Dag 20 20 maart Alice Springs - Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 20 20 maart Alice Springs - Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 20 20 maart Alice Springs - Cairns

Door: kristindaelman

Blijf op de hoogte en volg Kristin

20 Maart 2012 | Australië, Cairns

Dag 20 20 maart Alice Springs – Cairns
Angela en ik besloten van vroeg naar de luchthaven te gaan en te zien of we nu een boeking hadden al dan niet Uren zaten we aan de desk van Qantas. Angela had waarschijnlijk eenmaal teveel betaald en moest afwachten of ze het bedrag zou terugkrijgen via haar creditcard. Ik had gelukkig niks betaald na mijn tweemaal error boeking. We kochten ter plaatse een ticket naar Cairns aan 366,70 $. Een internationale vlucht kon ik via die desk niet boeken. Naast de desk stond een telefoon van Qantas waar je een telefonische boeking kan doen. Ik wilde de dag nadien reeds naar Port Moresby, Papoua New Guinea vliegen. Angela blijft een paar dagen in Cairns hangen en vliegt dan naar PNG en tenslotte naar Borneo. Na 45 minuten wachten aan de telefoon had ik eindelijk iemand aan de lijn en ik boekte een “enkele” vlucht vanaf Cairns naar PNG ( Papoua New Guinea ) aan 321,46 $ . We vlogen via Ayers Rock en konden een laatste maal Uluru bewonderen vanuit de lucht. We passeerden daar de douane en één aansteker werd aangeslagen alsook mijn zwitsers zakmes. Jeetje! Ik had het vergeten in mijn grote rugzak te steken. Nochtans hadden ze dit in Alice Springs niet gezien . Pff…maar niet aan te doen. Tijdens de vlucht begon ik aan mijn blog. Wat een werk wanneer je te lang wacht! Angela en ik boekten een hotel, met verschillende pc’s en ver van mekaar af en merkten dat we toevallig hetzelfde hotel geboekt hadden. Echt heel raar! :) Een shuttlebus bracht ons naar het mooie, moderne centrum van Cairns met zijn vele, gezellige restaurantjes, winkeltjes en bars. Angela nam een kamer van 95$, ik één aan 59$. Zij heeft airco, ik niet. We hebben wel beiden een tv, frigo, koffie, thee, badkamer en wc. Er bevindt zich ook een mooi klein zwembad. Wanneer ik in Cairns aankwam viel een vochtige hitte op me. Amaai, ik geraakte onmiddellijk op adem. De vochtigheidsgraad is 95%! Het regende fel toen we aankwamen maar het was heel warm. Dit komt door die cycloon die ook in Exmouth en Darwin passeerde. Ai, ai dan zal het duiken hier ook niks worden! Maar morgen ben ik toch weg, dacht ik bij mezelf. De regen en felle wind komt wel van PNG. Hopelijk is het duiken daar te doen. Ik kocht me een 8$ kaaart voor 24 uur wifi. Zo kon ik aan mijn foto’s beginnen, blog maar vooral een hotel zoeken voor de volgende morgen in PNG. Dieter, ik heb voor Picasa moeten fotogeheugen bijkopen daar mijn 1GB gratis upload opgebruikt was. Het was 5 € voor 21 GB. Dus ik kan een tijdje voort. Ik vond geen enkel hotel goedkoper dan 250 $ / nacht. Dat kan toch niet?! Gaat dat daar nog duurder zijn dan in Australiê????? Ik begon wat te panikeren. Ik ging in de nachtmall chinese gerechten halen en at alles op in mijn kamer. Om 01u30 zat ik nog te zoeken op internet. Ik moest gaan slapen. Morgen zal ik wel verder zoeken naar een slaapplaats. Mijn vlucht is om 15 uur. De shuttlebus pikt me op om 12 uur. Slaapwel.