Dag 5 25 april Waikiki Beach - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 5 25 april Waikiki Beach - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 5 25 april Waikiki Beach

Door: Kristin Daelman

Blijf op de hoogte en volg Kristin

25 April 2012 | Nederland, Amsterdam

Dag 5 25 april Waikiki beach
Ik zette deze keer mijn wekker niet. Rond 9 uur werd ik wakker. Het was een zonnige dag. Geen regen, minder wolken. Om 11 uur moest ik uitchecken. Ze konden me niet garanderen dat ik dezelfde kamer zou hebben. Dus, ik moest mijn valies weer maken en alles in de lobby achterlaten. Om 15 uur kon ik opnieuw inchecken. Eigenlijk wilde ik dezelfde kamer omdat ik die leuk vond. Enkel is de vering van mijn bed niet zo goed. Ik voel elke veer steken in mijn lichaam. In de hall zag ik een jongen op internet zitten. Ik vroeg hem of hij een dvd speler in zijn labtop had om mijn foto’s van de wrakduik te copieren naar mijn usb stick. Eindelijk iemand die het wilde doen. Andere personen hadden telkens een excuus om het niet te hoeven doen. Het duurde 5 minuutjes om alle foto’s over te zetten. We raakten aan de praat. Hij woont in Los Angeles maar woont er niet graag. Hij wil in Hawaiî komen wonen. Maar nu , na 5 dagen, heeft hij toch besloten van het niet te doen. Er zijn veel teveel toeristen maar vooral het feit dat de huur van een appartement veel te hoog is. Ik vergat te vragen hoeveel. Daarna ging ik op een terras ( ja, ik had eens iets met een terras gevonden! ) een croissant eten met een warme chocolademelk. Ik schreef miijn postkaarten, ging naar de post en verstuurde ze. Mama, ik vond een heel mooi zilver koffielepeltje met een hawaiiaans meisje. Daarna ging ik naar het vierde verdiep waar zich het zwembadje bevindt. Ik zette mijn foto’s op Picassa, klaar om later te uploaden. Op de vierde verdieping had ik geen internet, enkel in de lobby. Het was bijna 15 uur. Nu zou mijn kamer toch al gepoetst zijn zeker? Ik had een kamer op de zevende verdieping. De jongen van Los Angeles had een kamer ergens beneden met een venster die hij niet openkreeg en naast de vuilbakken. Oei, oei als mijn kamer zo maar niet is. Ik vond het leuk op de tiende verdieping. Daar had ik een duif die daar al twee dagen op mijn terras zat. Ze was heel mager. Ik gaf haar mijn overschot van mijn kip. ’s Anderendaags was toch alles opgegeten. Toen ik haar water wilde geven viel ze van mijn balkon. Maar ze heeft zich nog net kunnen herpakken twee verdiepingen lager. :) Ik zag haar daar gans de tijd zitten. Klaar om te sterven. Ochere… Mijn kamer op het zevende verdiep is NOG beter dan mijn vorige. Ik heb twee eenpersoonsbedden en een veel ruimere kamer, een grotere tv, een netter bad en hetzelfde uitzicht. Dus , weer ben ik tevreden. Om 16 uur stapte ik door de drukke stad naar het verhuur van scooters. Daar huurde ik een scooter daar ik morgen naar Pearl Harbour site wil gaan op eigen houtje en niet georganiseerd. De prijs was , 25 $ / dag. Maar indien je een verzekering wilde kwam het op 32 $. Ik nam die toch maar. Ik was wat bang. Alles ging zo goed, ik had zo’n geluk. Misschien bleef dat niet duren. Ik ben niet bijgelovig maar toch… :) Ik reed wat rond, langzaam , om de scooter aan te voelen. Ik betrapte me erop dat ik in een One Way straat plots links reed. Jeetje, hier is het weer rechts rijden Kristin!!!!!! Daar zal ik wel moeten op letten. Een mens is dat zodanig vlug gewoon links rijden. Ik parkeerde de scooter in de garage van mijn hotel en ging een hapje eten rechtover in een steakhouse. Ik nam een Tyreake steak met frietjes. Ik vroeg medium to rare maar toen ik met volle zin een hap nam, was die veel te hard uitgebakken. De ober nam hem terug en liet me een zachter gebakken steak maken. Deze was veel beter maar was nog niet wat ik gevraagd had. Toch smaakte het me. Ik nam een klein glaasje rode wijn erbij. Het was 18u30 en liep terug naar mijn hotel. Ik maakte een praatje met de garagebewaker. Hij is van de Filipijnen. Hij vroeg of ik daar ook naar toe ging. Spijtig genoeg niet. Dat staat ook wel op mijn lijstje voor een volgende reis. Je kunt er prachtig duiken. Op mijn kamer schreef ik mijn blog. Pff, eindelijk gedaan. Ik ga nu naar de lobby om alles te publiceren. Bij jullie is het 8u35 dus er zal weer niet veel volk op skype zitten. Enkel Denise die heel vroeg haar broodjeszaak opent. Tot morgen. Ik sta opnieuw om 5u45 op om vroeg aan de marinebasis Pearl Harbour te zijn. Naar het schijnt is het daar heel druk. Vele japanners die ook alles willen zien. :) Slaapwel. x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristin

Eindelijk is het bijna zo ver. Mijn droom wordt werkelijkheid. " We reizen niet om te ontdekken, maar om te zien wat ontdekt is " 17 november 2011 vertrek ik alleen en met de rugzak het onbekende tegemoet en dit gedurende 1 jaar en 3 maanden.... Ik zal jullie allemaal missen en ik hoop dat mijn 2 hondjes het zonder mij zullen redden! :-) Als maskotte neem ik een Belgische knuffelbeer mee.

Actief sinds 06 Juli 2011
Verslag gelezen: 452
Totaal aantal bezoekers 271363

Voorgaande reizen:

17 November 2011 - 28 Februari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: