Dag 23 17 juli Roatan duik - Reisverslag uit Roatán, Honduras van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 23 17 juli Roatan duik - Reisverslag uit Roatán, Honduras van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 23 17 juli Roatan duik

Door: kristin daelman

Blijf op de hoogte en volg Kristin

17 Juli 2012 | Honduras, Roatán

Dag 23 17 juli Roatan duik
Ik had meer dan 14 uur geslapen als een roosje. Amaai! Nu zal ik toch wel zeker uitgeslapen zijn? Om 10 uur was ik in de duikclub. De 15 - jarige jongen Allyster en Kirk waren al aanwezig. Voor 35 $ duik je hier, uitrusting inbegrepen. Ik betaal 30 $ omdat ik verblijf in Seabreeze Inn hotel. We vaarden naar Blue Channel. Het blauwe water had opnieuw een aangename temperatuur van 30 graden. Het was een mooie duik met niet zo veel vis maar mooie vele verschillende koralen. Op het einde zagen we een grote octopus waar ik mooie foto's kon van maken. Wat ik hier wel mis zijn de kleine dingen zoals zeepaardjes, naakslakken alsook meer murenen, scorpionfishes, lion fishes of andere spectaculaire exemplaren. Ook mijn lievelingsvis, koffervis mis ik. Toen we onder water waren hoorden we gietende regen. Het was een mooi zicht om bliksemschichten en tikkende regen aan de oppervlakte te zien. Wij zaten rustig onder water en het weer deerde ons niet. Toen we opstegen was de regen gestopt. Hoe vlug de regen komt, hoe vlug hij ook verdwijnt. Wat anders dan in België waar het dagen regen,t en blijft regenen, en het daarbovenop dan ook nog koud is. Na de duik kwam een man langs die broodjes met kip en groentjes verkocht aan 50 L = 2 €. Mmm, wat was dat eindelijk eens een lekker krokant broodje. Waar had die dat vers stokbrood vandaan gehaald? Na de duik heb ik wat genikst. Ik zat op mijn kamer en lag languit op mijn bed. Ze waren de extra ventilator komen weghalen. De eigenaar had die zelf nodig voor in zijn privéhuis. :-( Onmiddellijk was het weer veel te warm met de zachtdraaiende ventilator boven mijn bed. Ik plaatste foto's op facebook, zocht op internet dingen op . Het stoorde me dat ik nog niet verder kon reizen , andere plaatsen ontdekken. Vandaag heb ik een email gekregen van mijn bank. Men schreef dat er een Visa Business Blue Card klaar ligt in hun filiaal en dat ze die zo vlug mogelijk naar mijn hotel zouden sturen. Pff, ik dacht dat mijn bank niets kon doen??? Blijkbaar gebeurt nu toch alles via hen. Is dit een slechte communicatie met Visa of is het een fout van mijn bank? De kaart zou minimum 1 week onder weg zijn. Dus zou ze rond 25 juli moeten aankomen indien er natuurlijk niets verkeerd gaat. Duimen maar ... Ik at opnieuw in mijn hotel. Deze keer een fajita met kip. Deze keer kostte dit wel 215 L = 8,5 € wat veel is in dit land. Maar ik wilde eens wat andere dan telkens tacos, baleadas of quessadillas. Ik kreeg drie grote tortillas met verschillende potjes sausjes, guacemole, yoghurtsaus, groentjes, kaas en een grote pan met ziedende kippenstukjes met gebakken ajuin. Het smaakte overheerlijk. Ik praatte nog wat met Ricardo, liet hem zijn e-mails checken op mijn pc, legde me op mijn bed en bekeek de film “ Flood”. Ik hoorde een zwaar onweer. De regen kletste tegen mijn raam. Een felle wind. De film was bijna op het einde en was heel spannend. Viel toch zeker de elektriciteit uit. Oh nee, net op het einde van de film!! Na 5 minuten had ik echter opnieuw beeld en kon ik mijn film uitkijken. Rond middernacht was ik in dromenland.