Dag 21 26 jan Paarl Fairview - Reisverslag uit Paarl, Zuid-Afrika van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 21 26 jan Paarl Fairview - Reisverslag uit Paarl, Zuid-Afrika van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 21 26 jan Paarl Fairview

Door: kristindaelman

Blijf op de hoogte en volg Kristin

26 Januari 2012 | Zuid-Afrika, Paarl

Dag 21 26 jan. Paarl Fairview
Ik stond op als laatste om 9u. Amaai, dat is mijn gewoonte niet. Maar ik had een rare droom en ik wilde hem verder dromen : de Paus was in Ninove! :) Pieter is gisteravond behouden thuis gekomen na zijn vlucht uit Durban. Rond 11u gingen Anka en ik naar de kapper. Ik liet mijn grijze haren verven en trok wat chocolade - meshen door mijn blonde haar. Voila ik kon weer voort voor een tijdje. Anja wou haar een broske knippen maar mocht het niet van onze Pieter. Om 14uur konden Mike en ik online inchecken voor onze vlucht van morgen. Echter bij mij lukt het niet en moet ik inchecken op de luchthaven zelf. Mike vertrekt om 8u morgenvroeg. Dus ze moeten vertrekken rond 5 uur. Mike ziet er erg van af dat zijn vakantie er op zit. Het is de eerste maal in zijn leven dat hij met vakantie gaat. Ik vind het eigenlijk erg voor hem. Maar ja, dat is het leven he. Ik heb met hem een leuke vakantie gehad en ik hoop dat we dat ooit nog eens kunnen meemaken allen samen. Maar dan moet mijn andere broer Filip en zijn familie er ook zeker bij zijn. We misten hen allemaal. Ik vertrek morgen om 14uur. Eerst vlieg ik van Cape Town naar Johannesburg. Daarna naar Sydney om te eindigen in Auckland, Nieuw Zeeland. Ik kom daar aan op zaterdag 28 januari om 22u. Het zal dus een hele lange vlucht worden! Na onze on-line check- in vertrokken we met twee auto’s richting Paarl naar de Goatshed Fairview. We begonnen met een kaas- en wijntasting. Dit kostte ons 26 Rand = 2,6 € per persoon voor 6 glazen wijn te proeven + verschillende soorten kazen. Mmm lekkere kazen met bvb Sweet chili, Blach Pepper, French Onion & Chives, Camembert, Brie, Cheese with Chakalaka etc. Fairview bracht als eerste de kaas op de menukaart in Zuid Afrika. Ze hebben daar twee enorme grote bokken staan. Prachtige dieren met lang gekrolde horens. Pieter leidde ons rond zoals een echte gids en vertelde ons de geschiedenis van Fairview en toonde ons waar de wijn geproduceerd wordt. We zagen duizende vaten wijn. Echt heel interessant. Ja onze Pieter is daar al zodanig veel geweest met klanten dat hij er alles van af weet. Anje, ik trok wat foto’s van het interieur want ik weet zeker dat jij het daar heel mooi zou vinden. Kijk ook naar die toffe wijnglazen. Echt iets voor jou. En die zetel in luipaardvel. Ik vond de wijntasting heel spectaculair en gezellig. Ik was wat licht in mijn hoofd. Zelfs na dat beetje maar. Maar dat is ook de warmte he. Er werd wat kaas en konfituur gekocht. Ik mocht niks kopen want je mag niks importeren naar Nieuw Zeeland. Daarna gingen we op het terras kaas eten. Je krijgt allen een blaadje papier waarop je 8 soorten kaas mag aanduiden voor 62 Rand per persoon. Er werd 4 soorten lekker brood met verse boter bij geserveerd. Natuurlijk werd er weer wijn bijgedronken. Ik nam een vers geperst fruitsapje. Papa nam als enige een duo van lam maar kon het niet apprecieren. Soms heeft hij een rare smaak want mama vond het wel lekker toen ze proefde. :) Maar ja, iedereen zijn smaak he. We gingen nog wat foto’s nemen van de bokken en reden huiswaarts. Onderweg kwamen we een grote brand tegen. Dat zien we hier regelmatig. Het minste stukje glas dat er ergens in een bos ligt kan een vonkje geven en een gans domein platbranden. Toen we in Ons Stee aankwamen waren er belgen gearriveerd. Ze zijn van de Limburg. Mama begon met hen te praten. De jongen vertelde dat hij pas terug was van Nieuw Zeeland en Australie. Ik ging dus een praatje maken met hem. Hij gaf me goede raad. Hij zei me dat een mobilhome heel tof zou zijn maar dat ik dan bijna geen contacten ga leggen. Hij huurde een auto en sliep in de hostels waar altijd veel ambiance is. Het koppel ging op restaurant gaan eten. Wij zaten rond de tafel op het terras onze laatste avond te vieren. Het is een aangename zachte windstille avond. Mike’s valies en mijn rugzak stonden klaar. Ik moest wel de muggenspray van mama vragen want ze zitten mij hier weer langs alle kanten te prikken. Pff… Rita gaf hier weer champagne. Amaai, wat drinken we hier veel. De tweede fles wordt gekraakt. Ik pas hier wel want ik wil morgen met een fris hoofd opstaan. Mama zit te zagen of ik nog veel werk heb met mijn blog. Ja, ik wil nog voor de laatste maal mijn blog publiceren. Want nu zal het misschien weer een tijdje duren vooraleer ik ”wifi ” vind. Dus niet ongerust zijn he. Ik probeer zo vlug mogelijk. Ik ga hier dus afsluiten. Ik wil de laatste uren bij mijn ouders zijn want die zijn mij heel dierbaar. Ik ga hen echt missen en ik hoop dat ze binnen 1 jaar en 1 maand nog heel gezond zijn en ik nog vele jaren van hen kan genieten. Tot binnenkort lieve mensen. Het zal vanuit Nieuw Zeeland zijn. Dikke kus aan iedereen. @ Marc, ik nam een foto van de visvijver met de koi’s. Je moet eens zien naar de afspanning daarvan. Heel efficient en netjes. Misschien een goed gedacht. xxx

• 26 Januari 2012 - 23:46

Monique:

Vul hier je reactie in...
    Tante lydia, nonkel guy, pieter, anja:
    Ik wens jullie nog veel plezier samen. Geniet ernog van! Mike: goede terugvlucht en tot binnenkort!
    En kristin: tot in nieuw -zeeland! Ik kijk er al naar uit.

• 27 Januari 2012 - 09:14

Patricia:

Hopelijk valt het afscheid je daar niet te zwaar.... We kijken al uit naar je verslagen vanuit Nieuw-Zeeland !

• 27 Januari 2012 - 11:48

Anje: