Dag 3 8 jan Wellington - Reisverslag uit Wellington, Zuid-Afrika van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 3 8 jan Wellington - Reisverslag uit Wellington, Zuid-Afrika van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 3 8 jan Wellington

Door: kristindaelman

Blijf op de hoogte en volg Kristin

08 Januari 2012 | Zuid-Afrika, Wellington

Dag 3 8 jan. Wellington
Ik was lekker uitgeslapen rond 6u30. Ik was de enige die al wakker was. Ik zocht een eerste zonnestraaltje en installeerde mij met mijn boek. Ik ben aan een klein miniboekje begonnen. Dat weegt bijna niks. Heel handig. Het was toen al 35 graden in de zon. Ik observeerde de eerste vogeltjes. Ik zag rode en gele die achter mekaar aanvlogen en speelden. Soms komen er vleermuizen drinken uit het zwembad vertelde Pieter mij. Rond 8u30 ontwaakten Mike, Pieter en Anja, papa en als laatste mama. Ze kan hier lekker uitslapen. Dat ze er maar van geniet. Ze heeft geen pijn aan haar rug en mankt zelfs niet. Dat zal waarschijnlijk zijn van de warmte dat goed doet aan haar rug. We namen een lekker uitgebreid onbijt met spek en eitjes. Mmmm, eindelijk nog eens spek. Zo iets vind je in Madagascar niet. En zeker ook zo geen lekker brood. Rond 11u30 vertrokken we allen naar Wilderers, papa Grappa in Paarl. De eerste zondag van de maand geeft Helmut, de eigenaar, een jazzoptreden in zijn restaurant. Ook Dirk en Marianne en Eric, de duiker, waren aanwezig. Het restaurant zat propvol. Het was snikheet. Zeker 40 graden. We namen allen verschillende gerechten en het smaakte ons erg. Helmut heeft daar een distillerie van grappa. Hij behaalde de eerste prijs voor de beste grappa ter wereld van Fijnbos. Ik ging met Mike een kijkje nemen. We zagen honderden verschillende soorten grappa ‘ s. Rond 15u30 reden we terug naar huis. Het was daar ietsje te heet en we verlangden allen naar het zwembad. We namen een ” warme” duik want het water was 31 graden. Zalig! Daarna speelden we nog twee maal scrabble. We vulden om het vlugst sudoku’s in en zaten gezellig bij mekaar wat te lachen en te zeveren. Ik had fois gras meegenomen uit Madagascar. Deze gaan we straks verorberen met een lekker glaasje champagne. Het is nu 20u. We zitten nog in bikini rond het zwembad. Het is nog 29 graden. Ik kan eigenlijk nog niet zoveel schrijven want het is een relaxweek. Volgende week gaan Mike en ik een auto huren en gaan we het land ontdekken. Ik moet trouwens eens beginnen lezen in een lonely planet pù te zien wat we allemaal op één weekje kunnen bezichtigen, welke safari’s we gaan doen etc. Dan zal ik wat meer kunnen vertellen. Nu genieten we van het samenzijn met de familie, eten, drinken, zwemmen en vooral veel rusten en niksen. Dat mag ook eens he. Tot morgen. Mooi loop = het gaat je goed.xx x

  • 09 Januari 2012 - 10:36

    Ghislain Vandevelde:

    hoi kristientje, buiten de onaangename beestjes gaat het je daar goed zo te zien , geniet er maar met volle teugen van en laat je belguim beertje niet te veel alleen dikke kusjes uit belgie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristin

Eindelijk is het bijna zo ver. Mijn droom wordt werkelijkheid. " We reizen niet om te ontdekken, maar om te zien wat ontdekt is " 17 november 2011 vertrek ik alleen en met de rugzak het onbekende tegemoet en dit gedurende 1 jaar en 3 maanden.... Ik zal jullie allemaal missen en ik hoop dat mijn 2 hondjes het zonder mij zullen redden! :-) Als maskotte neem ik een Belgische knuffelbeer mee.

Actief sinds 06 Juli 2011
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 271363

Voorgaande reizen:

17 November 2011 - 28 Februari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: