Dag 2 5 december 2011 - Reisverslag uit Ivato, Madagascar van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 2 5 december 2011 - Reisverslag uit Ivato, Madagascar van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 2 5 december 2011

Door: kristindaelman

Blijf op de hoogte en volg Kristin

05 December 2011 | Madagascar, Ivato

Ik sliep tot 9u. Ik had het waarschijnlijk eens nodig. Ik ontbeet in de tuin waar sara en Eric zaten. Eric, ook een rastaman, vertrok naar de luchthaven. Zijn 2 maanden zaten er op. Ik draaide een schildpad in de tuin om daar deze op haar schild terecht gekomen was en ze dus zelf niet meer op haar pootjes terecht kon. :) Ze kweken hier ook cavi’a. s’ Avonds worden ze binnen genomen omdat de poezen die opeten. De cavia’s worden hier opgegeten. Patrick ontkent dit maar naar het schijnt is het wel zo. Sara vertrekt deze nacht terug naar Zwitserland. Sara is een meisje van 26 jaar, lerares en heeft al 10 jaar rasta haar die prachtig valt tot onder haar poep. Daar ze om 12u haar kamer al moest verlaten stelde ik voor naar de croc farm te gaan op 3 km afstand. We namen een taxi = 30.000 Ar en deden een tour met een gids die ons alles heel goed uitlegde en alle slangen, cameleons en reuzeschildpadden buitenhaalde om ons te laten vastpakken. De lemuren waren heel tam en we aaiden hen en gaven hen brood. Hoe lief zijn deze dieren. We zagen ook de agressieve FOSSA die jaagt op de lemuren. We namen cameleons op onze handen, streelden slangen en bewonderden de 5 meter lange krokodillen . De reuzenschildpadden genoten toen we hun hals streelden. Die in de tuin van het hotel zijn wel schuwer. Er waren enkel wij en 2 chinese meisjes te zien in het park. Ik vraag me echt af waar al die toeristen zich bevinden? We aten krokodillenbrochette en eerst wilde ik geen krokodil meer eten want de laatste keer at ik dit in Belgie en vond ik het heel taai vlees. Maar deze was echt heel lekker en mals. Het was een premiere voor Sara. Ik betaalde haar nog een biertje want al haar geld was op. Ze vertelde mij haar verhalen van haar 5- tal weken in Madagascar. Ik hoop dat ik ook zo’n leuke dingen ga kunnen doen en meemaken. We namen de taxi terug in een fel onweer. Ik zit in het regenseizoen en ik hoop dat het wat zal meevallen. Sara en Eric zaten ook in verschillende onweren waar het water soms tot aan hun heupen kwam. Hm, dat belooft.
Nu ga ik wat mijn tour voorbereiden. Hopelijk is er deze avond fois gras want gisteren hadden ze er geen.
Beneden in de bar leerde ik Stefhan kennen. Een man uit Dordogne. Sara, Stephan en ik gingen buiten het hotel eten omdat het daar goedkoper is en Sara niet veel geld meer had. De fois gras zal voor later zijn. Naar het schijnt is hij wel niet zo lekker dan in Belgie. We aten in een vuil barakje maar dat worden we gewoon. Ik at een chinese soep en 10 brochetjes van Zebu. Ik betaalde hiervoor 1600 ar= 0,59 € Niet te doen he! En ik had echt veel en lekker gegeten. In het donker wandelden we terug naar ons hotel waar we aanbelden en 2 zwaarbewaakte poorten gingen open. Hier is het wel veilig.
In de bar dronken we nog een rhum mango en toen nam ik afscheid van Sara die bijna aan het wenen was omdat de vakantie voorbij was. That’s live he!
Ik ga nu slapen. Morgen sta ik op rond 6u. Om 8u15 voert een taxi mij weg naar de luchthaven om naar Ile Saint Marie te gaan. Eindelijk begint het serieuze werk. :) Ik verlaat weer een veilige nest om het avontuur op te zoeken. En zoals ik hier hoorde zeggen is dat niet zo gemakkelijk qua vervoer.
Tot morgen. Kristin