Dag 2 22 okt. Paaseiland Hanga Roa - Reisverslag uit Hanga Roa, Chili van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 2 22 okt. Paaseiland Hanga Roa - Reisverslag uit Hanga Roa, Chili van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 2 22 okt. Paaseiland Hanga Roa

Blijf op de hoogte en volg Kristin

30 Oktober 2012 | Chili, Hanga Roa

Dag 2 22 okt. Paaseiland Hanga Roa
Om 8u30 werd ik gewekt. Ik had heerlijk geslapen. s' Nachts is het hier niet zo koud dan in Peru of misschien komt dit omdat de kamer beter geïsoleerd is. Ik maakte mijn valies en ging naar het ontbijt. Nu kregen we er ook een soort Mozzarellakaas bij. Iemand belde Jaime, mijn taxichauffeur, die me een paar minuten later kwam oppikken. Ik had een Chileense stekker nodig. Ook dacht ik aan het feit dat mijn lader van mijn fototoestel een Peruviaanse stekker is. Dus, ik had een Europese en een Peruviaanse nodig die verbinding gaf met een Chileense. Jaime stopte aan een zaak waar ik direct zo iets vond aan 4000 peso. Hij voerde me tot aan mijn nieuw hotel. Opnieuw 2000 peso voor de taxi. Hij stelde voor dat ik een auto van hem mocht huren aan 50 $/ dag. Ik zal eerst de prijzen wel bezien in het dorp. In mijn hotel was niemand aanwezig. De sleutel stak op de deur, het wifipasswoord lag klaar, en er was ook koffie en thee . Hoe lief! Ik zag wel de tv nog niet die normaal gezien aanwezig is. Ik zette mijn valies af en Jaime zette me nu gratis af aan de bank. Hij vertelde dat ook hij vrijgezel is en dat ik bij hem kon gaan ontbijten. Eh nee, toch maar niet. Niet echt mijn genre. In de bank sprong de kassierster in haar auto en reed naar de luchthaven om mijn Visakaart uit de ATM te nemen. Ondertussen keek ik over de prachtige klotsende oceaan. Een paar surfers. De beelden op de achtergrond. Na een tiental minuten kwam de vrouw terug met, oef, mijn Visakaart in haar hand. Ik tekende een paar papieren, probeerde ter plaatse mijn kaart en zonder probleem hield ik geld uit de muur. Je kunt echter maar 200.000 peso in één maal afhalen. Met het gevolg dat ik telkens de Belgische kosten heb van 5$ / transactie! :-( Daarna kocht ik postkaartjes, zegels en een haarbandje met de typische kippenpluimen. Ik liep naar twee duikclubs waar ik inlichtingen nam. Voor 66 € kan ik één duik doen. Pff, ook zo duur maar ik wilde tenminste in elk land één maal duiken. Ik moet er morgen om 11 uur zijn. Voor 10.000 peso kunnen ze ook foto's nemen en die op een usb stick plaatsen zodat ik toch een herinnering heb aan het duiken op de Paaseilanden. Daar ik nog geen onderwatercamera gevonden heb zal het de eerste maal zijn dat ik duik zonder foto's te kunnen nemen. Dat zal ook raar doen. Ik hoop dat het niet te koud zal zijn. Ze spreken van 20 graden. Brr... Rond 14 uur zat ik reeds op mijn terras in het zonnetje, uit de wind, te skypen naar mijn tante Hilda en onze Pieter. Altijd leuk om hen te horen en de laatste nieuwtjes te weten. Ik zag Mity nog steeds niet. Die zal les aan het geven zijn waarschijnlijk. Ik maakte me een tas thee en genoot van de stilte en de natuur. Vogeltjes tjilpten. Een blaffende hond in de verte. Ik voelde me hier prima. Mijn eigen huisje. Ik had eitjes gekocht, spek, een broodje en yoghurts. Zo overleef ik de dag en hoef ik niet te gaan eten in de dure restaurants. Rond 16 uur kreeg ik geburen. Twee Franse vrouwen. Tof. Ze waren met Mity op toer geweest en ze vonden het heel leuk. Morgen gaan ze paardrijden. Spijtig dat ik net geboekt had voor het duiken anders had ik zeker met hen mee geweest. Woensdag vertrekken ze al terug naar Chili. Ze zijn hier amper drie dagen. Ik merkte op dat vele mensen hier nog geen week blijven. Raar, want de vluchten zijn zo duur om slechts een paar dagen te blijven. Ik hoorde zeggen dat een vlucht vanuit Chili 890 $ kost!!! Amaai, ik wist niet dat dat zo duur was! Ik had geen gedacht van prijs daar dit in mijn “ goedkopere” worldticket inbegrepen is. Ik gaf mijn vuile was af aan Mity en een uurtje nadien zette ze een droogrek op mijn terras. De was rook heerlijk naar gebloemd waspoeder. Wat een service. Mity vertrok want ze moet elke avond naar school. Ik vergat te vragen naar de tv. Ik ben hier mijn blog aan het schrijven met mijn 6e tas thee en het heerlijke zonnetje. En... dikke muggenbeten! :-( Mijn verbrande gezicht is vanaf vandaag veel beter. Alle afgepelde stukjes zijn er af en ik kan weer lachen en eten. :-) Ik kreeg net een e-mail van Fabienne T. dat ze iemand kende die in Peru ook heel erg verbrand was, en dit zônder zon!!! Het is er ongelooflijk gevaarlijk de zon daar. Fabienne was ook voorheen in dat land en ze moesten een zonnecrème aanbrengen met beschermingsfactor 90! Dat vind je bij ons zelfs niet. Ik ga me nu mijn eitjes en spek bakken, een goed douchke nemen en waarschijnlijk, indien ik geen tv heb, vroeg gaan slapen. Ik knipte mijn nageltjes, epileerde mijn wenkbrauwen, allemaal dingen waarvoor ik de laatste tijd geen tijd voor had. Ook zou ik opnieuw eens mijn grijze haren moeten verven. :-) In het dorp had ik vandaag een autoverhuurbedrijf gevonden aan 20.000 peso, dus goedkoper dan Jaime. Hm, ik zal met hem wat onderhandelen om zijn auto goedkoper te kunnen huren. Hasta la vista amigos...
PS: na 10 minuten had ik eindelijk warm water. Ook internet is hier heel traag. Niet gemakkelijk om foto's up te loaden. En maar 2 tv zenders op het eiland! Er is iemand een klein tv-tje komen brengen. Wat hebben wij het toch goed in ons kleine landje...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristin

Eindelijk is het bijna zo ver. Mijn droom wordt werkelijkheid. " We reizen niet om te ontdekken, maar om te zien wat ontdekt is " 17 november 2011 vertrek ik alleen en met de rugzak het onbekende tegemoet en dit gedurende 1 jaar en 3 maanden.... Ik zal jullie allemaal missen en ik hoop dat mijn 2 hondjes het zonder mij zullen redden! :-) Als maskotte neem ik een Belgische knuffelbeer mee.

Actief sinds 06 Juli 2011
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 271024

Voorgaande reizen:

17 November 2011 - 28 Februari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: