Dag 2 25 nov. Tupiza paardrijden - Reisverslag uit Tupiza, Bolivia van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 2 25 nov. Tupiza paardrijden - Reisverslag uit Tupiza, Bolivia van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 2 25 nov. Tupiza paardrijden

Blijf op de hoogte en volg Kristin

05 December 2012 | Bolivia, Tupiza

Dag 2 25 nov. Tupiza ( paardrijden )
Om 8 uur aten we onze droge boterham op met jam en een tas thee. Wanneer ga ik eindelijk nog eens spek met eieren kunnen eten?? Zondag, veel was gesloten. Ik hoop dat ik een valies vind of ik heb wat voor. :-) We vroegen de weg naar de zwarte markt. Niet alle kraampjes waren open. Maar we vonden toch een klein pillampje met LED aan 15 Bol=1,5 € met batterijen bij. Spotgoedkoop. Ik vond ook twee platte batterijen aan 15 Bol voor mijn “personal alarm”. Een beetje verder stond een valies, de grootte die ik wilde, maar ze was fel bevuild en zat onder het stof. Daarnaast een ander kraampje met een rode valies nog in plastiek ingepakt. Dit werd het. 250 BOL=25€. Een groot verschil met de 100 $ in BA. Dus ik was tevreden. We kochten wat snoep, wc-papier en staken alles in de valies. Aan een kraampje kochten we ons elk twee Saltenas aan 5 Bol/ stuk = 0,50€. Dit is een soort empanada. De prijs van het eten kun je opnieuw vergelijken met Madagaskar. Ik denk dat Bolivia het goedkoopste land is van Centraal en Zuid Amerika. Rond 12 uur deed ik een kuis in papieren en folders en smeet wat versleten kleren weg. Een goedkope geblokkeerde gsm uit Mexico en mijn zout, peper, confituur, mayonaise etc gaf ik aan de eigenares. Ik verwijderde verschillende filmen op mijn pc om geheugen vrij te maken. Maar ondanks alles, Picassa 3 bleef fouten geven en ik kan dus geen foto's meer uploaden en jullie een link doorsturen. Wanneer ik in de toekomst nog eens internet heb, probeer ik te skypen met Dieter die misschien het probleem kan oplossen. We waren met vijf personen voor het paardrijden. We maakten een mooie tocht langs regenboogkleurige rotsen, valleien en bergen. De flora en fauna was fantastisch. We zagen spijtig genoeg ook een grote afvalbelt, midden in dit moois. Erg! Soms stopten we om foto's te maken. De meesten waren beginnelingen zodat er niet gegaloppeerd werd. Spijtig. En zelfs toen ik eventjes wilde draven, reageerde mijn paard niet. Ik kon hem zonder zweep noch links noch rechts krijgen. Echte manegepaarden zoals wij dat noemen. Luie knollen. :-) Maar toch was het leuk en vooral het uitzicht was schitterend. La Valle del Diablo. Prachtig. Om 18 uur stapten we in een restaurant binnen waar we na 40 minuten uiteindelijk onze Enchillada en voor Anje tacos con Carne kregen. Een vers fruitsapje erbij. Het was heel lekker maar oh zo pikant! Rond 22 uur gingen we slapen. Ik was onrustig want nog steeds kon ik Picassa 3 niet openen en dat is een groot probleem. Hasta manana. Om 8 uur moeten we aan het reisbureau staan waar de jeep ons oppikt om de vierdaagse te beginnen. Ik ben benieuwd. x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristin

Eindelijk is het bijna zo ver. Mijn droom wordt werkelijkheid. " We reizen niet om te ontdekken, maar om te zien wat ontdekt is " 17 november 2011 vertrek ik alleen en met de rugzak het onbekende tegemoet en dit gedurende 1 jaar en 3 maanden.... Ik zal jullie allemaal missen en ik hoop dat mijn 2 hondjes het zonder mij zullen redden! :-) Als maskotte neem ik een Belgische knuffelbeer mee.

Actief sinds 06 Juli 2011
Verslag gelezen: 410
Totaal aantal bezoekers 270921

Voorgaande reizen:

17 November 2011 - 28 Februari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: