Dag 49 18 april Moorebank - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 49 18 april Moorebank - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 49 18 april Moorebank

Door: Kristin Daelman

Blijf op de hoogte en volg Kristin

18 April 2012 | Australië, Sydney

Dag 49 18 april Moorebank
Mijn wekker liep af om 7 uur. Het had nog geen minuut opgehouden met regenen. Deze nacht zat er een mug op mijn kamer. Gans mijn voorhoofd is overbeten. Ik liep ‘ s nachts naar mijn auto om mijn muggenspray te halen. Ik kon toch opnieuw in slaap vallen.
Bob belde aan de deur. Hij kwam van het station en was kletsnat. Ze besloten om toch maar niet naar de show te gaan daar het te slecht was. Wanneer ze hun stand niet opendoen , krijgen ze een boete van 200 $. Maar misschien dat ,met zo’n slechte weersomstandigheden, het deze keer wel door de vingers gezien wordt. Ze gingen dan maar werken in hun motorshop. Wat ging ik doen? Paul had me een motorbroek gegeven die ik over mijn jeans kan trekken. Ze was wel wat te groot maar toch beter dan kletsnat rond te lopen in Sydney. Ik begon echter aan mijn blog en besloot van morgen naar Sydney te gaan daar ze minder regen geven. Vandaag boek ik dan maar een hotel in Hawaiî, zit wat op internet en zal wat films bekijken en speel ik met de lieve kat. :) Het is geen weer om een hond door te jagen. Ik liep wat rond in Pauls huis. Zijn dochter is in oktober gestorven op 39 jarige leeftijd van kanker. Ze gaven haar nog 1 jaar te leven maar ze heeft, door alternatieve therapie, nog 12 jaar geleefd . Ze laat twee kinderen achter. Een mooie foto van een lachend meisje hangt aan de muur. Hij zei dat een kind verliezen het ergste is dat een mens kan meemaken. Ik mag er niet aan denken. Pauls zoon, 26 jaar, rijdt circuit met zware moto’s. Hij won verschillende prijzen. Nu hij zelf twee kindjes heeft is hij toch gestopt daar het een te gevaarlijke sport is. Gans Pauls huis hangt vol met tekeningen en foto’s van moto’s en bekende personen uit de motorwereld. Het blijft hier maar regenen. Soms hoor ik papegaaien krijsen. Gisteren, bij de Blue Mountains, zag ik honderde vette, witte papegaaien = kaketoes. Ik stopte en bekeek de prachtige vogels. Het waren hele grote. Ik deed een kuis in mijn campervan en sorteerde alle gebruikte documentatie en kaarten. Wat doet een mens anders op een regendag. De satelliet valt hier regelmatig uit. Net nu ik Black Swan aan het bekijken ben. Een prachtige film. Een voorsmaakje voor vrijdag, het Zwanenmeer en de Notenkraker. Ik verheug er me al op. Ik vond uiteindelijk een hotel voor twee nachten in Honolulu. De kamer kost 90 € / nacht! Ik wilde niet meerdere dagen boeken daar ik ter plaatse wat wil rondzoeken naar een goedkopere slaapgelegenheid. Misschien ga ik naar een buureiland waar het duiken nog mooier zou zijn dan in Honolulu. Wanneer ik aankom op Hawaiî, na 9u vliegen, weet ik waar naar toe. En dan voel je je gerust. In een nieuw land ben ik in het begin wat zenuwachtig daar ik het land niet ken. Maar na een paar dagen is dat over hoor. Dan voel ik me er thuis zoals in Belgiê. Slaapwel. x