Dag 4 7 juni Caye Caulker - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 4 7 juni Caye Caulker - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 4 7 juni Caye Caulker

Door: Kristin Daelman

Blijf op de hoogte en volg Kristin

07 Juni 2012 | Belize, Caye Caulker

Dag 4 7 juni Caye Caulker
Het was zalig om geen wekker te zetten. Rond 5u30 werd ik wakker maar draaide me nog eens om. Om 9u30 ontwaakte ik. Een jeuk niet te verdragen! Zelfs in mijn slipje had ik dikke beten. Muggen kunnen daar niet inkomen he? Ik dacht aan bedvlooien. Het kon niet anders zijn. Ik stapte naar de frontdesk en vertelde mijn probleem aan de zure mevrouw, die nooit kan lachen. Pff, echt een ongezellige sfeer. Ze zouden het checken. Ik stapte door de zanderige, eenzame straatjes naar de duikclub. Ofwel slaapt iedereen nog ofwel is iedereen reeds op toer. Ik betaalde een voorschot van 70 B$ voor de duik van de dag erop. We duiken naar de “Blue Hole”. Iedereen komt hiervoor. De “drie tanks duik” kost in totaal 450 B$, daar is ook de ingang van 80 B$ voor het nationaal park inbegrepen . Pff, veel geld maar dit wilde ik niet missen. Ik wilde geld afhalen met mijn Visakaart maar kon maar een klein bedrag afhalen. Wat was er toch met die kaart? Nochtans hebben ze mijn krediet verhoogd daar de maand april nog niet verrekend was. Pff… Daarna nam ik op een terras een amerikaans ontbijt. Eindelijk eens lekker getoast brood met twee kleine sneetjes spek en zwarte thee, à volonté. Ik passeerde in de local supermarkt waar het steeds muf ruikt. Er is nergens airco, enkel wat ventilators die niks uitmaken. In de apotheek vond ik eindelijk oordopjes. 5 B$ voor een paar! Daarvoor heb je bij ons een gans doosje! Een man op straat spijkerde een soort kisten in mekaar om kreeften te vangen. De kreeften zoeken daarin een veilige schuilplaats om te ovenachten maar kunnen helaas niet meer terug. Soms zitten er tot 6 grote kreeften in zo’n houten bak. Als ik dit allemaal hoor en zie denk ik er aan om vegetariêr te worden maar spijtig genoeg eet ik veel te gaag vis en vlees. Ik mag wel vooraf niet zien hoe ze gedood worden! :) In mijn hotel zei het kamerpersoneel dat ik van kamer moest veranderen. Ze zouden de kamer volledig ontsmetten. Ik pakte alles in en profiteerde ervan van al mijn vuile kleren nog eens te laten wassen. Dat was al lang geleden denk ik. :) Ook BB zijn kleedjes en hijzelf moesten een schrobbeurt hebben. “BB kan in bad”, zei de struise zwarte mama. Ik deed een grote kuis, keerde mijn valies eens om , deed wat naaiwerk, poetste mijn onderwatercamera en deed er silicone op en rommelde wat. Eens nisk doen was ook zalig. Ik installeerde me op mijn nieuwe kamer. Het badmeubilair was nog meer versleten dan mijn vorige. Overal gaten of schimmel. Een oude versleten douche. Maar één ventilator. En daarvoor vragen ze 60 B$, eigenlijk schandalig. Ik hield chinees af in mijn hotel. 8 B$. Ik zette me voor de eerste maal aan het nette zwembad, nam eeen duik en las in mijn lonely planet. Ik wilde wat voorbereid zijn op mijn volgende bestemming. Belize City, waar ik aankom met de watertaxi. Iedereen raadt me aan van daar zeker niet te blijven daar er niks te zien is en het zeer gevaarlijk is. Ik zal dan maar vandaar direct een bus nemen naar de Maya Sites. Mijn kleren waren opnieuw fris gewassen. Ook BB zag er stralend uit! De zwarte “mama” had BB volledig weer aangekleed. :) Ze dacht det ik daarvoor zou kwaad geweest zijn. Ik nam een foto van haar en BB. Ze lachtte breedmonds. Straks douch ik me en ga ik vroeg slapen. Het zal vroeg weer 4u30 zijn. Hopelijk slaap ik goed en deze keer zonder bedvlooien. Tot morgen. xxx

  • 09 Juni 2012 - 08:22

    Pieter:

    hoi tinne, ben je zeker van bedvlooien, je hebt dat probleem hier bij ons ook al eens binnengebracht, gelukkig is alles uit de kamer nu? Geniet ervan Pieter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristin

Eindelijk is het bijna zo ver. Mijn droom wordt werkelijkheid. " We reizen niet om te ontdekken, maar om te zien wat ontdekt is " 17 november 2011 vertrek ik alleen en met de rugzak het onbekende tegemoet en dit gedurende 1 jaar en 3 maanden.... Ik zal jullie allemaal missen en ik hoop dat mijn 2 hondjes het zonder mij zullen redden! :-) Als maskotte neem ik een Belgische knuffelbeer mee.

Actief sinds 06 Juli 2011
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 271281

Voorgaande reizen:

17 November 2011 - 28 Februari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: