Dg 15 15 maart Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dg 15 15 maart Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dg 15 15 maart Alice Springs

Door: kristindaelman

Blijf op de hoogte en volg Kristin

15 Maart 2012 | Australië, Alice Springs

Dag 15 15 maart Alice Springs
Ik wilde eens lang uitslapen maar werd reeds wakker om 7u30. Ik besloot van een fiets te huren en de stad te verkennen. Aan de receptie kwam ik Angela tegen die net hetzelfde ging doen. Misschien leuker met twee. Tenminste wanneer het goed gezelschap is en het niet uitdraait zoals met Lisa. We boekten ook een eendagstoer voor ’s anderendaags naar De MacDonnell Ranges aan 99 $ en zaterdag de driedaagse toer aan 350 $. Er was ook een tweedaagse toer aan 495 $ waar je in hotels slaapt. Dat was nog duurder! Dus dan maar slapen onder de sterren wat ik heerlijk vind. Hopelijk zijn er wel geen muggen want ik ben opnieuw op verschillende plaatsen gebeten. Ik had nog wat verzachtende crème over van in Nieuw Zeeland . We fietsten naar de stad. Voor miij lijkt het een dorp maar hier zeggen ze de stad. Alle, een kleine stad We namen een ontbijt. Ik weer toast met eieren . Spek hadden ze niet en ik kreeg in de plaats één klein sneetje ham maar dat smaakte niet lekker. Angela is reeds 15 jaar vegetariêr. Ik weet niet hoe oud ze is. Ze ziet er 52 jaar uit maar ik denk dat ze ouder is wanneer ik haar hoor spreken van de jaren ’50 etc. Ik zal het wel te weten komen. Ze ziet er in ieder geval goed uit. Ze is lerares engels. Goed voor mij dat ze me wat kan bijschaven want mijn engels is niet meer zo schitterend. En ook met al die rare accenten die ze hier hebben. Ik versta de mensen niet altijd. “ Red “ spreken ze uit als “riet”, “email” als “ajmaal” enz. Je moet het maar weten! :) Daarna gingen we naar het kleine Alice Springs Reptile Centre. De ingang was 12 $. Hier zagen we voorbeelden van de talloze reptielen die in dit gebied leven, en ook van soorten die elders in Autraliê voorkomen. Dodelijke soorten als de inlandtaîpan, de giftigste slang in Australiê, strijden er om de aandacht met een aantal minder gevaalijke maar net zo interessante reptielen, zoals de komische bergduivel. Er was een show waarbij we hagedissen en een olijfpython mochten vasthouden. De Python strengelde zich rond mijn hals. Amaai, wat een kracht had die! Sorry voor de vele foto’s van slangen en de bijschriften maar ik wil deze later bestuderen. De gids werd drie maal telefonisch gestoord. Verschillende gezinnen hadden een dodelijke slang in hun bed of in hun huis en belden daarvoor het centrum op. Zij gingen de slangen ophalen. Ze kwam terug met drie zakken dodelijke slangen. Ze kantelde ze in een emmer en later laten ze hen vrij in de bush. Rechtover het reptielencenter lag het Adelaide House Museum, een ingenieus gekoeld gebouw dat is ontworpen door John Flynn, de oprichter van de Royal Flying Doctor Service. Het gebouw deed ooit dienst als het Bush Nursing hostel en was bovendien de plek waar Flynn samen met Alf Treager experimenten deed met handmatig aangedreven radiozenders. We zagen oude medische instrumenten en memorabilia van de RFDS. De ingang was 8 $. Ik herinnerde mij in mijn kindertijd de serie, de flying docters. Ik vond het heel interessant. In de hitte fietsten we naar het oude telegraafstation. De sfeervolle gerenoveerde gebouwen lagen in de heuvels op 4 km van het centrum. Het was leerrijk. Wetende dat ze 3000 km in twee jaar kabels aangelegd hebben om morse te doen. Twee jaar later vonden ze de wireless uti. :) We zagen ook Eurokangoeroes in het wild en grijs-rode papegaaien. Het was reeds 16 uur en we reden naar de mall waar ik zonnecrème kocht voor de komende dagen. Ik ging ook naar de post om te vragen hoeveel het kost om bvb 5 kg te verzenden naar Belgie. Dit kost 155 $ of 66 $ met de boot dat drie maanden onderweg kan zijn. Bon, ik zal mijn koffielepeltjes en de zware foto’s van skydiven, jetboat en rafting dan maar nog wat meesleuren tot in een volgend land waar het hopelijk goedkoper is. Rond 18 uur kwamen we terug in ons hotel waar we de toer en de fiets afrekenden. De fiets was 30 $ / dag. Je ziet het, allemaal heel duur! Ik voelde het serieus aan mijn zitvlak. Het was jaren geleden dat ik nog gefietst had! :) We stierven van de honger en gingen in de bar eten. Ik nam eindelijk nog eens een pepersteak met frietjes. Angela frieten met een slaatje. Ik ging me douchen en zag dat ik een buur had. Twee jonge duitse meisjes. We praatten wat en zij gingen reeds slapen rond 19u30. Ze hadden de driedaagse tocht gedaan en waren heel vermoeid. Ik bewerk nu mijn foto’s om ze door te sturen. Ik kocht een wifikaart van 4 $ voor 1 uur. Morgen sta ik op om 6u30 want de bus komt ons oppikken om 7u45. Tot morgen…

  • 18 Maart 2012 - 09:58

    Guy Daelman:

    Beste Kristin,Wij hebben je laatste verslagen goed ontvangen.Wij dachten al:vijf dagen geen nieuws,dan word je een beetje ongerust.Ik en Ma volgen alles goed.Je maakt nogal wat mee.Hier volgt nu wat minder goed nieuws.Toon van Els was dit weekend met een viertal vrienden in de ardennen met de moto.Ze logeerden in een chalet tegen La roche.Zaterdag morgen is die chalet ontploft:waarschijnlijk door gaslek.Er zijn twee vrienden zwaar verbrand en weggevoerd met een helicopter naar LuiK.Toon was op de verdieping boven de ontploffing.2 vrienden die weinig gekwetst waren hebben hem naar beneden gebracht.Zijn onderbeen waas volledig uit de kom;dus zijn practisch alle kniebanden af.Ze hebben hem naar een kliniek gevoerd,maar Eddy en els die naar ginder gegaan zijn,hebben hem laten overbrengen naar OLV kliniek in Aalst.Vandaag gingen ze de bloedsomloop in dat been regelen en binnen een paar dagen gaan ze dan de banden repareren.Het zal iets van langen duur.Maar alles bij elkaar hebben ze veel geluk gehad.Als er meer nieuws is laat ik wel iets weten.
    groetjes en een dikke knuffel Pa

  • 20 Maart 2012 - 12:34

    Anje:

    hello girlie, wauw wat een historie! yeap vrouwen,he! hier alles kits...alleen zijn we een tijdje allemaal in schok geweest, door het busongeval in zwitserland. maar ja het leven gaat door zeker! wij zijn donderdag nog eens opstap geweest naar de havanne...free mojioto, lekker...en vrijdag had ik een event te oudenaarde. nu zondag ook een event in de kinepolis, nieuwe film the hunger games. we gaan binnenkort onze tijd laten omploegen door dirk segers. smeer je maar goed in,he! by the way hier ook zonnetje vandaag; dikke kus

  • 20 Maart 2012 - 12:34

    Anje:

    tuin bedoelde ik:-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristin

Eindelijk is het bijna zo ver. Mijn droom wordt werkelijkheid. " We reizen niet om te ontdekken, maar om te zien wat ontdekt is " 17 november 2011 vertrek ik alleen en met de rugzak het onbekende tegemoet en dit gedurende 1 jaar en 3 maanden.... Ik zal jullie allemaal missen en ik hoop dat mijn 2 hondjes het zonder mij zullen redden! :-) Als maskotte neem ik een Belgische knuffelbeer mee.

Actief sinds 06 Juli 2011
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 270986

Voorgaande reizen:

17 November 2011 - 28 Februari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: