Dag 1 28 okt. Santiago De Chile - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 1 28 okt. Santiago De Chile - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 1 28 okt. Santiago De Chile

Blijf op de hoogte en volg Kristin

30 Oktober 2012 | Chili, Santiago de Chile

Dag 1 28 okt. Santiago in Chili
Santiago (Spaans: Santiago de Chile) is de hoofdstad van Chili. Deze stad ligt op 522 m hoogte in de laagvlakte die zich tussen het Chileense kustgebergte en de Andes uitstrekt. In 2002 telde de eigenlijke stad en gemeente (de commune Santiago Centro) 200.792 inwoners (10e van het land), haar stedelijk gebied (areá urbana) 5.428.590 inwoners en haar metropolitair gebied (Región Metropolitana) 7.003.122 inwoners, waarmee ongeveer 40% van de bevolking van Chili in en rondom de hoofdstad woont. Santiago is gesticht door Pedro de Valdivia op 12 februari 1541 met de naam Santiago de Nueva Extremadura. Valdivia koos voor de locatie van Santiago vanwege het klimaat en het gemak waarmee de stad kon worden verdedigd. Dit verdedigingsvoordeel ontstond doordat de rivier Mapocho in tweeën splitst en verder stroomafwaarts weer samenkomt, zodat er een soort eiland aanwezig is. Het klimaat is mediterraan. Hete droge zomers (november tot maart) met temperaturen tot 35 °C. De winters (juni tot augustus) zijn zacht met maxima rond 15 °C.
Om 5u45 liep mijn gsm af. Mity en haar man gaven me een lift tot aan de luchthaven die dichtbij gelegen is. Mity deed me een hangertje om de hals met een Moai beeldje in hout. Hoe lief van haar. Ik omhelsde haar hartelijk. Wat een ontvangst heb ik hier eigenlijk wel gehad. Dat doet veel plezier. Ik zag een blanke toerist afscheid nemen van haar Polynesische vriend. Alsook een blanke man die een Polynesische vrouw ontmoet had op het eiland. Ja, het moet hard zijn om je vakantievriendje achter te laten. Om 6u30 had ik al ingecheckt. Net na mij stond er een lange file. Ik kwam Patricia tegen. Een Chileens meisje waarmee ik een toer deed. Om 8uur steeg het vliegtuig op. Na het ontbijt ( eieren met een broodje :-) ) sliep ik de ganse tijd. Ik zat spijtig genoeg niet aan het venster. Ik probeerde reeds twee dagen een check-in te doen via internet maar LAN vermeld steeds dat er niet genoeg gegevens van mij beschikbaar zijn om on – line in te checken. Raar. Na vijf uur landden we te Santiago in Chile. 27 graden en twee uur later. Ik liep met Patricia mee naar buiten want zij wist een collectieve bus die je voor 6000 peso naar je hotel bracht. Ik had geboekt in departamentos-amoblados-centro-bellas-artes. Dit zijn super moderne appartementen aan 53 $ / nacht. Wow, wat was het er tof. Een moderne keuken met moderne barstoelen, microgolf, waterkoker, keukengerei, oven , glazen tafel gecombineerd met hout, een lederen zetel, een balkon waar net één barkruk op kan, een groot bed met frisse lakens, veel vensters, een Sony LCD scherm en een design badkamer met bad. Ik voelde me er direct thuis. Ik zit op het 15e verdiep en heb gedeeltelijk een uitzicht op de besneeuwde bergen en de stad. Ik vroeg aan de receptie waar ik moest betalen. “Dat is te zien bij welke maatschappij je geboekt hebt,” was het antwoord. Er zouden 25 bedrijven appartementen verhuren en elk heeft zijn eigen bureau maar waar, dat konden ze me niet zeggen. Straf da! Ik ging naar een ander verdiep waar je tours kan boeken. De man zei dat ik via hem geen tours kon boeken daar het niet hetzelfde bedrijf was. Hoe ingewikkeld!! Ik moet morgenvroeg naar het veertiende verdiep gaan en daar meer inlichtingen vragen. Ik wilde ook nog een nacht bijboeken maar ik kan dat niet. Ik schreef een email naar dat bedrijf maar ik kreeg nog geen antwoord. In een grote moderne supermercado kocht ik wat eten, eitjes, spek, haarverf, deodorant, conditioner en wat drank. Ik had voor 20.000 peso = 40$. Ook hier in Chili gaat het geld er vlug door. Ik vond na 11 maanden opnieuw een land waar ik “sweet sugar” = Natrena kon kopen. Ik verfde mijn haar want het was de hoogtse tijd. Ik kocht Rubia claro maar eigenlijk slaat het veel donkerder uit dan ik dacht. Zelfs te grijs vind ik. Bon, eens iets anders he. Ik knipte zelf ook wat de puntjes want die zijn door de zon erg droog geworden. Op de duur word ik nog kapster. :-) Ik nam een stevige maaltijd en begon eindelijk aan mijn blog. Ik kan nog steeds niet inloggen op “waarbenjij.nu. “ De site geeft telkens vreemde computertekens. Zelfs nu ik hier in Chili een goede internetverbinding heb, lukt het nog niet. Ik mailde al drie maal naar de site maar kreeg nog geen antwoord. Hopelijk geraakt dit opgelost. Ik lig in het heerlijke kingsizebed. Zalig om nog eens luxe te hebben eigenlijk. Alles netjes en clean. Alhoewel dat ik zeker niet te klagen had over de Paaseilanden, maar dat is eigenlijk ook al Chili. Hoe duurder de landen worden hoe meer luxe er natuurlijk is. Als ik bedenk waar ik allemaal gezeten en geslapen heb! In vuile bedden met kakkerlakken. :-) Ik word stijver en stijver van het paardrijden. Morgen is de tweede dag en zal het de ergste zijn. Daarna gaat het wel over. Morgen doe ik een citytoer denk ik. Ik weet niets af van het land Chili en weet ook niet waar naar toe. Het Zuiden of het Noorden? Het wordt tijd dat ik opsporingswerk doe en mijn lonely planet lees. s' Avonds is het hier frisjes. Maar ik heb ook een elektrische verwarming. Tot morgen. Dikke bees.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristin

Eindelijk is het bijna zo ver. Mijn droom wordt werkelijkheid. " We reizen niet om te ontdekken, maar om te zien wat ontdekt is " 17 november 2011 vertrek ik alleen en met de rugzak het onbekende tegemoet en dit gedurende 1 jaar en 3 maanden.... Ik zal jullie allemaal missen en ik hoop dat mijn 2 hondjes het zonder mij zullen redden! :-) Als maskotte neem ik een Belgische knuffelbeer mee.

Actief sinds 06 Juli 2011
Verslag gelezen: 473
Totaal aantal bezoekers 270937

Voorgaande reizen:

17 November 2011 - 28 Februari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: