Dag 16 12 nov. Punta Arenas - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 16 12 nov. Punta Arenas - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 16 12 nov. Punta Arenas

Blijf op de hoogte en volg Kristin

13 November 2012 | Chili, Punta Arenas

Dag 16 12 nov. Punta Arenas
Lekker wekker niet gezet en om 11u30 wakker geworden. Hm... Het wordt hier wat saai. Niets meer te doen. Punta Arenas is goed voor een paar dagen maar dat is het ook. Ik vind niets aan deze stad. Ik wil weer wat actie! Morgen vlieg ik naar Santiago en overmorgen naar Argentinië. Ik weet niet wat ik van Chili moet denken. Ik vond het niet zo “wow.” Komt dit doordat ik al zoveel moois gezien heb? Of begin ik alles “gewoon en normaal” te vinden? Misschien heb ik te weinig tijd voorzien in Chili. Het Noorden zou ook mooi geweest zijn. En verder naar de gletsjers ook prachtig. Maar doordat die boot niet uitvaarde heb ik misschien wel het mooiste gemist, de fjorden. Niet aan te doen. We gaan verder naar een nieuw land. Wat gaan we daar beleven? Het zal niet gemakkelijk zijn om in Argentinië veel mijn blog te schrijven daar Anje, mijn vriendin, me komt bezoeken voor 3 weken. Het is altijd moeilijk tijd te nemen voor die dingen wanneer je met twee reist. We zien wel. Ik betaalde mijn hotelrekening en kreeg 5 % reductie omdat ik langer verbleef dan één dag. Angela, mijn Canadese vriendin, waarmee ik 14 dagen opgetrokken ben in Australië, zei dat ik zeker naar “Cafe La Luna” moest gaan. Er zouden daar foto's van haar hangen aan de wand. Inderdaad een tof gezellige bar, restaurant maar haar foto vond ik niet tussen zovelen. In Kiosco Roca moest ik zeker de specialiteit van hier “choripan y leche con plâtano” proberen. Een kiosk met stoeltjes rond de bar. Een massa volk. Ik denk dat het net het middaguur was van de scholen. Iedereen dronk bananenmelk en at zo'n klein rond warm broodje met iets roods ertussen en gesmolten kaas. Dat rood was een soort chorizo. Echt lekker. Ik bestelde me er twee en een lekkere melk, een soort milkshake banaan maar zonder ijs. De Chilenen vonden het grappig dat ik dit niet kende en legden me in geuren en kleuren uit wat het was. :-) Daarna wandelde ik voor de laatste keer op de Plaza, ging wat geld afhalen en ging uit verveling maar terug naar mijn hotel waar ik aan mijn blog en foto's begon. Ik sliep ook anderhalf uur. Het is nu 19u30. Ik kreeg nog steeds geen bevestiging van mijn hotel voor morgen. Ai, als dat maar goed afloopt. Ook mijn boeking in Buenos Aires was 20 $ duurder dan dat ik had geboekt. Ze mailden me dat ik daar nog eens 21 % taks moest bijtellen. Ja, taks kennen ze hier ook hoor! Ik zit dan aan 93 $ iplv van 77 $ voor één nacht. Pff, ik zal er maar één nacht blijven en op zoek gaan naar een goedkoper hotel. Maar ja, Palermo is nu eenmaal duurder he. :-( Mijn goedkope landen zijn voorbij. Spijtig. Ik ga me nog iets gaan zoeken om te eten, kijk wat tv en kruip er in. Morgen komt een transfer me oppikken om 12u45. Weg uit Punta Arenas, naar hopelijk warmere oorden. Hasta manana... Ma en pa, hoe waren de mosselen? Lekker zeker. Ik heb daar ook zo een zin in. Goede mosselen natuur. Mmmm... Ik begin precies meer en meer te missen van België en meer en meer te verlangen naar mijn familie en mijn hondjes. Ja, bijna een jaar onder weg he! Ik zie jullie allen graag en ik mis jullie heel hard. xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristin

Eindelijk is het bijna zo ver. Mijn droom wordt werkelijkheid. " We reizen niet om te ontdekken, maar om te zien wat ontdekt is " 17 november 2011 vertrek ik alleen en met de rugzak het onbekende tegemoet en dit gedurende 1 jaar en 3 maanden.... Ik zal jullie allemaal missen en ik hoop dat mijn 2 hondjes het zonder mij zullen redden! :-) Als maskotte neem ik een Belgische knuffelbeer mee.

Actief sinds 06 Juli 2011
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 270880

Voorgaande reizen:

17 November 2011 - 28 Februari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: