Dag 17 3 okt. Manta - Santo Domingo - Reisverslag uit Santo Domingo de los Colorados, Ecuador van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 17 3 okt. Manta - Santo Domingo - Reisverslag uit Santo Domingo de los Colorados, Ecuador van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 17 3 okt. Manta - Santo Domingo

Blijf op de hoogte en volg Kristin

07 Oktober 2012 | Ecuador, Santo Domingo de los Colorados

Dag 17 3 okt. Manta – Santo Domingo
Pff, ik ga hier weer uren werk hebben. Nu sta ik vier dagen achter met mijn blog en dat is veel te lang! Ik hoorde gisteren op tv dat er weer een felle brand woei in het nationale park van de vulkaan Cotopaxi. Waarschijnlijk komt dit door kampeerders die onvoorzichtig zijn. Om 7 uur stond ik op. Pff, voor mijn ontbijt opnieuw vier verdiepingen naar beneden. Daarna wandelde ik tot aan het strand rechtover mijn hotel. Van 's morgens vroeg dansten ze “zumba.” Een grote groep, sportieve vrouwen. :-) Het witte strand was groot, mooi en breed maar ietsje te koud voor mij. Ik denk nog geen 20 graden. Enkel joggers, geen toeristen. In mijn hotel sleurde, gelukkig, een loopjongen mijn valies vier verdiepingen naar beneden. Ik zag plots dat mijn zwarte kniebroek aan mijn zitvlak gescheurd was. Pff, ik hang er wel mijn pull over. Ook mijn washandje is tot op de draad versleten. Morgen werp ik een paar kleren in de vuilbak. Ik draag hier echt mijn kleren af. Ik nam een taxi aan 1 $. Hij vroeg eerst 1,5 $ omdat er zogezegd file was. Dat is mijn probleem niet en ik stapte uit zonder nog om te zien. :-) Ik nam een oude versleten bus. Mannen sleurden me bijna letterlijk in hun bus. Voor mijn ticket dingde ik af van 6 $ naar 5 $. Maar toch heb ik me laten doen want een beetje verder stond een moderne bus, met airco en wc, aan dezelfde prijs. Pff, na 11 maanden ben ik nog gezien. Er zaten maar 8 personen in de bus. De rit duurt 6 uur tot in Santo Domingo. Vooraf kocht ik cola, chips, koekjes en nootjes. Om 9u30 vertrokken we. Er was mooie Spaanse muziek. Een grijze hemel. Overal stopte de bus en meerdere mensen stapten op. Ik zat een tijdje toch alleen. De zitjes waren hard. Opnieuw geen enkele toerist! Ik begon aan mijn busritueel: schoenen uit, stoel achterover, handdoek op mij, kussentje in mijn hals... (dit kussentje is de beste aankoop geweest bij AS Adventure. Ik heb er al veel plezier van gehad), sudoku, in Lonely Planet lezen en een film bezien op mijn pc. Via Puerto Viejo reden we verder door een mooier landschap. Meer oerwoudachtig, massa's bananen- appelsienen en mandarijnenbomen. Koeien op de flanken. Soms een dorp waar de was wapperde aan de draad. Na een busrit van 6,30 uur arriveerden we in Santo Domingo. Ik nam een hotel aan de busterminal want ik zou hier toch enkel maar één nacht blijven. Ik nam Hotel Ejecutivo aan 14 $. Een mooie kamer met veel ramen, een badkamer met warm water, een ventilator en een tv. Op straat kocht ik me aan een barakje kip met yucca aan 2 $. De vrouw zei me dat ik prachtige blauwe ogen had. Ze zei ook dat mijn broek stuk was aan mijn zitvlak. Ik lachte en zei dat ik het wist. Ik moet dringend die broek wegwerpen. Als vreemdeling heb ik hier al zo'n beziends maar met een kapotte broek nog meer. :-) Om 22 uur viel ik in slaap...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristin

Eindelijk is het bijna zo ver. Mijn droom wordt werkelijkheid. " We reizen niet om te ontdekken, maar om te zien wat ontdekt is " 17 november 2011 vertrek ik alleen en met de rugzak het onbekende tegemoet en dit gedurende 1 jaar en 3 maanden.... Ik zal jullie allemaal missen en ik hoop dat mijn 2 hondjes het zonder mij zullen redden! :-) Als maskotte neem ik een Belgische knuffelbeer mee.

Actief sinds 06 Juli 2011
Verslag gelezen: 427
Totaal aantal bezoekers 270864

Voorgaande reizen:

17 November 2011 - 28 Februari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: