Dag 15 - Reisverslag uit Port Louis, Mauritius van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 15 - Reisverslag uit Port Louis, Mauritius van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 15

Door: kristindaelman

Blijf op de hoogte en volg Kristin

02 December 2011 | Mauritius, Port Louis

Deze morgen spraken Eric en ik af om samen naar Curepipe te gaan gelegen in het centrum van het eiland. Er is daar een hotelschool waar de leerlingen hun kookkunsten tonen. We zouden er heel lekker kunnen eten voor niet al te veel geld. Na 2 bussen genomen te hebben kwamen we na 3u eindelijk in Curepipe aan waar we nog een 5tal km’s stapten naar de school.Curepipe is de hoogstgelegen stad van het eiland met 60000 inwoners. Het is de laatste jaren een soort centrum van de modelscheepsbouw geworden. We bezochten een winkel en voor ong. 100€ heb je een prachtige handgemaakte boot . Ze werken er 4 maanden aan. De chefkok ontving ons hartelijk en we namen de aperitief in de tuin waar we al direct gestoken werden door de muggen. Ik dronk een Zafricaanse rode wijn uit de regio Robertson. De kok zou een belangrijke persoon zijn. Hij won verschillende prijzen. Zijn naam is Mougam Pareatumbee, Indian federation of culinary association & South African chefs association. Het restaurant heet Le Royame des Saveurs. Hij vertelde ons dat hij in Johannesburg was met 250 koks uit alle landen. Ze werkten aan een project om kinderen die geen middelen hebben om naar school te gaan te steunen door hen gratis de 1e technieken van het koken aan te leren. Het eten varieerde tussen creoolse en indische keuken. Het was heel lekker maar de prijs ook. We betaalden 2260 roupie. Eric verschoot van de prijs en was niet echt opgezet. Hij zegde zijn mening en zei dat dat voor Ile Maurice heel duur is. De kok ging er in de toekomst rekening mee houden maar de prijs bleef. Hij voerde ons wel naar een park waar een koloniaal huis staat. We bezochten het niet van binnen wegens de te dure prijs en beslisten om enkel in de tuinen te gaan wandelen. Toen we bijna volledig rond waren kwam een meisje vragen of we nu eigenlijk de ingang gingen betalen omdat we anders ook niet in de tuinen mochten wandelen. Dat wisten we natuurlijk niet want er was nergens een bord te bemerken met “verboden doorgang”. We waren de enige toeristen. Ook in Curepipe hebben we maar 1 blank koppel gezien. We namen de bus terug en na 3u waren we weer in Grand Bay. We waren doodmoe. Het was een sportieve heerlijke dag. Ik ging naar de beachbar mijn mails nog eens checken om te zien of er weer geen veranderingen waren. Normaal gezien moest ik vandaag vliegen op Madagsacar om 19u maar de vlucht was geannuleerd. Een geluk dat Connections mij daarvoor mailde. Ik vertrek dus morgen om 12u30. Ik verwittigde de taxichauffeur en ook mijn volgend hotel in Madagsacr want daar gingen ze mij vandaag normaal oppikken aan de luchthaven. Patrick, de baas van dat hotel, mailde mij om te confirmeren. Dus dat komt allemaal dik in orde. Ik ben wel benieuwd waarom de vlucht geannuleerd is. Ik nam afscheid van Eric en bedankt hem voor de goede raad die hij mij gegeven heeft. Ik kruip er nu in. Mijn valies is gemaakt. Ik zal rond 6u30 opstaan zodat ik nog kan ontbijten, mijn muggengaas afbreken, mijn vuilzak buiten zetten etc. Iedereen doet mij wel wat schrik aan omdat de politiek in Madagascar niet erg goed gaat. We zullen wel zien he. Ik heb er in ieder geval zin in. Ik denk dat het daar prachtig zal zijn . Er zal ook meer te zien zijn qua natuur en dieren. Ai, er loopt hier weer een kakkerlak op mijn terras. Deze laat ik wel leven want hij zit toch buiten. Maar gisteren kwam ik er een tegen in mijn badkamer en hij was even erg geschrokken dan ik. Sorry, maar die kon ik wel niet laten leven want zie dat hij ook weer in mijn bed kruipt…
Conclusie van Ile Maurice: mooi eiland met minder mooie idylische stranden ( zoals de postkaarten wel tonen ) , geen dieren aanwezig, de duiken mooi maar niet spectaculair. vriendelijke mensen. Een plaats waar ik niet zou willen wonen…Tot in Madagascar. xxx

  • 07 December 2011 - 11:05

    Anna On Tour:

    Kristin, ik wens je een goeie reis naar Madagaskar toe. En ja, het klopt, Mada is heel mooi op gebied van natuur, maar o zo arm. Het was voor mij dan ook dikwijls emotioneel moeilijk om zo geconfronteerd te worden met de leefomstandigheden van de mensen daar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristin

Eindelijk is het bijna zo ver. Mijn droom wordt werkelijkheid. " We reizen niet om te ontdekken, maar om te zien wat ontdekt is " 17 november 2011 vertrek ik alleen en met de rugzak het onbekende tegemoet en dit gedurende 1 jaar en 3 maanden.... Ik zal jullie allemaal missen en ik hoop dat mijn 2 hondjes het zonder mij zullen redden! :-) Als maskotte neem ik een Belgische knuffelbeer mee.

Actief sinds 06 Juli 2011
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 271363

Voorgaande reizen:

17 November 2011 - 28 Februari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: