Dag 4 17 nov. Uruguay- Colonia del Sacramento - Reisverslag uit Colonia del Sacramento, Uruguay van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 4 17 nov. Uruguay- Colonia del Sacramento - Reisverslag uit Colonia del Sacramento, Uruguay van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 4 17 nov. Uruguay- Colonia del Sacramento

Blijf op de hoogte en volg Kristin

18 November 2012 | Uruguay, Colonia del Sacramento

Dag 4 17 nov. Uruguay-Colonia del Sacramento
Vandaag één jaar onder weg!
Ik zette mijn gsm om 6 uur. Ik had een viertal dikke muggenbeten. Het gaat weer beginnen hoor! Om 7 uur ontbeet ik en om 7u30 nam ik een taxi aan 25 P = 5 € naar de terminal “ Buquebus”. Er was een massa volk. Ik deed een lange file en tenslotte stond ik in de verkeerde rij indien ik een ticket wilde met een gids, lunch en citytour. In de juiste rij zei men dat er geen plaats meer was. Enkel vertrek op het middaguur of de dag nadien. Maar dat is dan ook de moeite niet om één dag naar Uruguay te reizen. Ik keerde terug naar rij 1 waar men mij een prijs gaf van 615 peso. Dat vond ik teveel. De normale prijs was 523 P. Ik terug naar rij 2 om te discuteren. Daar zei men dat alles vol zat en men mij daardoor een eerste klas ticket gegeven had wat duurder is. Ik hoefde geen eerste klas! Ik praatte met een Argentijn die nog minder betaalde dan ik. De man van rij 1 riep me bij hem en tenslotte veranderde hij alles en plots had ik toch een ticket aan 523P. Een geluk dat ik niet direct toegegeven had. Voor één persoon kan men altijd wel een “effortke” doen. :-) Honderde mensen stonden in meterslange files voor de boot later. Wat was dat zeg! Wat een massa toeristen!!! Meestal wel allemaal toeristen van Uruguay, Brazilië en Argentinië. Aan de immigratiedienst schoof ik nog eens een half uur aan. Mijn boot vertrok om 8u45 en om 9u15 stond ik nog aan te schuiven! Maar de boot wachtte natuurlijk op iedereen. Een grote boot met twee verdiepen. Een klein speelhal, fitnessapparatuur, zetels, stoelen en tafeltjes, loungezetels, bars, restaurants enz. Ik had de vlugste boot genomen. 45 minuten. Je kon ook een goedkopere nemen die er drie uur over zette. Maar dat nam teveel tijd in beslag. Colonia del Sacramento, vaak afgekort tot Colonia, is een stad in het zuidwesten van Uruguay, bij de Río de la Plata, tegenover Buenos Aires in Argentinië. Het is de oudste stad van het land, en de hoofdstad van het departement Colonia. De historische delen van Colonia del Sacramento zijn benoemd door UNESCO tot Werelderfgoed. Ik had mijn lonely planet gelezen en ik deed een citytour op mijn eentje. Ik kocht postkaartjes en zegels en verstuurde die daar. Ook vond ik een zilveren koffielepeltje. Wat vond ik het zalig om uit de drukke stad, uenos Aires, weg te zijn! Dit romantische koloniaal dorpje was meer mijn ding. Ik stapte tot aan de Faro de Colonia = de vuurtoren van het San Francisco klooster. Ik betaalde een ingang en beklom de vele trappen tot boven waar ik een prachtig uitzicht had over de Rio Plata en de parel van Colonia, het historisch centrum. De vuurtoren staat in de ruïnes van het Convento de San Francisco, een 17e eeuws klooster. De entree van het historische centrum wordt gevormd door de Puerta de Campo, de stadspoort uit 1745. De Portugese gouverneur Vasconcellos liet de poort bouwen in de stevige stadsmuur als enige toegang tot de stad. Straathonden zonnebaadden. Bloemende paarse Dacarandâ bomen, ruïnes van een fort, antieke oude auto's, leuke souvenirwinkeltjes met handcraft spulletjes, de witte Iglesia Matriz, gezellige koloniale huisjes, leuke kleurrijke restaurantjes met live music. Meestal man of vrouw tokkelend op gitaar of piano. Op een terras van het restaurant Drugstore nam ik een lekkere rauwe ham met lookbroodjes. Ik zat in het warme zonnetje. Men mag hier gelukkig in Argentijnse peso betalen zodat ik geen geld hoefde te wisselen. Na vier uur geslenterd te hebben ging ik terug naar de boot waar ik incheckte en opnieuw een uur file deed tot in de boot. Deze keer nam ik een zetel die ik achterover leunde en ik sliep drie kwartier. Ik was moe gestapt. Rond 19 uur was ik terug in Argentinië. Ik had graag nog wat in Uruguay gebleven maar ik moet mijn schema aanpassen aan Anje. Dicht bij mijn hotel kocht ik me twee empanadas met carne en één met hesp en kaas. Morgen is mijn laatste dag alleen. Ik denk dat ik naar het befaamde kerkhof ga en wat wijken ga bezoeken. Ik boekte ook een tangoshow met diner om 20u30 aan 300 P = 60 €. Anje wil dit niet zien daarom profiteer ik ervan om dit te doen voor zij aankomt op maandag. Morgen slaap ik wel eerst wat uit denk ik. Hasta manana.
Ma en pa, ik hoop dat jullie skype vlug in orde is zodat ik jullie nog eens hoor en zie. Ik mis jullie. Vandaag ben ik één jaar weg! Amaai, wat is de tijd vlug voorbij gegaan!

• 18 November 2012 - 07:20

Vandenbroucke Katrien:

amaai wat gaat de tijd snel, het is nu al een jaar dat ik je verslagen volg en nog altijd met veel plezier !
    ik wens je nog veel reisgenot en vele grtjes vanuit houthulst xxx

• 18 November 2012 - 21:42

René:

gelukkige wereldreisverjaardag ! ;)