Dag 2 11 dec. Asunciôn - Reisverslag uit Asunción, Paraguay van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 2 11 dec. Asunciôn - Reisverslag uit Asunción, Paraguay van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 2 11 dec. Asunciôn

Blijf op de hoogte en volg Kristin

12 December 2012 | Paraguay, Asunción

Dag 2 11 dec. Asunción
Ik had mijn wekker gezet om 9u15 maar om 7 uur was ik reeds wakker. Dat is zo wat mijn uur. Ik deed verder aan mijn foto's, skypte met mijn ouders en met Denise gedurende uren. Op facebook las ik dat onze Pieter en Anja hun hond gestorven is, Tia, 4 jaar oud. Ze at al maanden niet meer. In de Zuid Afrikaanse dierenkliniek vonden ze echter het probleem niet. Deze nacht is ze bij de dierenarts overleden. Ondertussen hebben ze een autopsie gedaan en ze vinden nog steeds niets. De maag zou gewoon opgebruikt zijn. :-( Zelfs de veearts verstaat het niet. Ze konden niets meer voor haar doen. Veel sterkte Pieter en Anja. Het was zo'n lieve beest. Vanop mijn balkon zag ik oude omgevormde schoolbussen passeren. Mannen liepen rond met hun maté thermos waar een matékopje aan bengelt. Iedereen drinkt hier maté en loopt met hun thermos over straat. Mooie thermossen bekleed in leder. Mannen met grote plastic zakken. Ze zoeken in de vuilbakken naar plastic of blikjes. Het was al heel heet. Het is net wanneer ik buiten kom dat de verwarming op de hoogste stand staat. Ik denk dat dit het eerst land is waar het zô warm is. Tropisch vochtig. Ik kan nochtans goed tegen de warmte maar hier is het echt heel erg. En het is nog maar lente! Op tv zag ik een documentaire over Peru, de drijvende eilanden = Islas Flotantes. Leuk dit allemaal terug te zien en de plaatsjes te herkennen waar ook ik geweest ben. Om 9u30 ging ik naar het gratis ontbijt. Een buffet van cake, getoaste broodjes en pistolets. Kaas, hesp, fruit, jam, vers fruitsap, koffie en thee. één van de betere ontbijten die ik de laatste tijd had gekregen. Ik liep naar het zwembad. Een groot zwembad met weinig water in. Wel proper, maar enkele kakkerlakken en vliegen er in. Daar kom ik straks naar toe. Vandaag wordt het een relaxdagje en ga ik vooral mijn achterstallige blog schrijven. Het water was zoals in Argentinië niet verfrissend maar toch beter dan niets. Ik lag goed ingesmeerd in het zonnetje. Werken op pc ging niet want er was teveel zon. Er nergens stond er een parasol of was er schaduw. Na twee uur kon ik het niet meer uithouden. Ik skypte naar Pieter en Anja die me hun relaas deden over Tia. Ik wilde in de namiddag een uurtje rusten. Toen mijn gsm af liep heb ik hem gedurende die uur telkens op snooze gezet. Ik werd tenslotte wakker om18u15. Amaai, was ik zo moe? Het deed me alvast goed. Op de hoek van de straat kocht ik me twee brochettes met stokbrood en een zoete lekkere aardappel aan 6000 Guar. = 1€. Ik had gegeten. Leuk om terug goedkoop te kunnen eten. Wanneer je met twee bent, eet je veel meer. Ik heb met één keer eten genoeg maar Anje wilde meer eten. En door mijn cola heb je ook minder honger. Wat natuurlijk niet goed is maar dat kan me zo smaken een goede frisse cola. Ik kocht me ook een yoghurt wat ik straks kan mengen met een banaan die ik van het ontbijt meegenomen had. Ik werkte vier uur aan mijn blog. Het is nu 23u30. Ik ben eindelijk klaar. Nu enkel nog nalezen en fouten verbeteren. Morgen wil ik de stad intrekken en Paraguay verkennen. Ik weet langs geen kanten wat er hier te zien is. Ik had nog geen tijd om te googelen. Hasta manana...

  • 13 December 2012 - 17:12

    Jan Mulder:

    Hallo Kristin,

    Prachtige reis waarmee je bezig bent.
    Ik ga volgend jaar met de motor van noord naar zuid Amerika.

    Ik lees artikelen dat er een ferry zou varen tussen Panama en Colombia om de Darian Gap te overbruggen.
    Maar andere berichten spreken dit weer tegen.

    Weet jij toevallig of deze ferry wel of niet tussen Panama en Colombia vaart?

    Een hele prettige reis verder.

    Groet;
    Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristin

Eindelijk is het bijna zo ver. Mijn droom wordt werkelijkheid. " We reizen niet om te ontdekken, maar om te zien wat ontdekt is " 17 november 2011 vertrek ik alleen en met de rugzak het onbekende tegemoet en dit gedurende 1 jaar en 3 maanden.... Ik zal jullie allemaal missen en ik hoop dat mijn 2 hondjes het zonder mij zullen redden! :-) Als maskotte neem ik een Belgische knuffelbeer mee.

Actief sinds 06 Juli 2011
Verslag gelezen: 632
Totaal aantal bezoekers 271363

Voorgaande reizen:

17 November 2011 - 28 Februari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: