Dag 31 31 maart Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 31 31 maart Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 31 31 maart Cairns

Door: Kristin Daelman

Blijf op de hoogte en volg Kristin

31 Maart 2012 | Australië, Cairns

Dag 31 31 maart Cairns
Ik wilde uitslapen maar werd reeds vroeg wakker. Angela en ik ontbeten op een terras en namen een taxi tot aan de spaceship rental cars. De taxi kostte 16 $ voor enkel 2 km! Daar aangekomen legde de heel zenuwachtige man mij” vlug vlug” de campingvan uit. Op een gegeven moment liep hij bijna wenend weg. Hij zat met problemen denk ik. Zijn vrouw vindt dat hij teveel werkt en hij was weer al anderhalf uur te laat thuis etc, vertelde hij ons. Raar. De vriendelijke dame legde ons de rest verder uit. Ik ondertekende het papierwerk en moest nog 910 $ opleggen daar ze via internet niet alles afgehouden hadden. Ook namen ze 750 $ in “ bevriezing “ indien er een accident zou gebeuren. Daar ik voor de maand maart al teveel uitgegeven had waarschijnljk, kon er niks meer van mijn visakaart afgehouden worden. Een geluk dat Angela erbij was want zij heeft alles betaald. Oei, oei, als ik maar geen accident heb want dan gaat het geld van haar rekening eraf. Via selfbanking kon ik haar dan wel die 910 $ betalen. De auto ziet er tof uit maar de frigo is niet practisch. Wanneer ik er iets wil uithalen moet ik telkens mijn bed omhoog tillen en met mijn hand tussen het bed en de frigo er iets uit nemen. Ik zal daar iets moeten op vinden, een stang of zo ertussen zetten. Ik kreeg 4 dvd filmen mee. Op mijn weg naar Sydney kan ik telkens vier dvd’s uitwisselen. De stang van mijn tafeltje blokkeerde waardoor ik het niet kan gebruiken. Ter compensatie gaven ze me een stoel en tafel om buiten te gebruiken. De schuifdeur piept en is stug. Ik zal er WD 40 moeten op spuiten. Ik gaf Angela mijn pc zodat ze een vlucht naar Borneo kon opzoeken. Dat zal haar meer dan 2000 $ kosten om daar te geraken. Dus ze heeft nog niet beslist. Ik ging shoppen, kocht een australische bikini met shortje assorti, een vlag voor mijn broer Mike en liep alle camerashops af om hetzelfde Olympus fototoestel te vinden zoals de mijne. Overal waren het de nieuwere modellen die net niet in mijn onderwaterhuis pasten. Het was al 17 uur. Ik was moe gelopen. Eindelijk zag ik een onderwater camera shop. Het enige toestel die ze hadden was een Canon Ixus 115 HS met het huis, batterijoplader en een memorykaart van 8 GB. Hij deed me een prijs van 500 $ en ik besloot van hem toch maar te kopen. Mijn oude onderwaterspullen zal ik naar Belgie opsturen ( wanneer ik in een goedkoper land ben ) waar ik het misschien kan laten repareren. Ik wilde zeker foto’s nemen van mijn duik morgen daar we naar een prachtige duikplaats varen. Dit is een gat in mijn portemonnai maar voor mij wel heel belangrijk. Ik laadde de batterij de ganse nacht op in Angelas kamer. Ik ging naar een gemeenschappelijke douche in het hotel ( ik heb dus geen kamer meer maar slaap in mijn auto ) en kleurde zelf mijn grijze haren. Ik vond in de supermarkt een product met een kammetje om je wortels te kleuren. Ze verkochten enkel Medium Blond. Ik waagde het maar. Het zal wel wat donker uitslaan maar beter dan dat grijs! :) Inderdaad na 15 minuutjes waren de grijze haartjes verdwenen. Dit kostte me 11 $. Interessanter dan 85 $ bij de kapper. S’Avonds nodigde Angela mij uit voor mijn verjaardag. Wat vond ik dat lief! We gingen naar een tof restaurant gelegen aan het water. Het was vandaag net “ earth hour 2012 “. In gans de wereld zou het licht overal gedoofd worden gedurende 1 uur. Was dat in Belgiê ook zo??? Wij hadden kaarsjes wat heel gezellig was. Er speelde een life band. We zongen mee aan onze tafel. Ik nam een rib eye steak met fijne frietjes en pepersaus. Dat was lang geleden en het was heel lekker. Ik kreeg ook een klein flesje schuimwijn. Onze tafelnummer was….49!!!!!! Hoe vreemd. Ik word 49 jaar op 1 april en dat is geen grap! :) Rond 22u30 liepen we langs de zee terug naar ons hotel. Het was zwoel. Niet zo warm dan in PNG en ook niet zo vochtig. Ik sliep in de kamer van Angela daar we de dag nadien toch heel vroeg gingen opstaan om te gaan duiken in Port Douglas. Het zou daar ook prachtig zijn. iedereen zegt wel dat ik ga ontgoocheld zijn na PNG maar toch wil ik duiken op de Great Barrier Reef van Australiê. Angela was al in slaap gevallen. Ik deed wat internet maar zag niemand online. Tot morgen. Ik heb mijn gsm gezet op 5u45. Good night.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristin

Eindelijk is het bijna zo ver. Mijn droom wordt werkelijkheid. " We reizen niet om te ontdekken, maar om te zien wat ontdekt is " 17 november 2011 vertrek ik alleen en met de rugzak het onbekende tegemoet en dit gedurende 1 jaar en 3 maanden.... Ik zal jullie allemaal missen en ik hoop dat mijn 2 hondjes het zonder mij zullen redden! :-) Als maskotte neem ik een Belgische knuffelbeer mee.

Actief sinds 06 Juli 2011
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 270986

Voorgaande reizen:

17 November 2011 - 28 Februari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: