Dag 14 19 mei Puerto Escondido - Reisverslag uit Puerto Escondido, Mexico van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 14 19 mei Puerto Escondido - Reisverslag uit Puerto Escondido, Mexico van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 14 19 mei Puerto Escondido

Door: Kristin Daelman

Blijf op de hoogte en volg Kristin

14 Mei 2012 | Mexico, Puerto Escondido

Dag 14 19 mei Puerto Escondido
Het feestje gisteren is redelijk laat uitgelopen maar het was heel tof. Er was eten en drinken voorzien. Er werd salsa gedanst alsook een dans die iedereen tesamen danst. Er was een show van een man die jongleert met vuur. Er werd een bepaald liedje gezongen toen de cake gesneden werd en er was karaoke. De meeste mensen waren familie van Lis, de jarige, de rest waren de guests. Ik ontmoette vele mensen waaronder Santiago, een toffe mexicaanse piloot waar ik de volgende dagen mee optrok. Ik wilde uitslapen en belde mijn duik af en boekte hem voor de dag erop. In de late namiddag namen Santiago en ik een taxi naar Playa Zicatela, het surfstrand. Hij kende een goed restaurantje op het strand en bestelde verschillende mexicaanse gerechtjes. Uit eten gaan met een mexicaan is het beste dat je kunt doen om alle gerechten te leren kennen. We keken naar de surfers die de twee meter hoge golven trotseerden. Je moet al heel goed kunnen surfen om deze golven aan te durven. Ze surfen slechts ’s morgens en ’ s avonds daar de golven in de dag te gevaarlijk zijn en er teveel onderstroming is. Plots zagen we in de verte dolfijnen uit het water springen. Mijn dag kon niet meer stuk. Ook daarna genoten we van een prachtige zonsondergang en… ook nog eens vuurwerk erbij! Wat moet een mens meer hebben? In mijn hostel ging ik vroeg slapen want ik wilde in vorm zijn voor de duik de volgende dag. Buenas noches…

• 24 Mei 2012 - 07:01

Pascal:

Je Spaans wordt er beter oüp :)