart 2012 - 10:50

    Rebecca Kosterman:

    Hey Kristin,

    Jammer dat je vertrokken bent, zondag was de mardi gras defile. Daarom moest die vrouw aan Manly Wharf lachen toen ik vroeg of 2 vrouwen mochten reizen met een kind om de special Sunday Fun Trip Deal te krijgen voor $2.50 :-)

    We hadden prachtig weer vandaag, ik hoop je binnenkortbweervte zien in Sydney !

    Have fun !!!!

  • 05 Maart 2012 - 10:50

    Rebecca Kosterman:

    Hey Kristin,

    Jammer dat je vertrokken bent, zondag was de mardi gras defile. Daarom moest die vrouw aan Manly Wharf lachen toen ik vroeg of 2 vrouwen mochten reizen met een kind om de special Sunday Fun Trip Deal te krijgen voor $2.50 :-)

    We hadden prachtig weer vandaag, ik hoop je binnenkortbweervte zien in Sydney !

    Have fun !!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristin

Eindelijk is het bijna zo ver. Mijn droom wordt werkelijkheid. " We reizen niet om te ontdekken, maar om te zien wat ontdekt is " 17 november 2011 vertrek ik alleen en met de rugzak het onbekende tegemoet en dit gedurende 1 jaar en 3 maanden.... Ik zal jullie allemaal missen en ik hoop dat mijn 2 hondjes het zonder mij zullen redden! :-) Als maskotte neem ik een Belgische knuffelbeer mee.

Actief sinds 06 Juli 2011
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 272399

Voorgaande reizen:

17 November 2011 - 28 Februari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: