Dag 16 2 okt. Puerto Lopez - Manta - Reisverslag uit Manta, Ecuador van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 16 2 okt. Puerto Lopez - Manta - Reisverslag uit Manta, Ecuador van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 16 2 okt. Puerto Lopez - Manta

Blijf op de hoogte en volg Kristin

05 Oktober 2012 | Ecuador, Manta

Dag 16 2 okt. Puerto Lopez – Manta
Deze nacht ben ik wakker geworden van de vele muggenbeten op mijn slapen, hand en benen. Pff, het gaat weer beginnen. Ik plaatste dan maar mijn muggengaas. Daar de eigenaar van het hotel gezegd had dat er geen muggen in de kamers zaten, had ik het gaas niet geïnstalleerd. Ik had het toch maar beter gedaan. Het kwaad was geschied. :-( Om 8 uur stond ik op en liep naar de bankcontact met gekruiste vingers. Maar blijkbaar heb ik geen problemen meer. Er blijft maar geld uit de muu komen. :-) Ik nam een ontbijt aan het strand. Eitjes met wat gekruimeld brood. Er was geen thee en ik nam een cafe con leche. Ik kreeg een kop warme melk en daar kon ik nescafé bijvoegen. Brr, het trok op niets en ik liet het staan. Een geluk dat ik een lekker vers fruitsapje erbij kreeg. 3 $. Om 11 uur pikte de jongen van de mototaxi mij op ( hij was er dus toch!) en ik begon direct te reclameren dat in de agentschappen de prijs voor de whalewatching maar 15 $ was. Hij probeerde het uit te leggen dat zij met minder mensen gingen en dat hun boten groter zijn, maar ik geloofde hem niet. Tenslotte gaf hij mij 5 $ terug. We zaten met ongeveer 15 personen ( dus dat was niet weinig zoals hij zei ) op een kleine boot. Eerst vaarden we naar een paar rotsen met grotten. Dat was mooi maar vergeleken met de Galapagoseilanden niet. Ja, het komt altijd op hetzelfde neer. Indien je reeds veel mooier gezien hebt, heb je het effect niet meer van wow. Toch probeer ik er zoveel mogelijk van te genieten en te beseffen dat elke plaats anders is en ook zijn charme heeft. Daarna vaarden we in volle zee. Ik dommelde in bij het deinen van de boot. Na één uur zagen we de eerste walvissen. Men kon me niet zeggen welke soort walvis het was. Wanneer ik internet heb, zoek ik het op. Ik was iedere maal te laat om een foto te nemen wanneer de twee grote walvissen uit het water sprongen. Ik heb het wel kunnen filmen. Deze keer konden we ze dichter zien dan in Australië. De mannetjes meten 17 meter en de vrouwtjes 14 meter. Het waren prachtexemplaren. We mochten telkens met vijf personen boven op het dek klimmen zodat we betere foto's konden nemen. Het was adembenemend om die logge beesten zo te zien springen. We spotten hen gedurende één uur. Daarna vaarden we naar een mooie plaats waar we konden snorkelen. Er gingen maar drie mensen in het water. Ik stuurde mijn kat. Veel te koud! Ik droeg twee pulls en had geen zin om in mijn bikinietje in het water van amper 18 graden te springen. En mooier dan op de Galapagoseilanden was het toch niet. Dat had een vrouw van een duikclub beaamd. Inderdaad had het Duitse meisje bij het snorkelen maar vijf vissen gezien. Na tien minuten kwamen ze al uit het water daar het veel te koud was. Ze rilden allen op de boot. We kregen een droog suikerbroodje, een banaan en een bekertje cola als lunch. Rond 14 uur waren we terug aan wal. Ik stapte naar mijn hotel, spoelde mijn zandvoeten af en maakte me klaar om de bus te nemen naar Manta. 3$ voor een rit van 2uur. Aan de bushalte kocht ik me een cakeje van bananen, 0,15 $ . Ik sliep op de oude versleten bus. Hij stopte op vele plaatsen. We zouden om 18 uur aankomen maar om 17u30 schrok ik wakker daar iedereen uitstapte. Oeps, we waren al in Manta. Wat had die buschauffeur vlug gereden. Ik bevond me opnieuw in een grootstad. -( ik nam een taxi aan 1$ naar mijn hotel, Hotel Miami, dat ik in de Lonely Planet gevonden had. Ik zag dat dit hotel uit het centrum gelegen was. De prijs was niet 10 $ zoals vermeld maar 15 $ zonder venster of 21 $ met een venster. Ik nam dit laatste maar beklaagde het me al vlug. Er was geen warm water in het hotel en het internet werkte niet in de kamer. Ik moet op de gang gaan staan waar de modem zich bevindt. Pff, en dat voor 21 $! Ik zat op het vierde verdiep, zonder lift! Ik vond een parlofoon op de gang. Daarmee kon ik toch bellen naar de receptie en moest ik niet telkens alle trappen doen. Ik at een lekkere fajita met gekarameliseerd vlees in het restaurant van het hotel. Amper 3,99 $. Ik nam een glaasje rode wijn aan 2,5 $. Na een half glas zat het reeds in mijn hoofd. Wanneer je weinig drinkt ben je dat niet meer gewoon, denk ik. Daarna had ik nog honger en ik vroeg me nog een fajita. Na een kwartier vroeg ik of het nog niet klaar was. Pff, ze had verstaan dat ik er geen meer wilde. Ik vroeg dan maar enkel de rekening. Ik las wat in mijn Lonely Planet. Ik weet opnieuw niet waarheen te gaan. Naar het schijnt moet ik een ganse weg terug keren om naar Banos te gaan. Pff, ik heb mijn reisroute niet zo goed voorbereid denk ik. Ik vraag me af dat ik mijn vlucht niet kan verzetten. Iplv vanuit Quito te vliegen kan ik misschien vanuit Guayaquil vliegen naar Peru. Ik stuur vandaag een mail naar Connections om dit te vragen. Ik heb me dan toch maar gedoucht met ijskoud water. Ik wilde nochtans mijn droge haren eens wassen. Maar dat doe ik pas wanneer ik warm water heb. Bon, ik bezie mijn foto's van de walvissen. Hopelijk heb ik één deftige foto van de honderden die ik nam :-( Tot morgen. xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristin

Eindelijk is het bijna zo ver. Mijn droom wordt werkelijkheid. " We reizen niet om te ontdekken, maar om te zien wat ontdekt is " 17 november 2011 vertrek ik alleen en met de rugzak het onbekende tegemoet en dit gedurende 1 jaar en 3 maanden.... Ik zal jullie allemaal missen en ik hoop dat mijn 2 hondjes het zonder mij zullen redden! :-) Als maskotte neem ik een Belgische knuffelbeer mee.

Actief sinds 06 Juli 2011
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 271215

Voorgaande reizen:

17 November 2011 - 28 Februari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: