Dag 1 1 maart Christchurch - Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 1 1 maart Christchurch - Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 1 1 maart Christchurch - Sydney

Door: kristindaelman

Blijf op de hoogte en volg Kristin

01 Maart 2012 | Australië, Sydney

Dag 1 1 maart 2012 Christchurch – Sydney
Hier zijn we weer. Ik sta 4 dagen achter met mijn blog dus ik zal niet meer in detail kunnen schrijven. Dus Dieter, je zal content zijn dat ik niet zo uitgebreid zal schrijven. :) Ik at een boterham in de keuken, liet al mijn spullen en eten achter, mijn matras was vlug weg, bracht de tv aan de werkman terug en reed naar de garage naast de luchthaven waar ik de auto in gehele staat kon afleveren. De man zei dat ik 5450 km gereden had. Niet slecht. Hij voerde me naar de luchthaven. Ik kocht er taxfree sigaretten, 69 $ iplv 160 $ . De vlucht naar Sydney verliep goed en duurde 4 uren. Aangekomen in Sydney airport nam ik een trein aan 16 $ en daarna een bus aan 4,5 $. Ik was anderhalf uur onderweg. En wat een file van honderde meters aan de bushaltes. Iedereen gaat met het openbaar vervoer. Je kunt je ook nergens parkeren in de stad tenzij in dure parkings. En dat alles in de kletsende regen met mijn zware, grote rugzak en mijn kleinere aan mijn buik. Ik was zo tevreden dat ik uit het koude Nieuw Zeeland kon vertrekken naar het warme Australiê en nu had ik daar ook regen! Ik volg de regen… Ik kon slapen bij Rebecca die in Narrabeen woont aan 40 $ / nacht. Ze heeft een zoontje van 7 jaar Thibaut. Ze woont aan het strand en ze hebben gezamenlijk een prachtig zwembad. Ze huurt een appartement daar aan 2600 $ / maand!!!!! Daarvoor heeft ze twee slaapkamers, een kleine badkamer, een living met open keuken en een terrasje van 1,5 op 5 meter niet overdekt. Er is ook geen lift en ze woont op de derde verdieping. Maar het is een gezellig appartement met prachtige schilderijen van in de outback. Ik had een kingsizebed met een hele zachte matras. Zo een soort temput matras. Zalig! Ze ontving me hartelijk en had een lekkere spagetti gemaakt. We praatten over koetjes en kalfjes en gingen slapen. Rebecca stond haar groot bed aan me af en sliep op een matras op de kamer van haar zoon. Dank je Rebecca…