Dag 2 21 aug. Isla Bocas Del Toro Dive - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 2 21 aug. Isla Bocas Del Toro Dive - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 2 21 aug. Isla Bocas Del Toro Dive

Blijf op de hoogte en volg Kristin

22 Augustus 2012 | Panama, Bocas del Toro

Dag 2 21 aug. Isla Bocas Del Toro Dive
Om 6u30 werd ik wakker, maakte mijn duikzak en nam een ontbijt. Het valt me op dat je hier in Panama bijna nergens mag roken, zelfs niet op een terras. In Nicaragua mag je overal roken. Om 8 uur stond ik in de duikclub La Buga. Meer dan een uur te vroeg! :-( De eerste duik was op “Sachen” waar we een uur doken op een diepte van 10 meter. Het zeewater was 30 graden. Het zicht werd belemmerd door het vele plankton. We zagen één verpleegsterhaai van 2 meter die een dutje deed onder een rots. Een plaats waar vele kreeften bij mekaar zaten, 2 lionfishes, lage koralen en wat visjes. Het was echt niet de moeite! Ik was teleurgesteld. Een geluk dat ik één haai gezien had. In 1 jaar heeft de duikinstructeur 15 haaien gezien. Dus, we were lucky! :-) De tweede duik was naar “Carineros.” Daar doken we 57 minuten op een diepte van 5,5 meter. Pff, ik kon beter snorkelen dan! Na 30 minuten verveelde ik me al. Ook de anderen gaan niet meer duiken. Het is zijn geld niet waard! Ik maakte kennis met Andrew uit Mexico maar met Britse roots en een tandarts en een tandtechnieker van Barcelona. Daarna gingen we samen iets eten in het hotel van de tandtechnieker. Een chique en duur hotel met zwembad. Ik nam een steak met pepersaus. De steak kreeg ik in 4 stukken. Wat heb ik eens zin in een goeie malse steak met bearnaisesaus! :-) Enkel Andrew sprak Engels dus ik moest mijn uiterste best doen in het Spaans. Ik wil dan lange reisverhalen vertellen maar dat is niet gemakkelijk. Maar toch verstaan ze me. :-) Na de lunch skypte ik op mijn snikhete kamer. Wanneer je in mijn kamer binnen komt, valt de hitte op je neer. Maar eenmaal ik een tijdje in de kamer zit, word ik eraan gewoon. De ventilator wel recht op mij gericht. Ik douchte me met ijskoud water en wandelde in het centrum. Er liep niet zoveel volk in de straat. Ik ging naar drie toersbureuas inlichtingen vragen naar een bootrit rond de eilanden. Ik besliste bij een agentschap waar er reeds 4 Fransen ingeschreven stonden. Kan misschien leuk zijn. Zo kan ik nog eens Frans spreken. We zouden zeker dolfijnen moeten zien, luiaards en prachtige witte stranden waar we kunnen snorkelen. Voor alle zekerheid kocht ik me maar een spray -off tegen de muggen en een zonnecrème. Daarna kocht ik me twee brochettes aan een karretje in de straat. Voor 3 $ had ik gegeten. Hasta manana...