Dag 2 29 jan Auckland - Waiheke - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 2 29 jan Auckland - Waiheke - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 2 29 jan Auckland - Waiheke

Door: kristindaelman

Blijf op de hoogte en volg Kristin

29 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Wellington

Dag 2 29 jan. Auckland - Waiheke
Rond 10u stond ik op en checkte uit. Ik liep met mijn rugzak van 19 kg, mijn kleinere op mijn buik van 6 kg en mijn plastiek zakje met allemaal de documentatiefolders naar de ferry. De clochards waren al verdwenen van op hun bank. Ook de hoertjes zullen hun roes aan het uitslapen zijn. Onderweg stopte ik twee maal en liet mijn rugzak wat steunen op een bank. Had ik nu toch maar mijn valies met wieltjes! :) Het ideale zou zijn een rugzak op wieltjes. Dan kan je kiezen. Ik nam een ticket van 35 $ voor de ferry die me naar Waiheke Island zou brengen. De verkoper was heel vriendelijk en gaf me een foldertje van alles wat er te doen is op het eiland. Ik rookte op de steiger, Queens Wharf, nog een sigaretje maar vroeg me af of dit wel mocht. Nergens zie je mensen roken of zie je sigarettenpeuken liggen. Naar het schijnt zijn er hier verschillende straten waar je niet mag roken. Ook bijna niemand rookt hier. Het is veel te duur. Een pakje zou 7€ kosten. Op de steiger zag ik grote boten, plezierboten, cruisseschepen etc. In de verte zag ik de 328 meter hoge Skytower. Sinds 1997 is dit het hoogste gebouw van het land. Om 12u scheepte ik in. Ik installeerde mij op het hoogste dek zodat ik een goed uitzicht had over de zee met zijn vele eilandjes. In de verte zag ik het eiland Rangitoto, een al 800 jaar slapende vulkaan die als een kegel in de baai voor Auckland ligt. De naburige eilanden Motutapu en Motuihe zijn natuurreservaten en worden in een meerjarig project bebost. Het was bewolkt met een felle koude wind. Ik had mijn fleeze aan. Na een halfuurtje varen kwam ik aan op Wiaheke Island. Hier leven veel wijnboeren . De lange witte stranden maken het eiland de Insel tot één van de populairste uitstapjes van de Aucklanders. De mooiste stranden zijn Oneroa Beach, Palm Beach en Onetnagi. Slechts een derde van de eilanden is bewoond, deels door kunstenaars, deels door nieuw-rijken. Vele van hen reizen dagelijks heen en weer naar de stad. Ik had Hans opgebeld en die stond me op te wachten aan de pier van Waiheke. Ik herkende hem onmiddellijk want ik had een foto gezien op Facebook. Zijn vriend Ewan was er ook bij en reed met een toffe minicooper. Acht jaar geleden brachten ze als eerste hun mini op het eiland. Ik kreeg een hartelijk ontvangst. We reden naar hun huis gelegen in de bergen. Ze hadden een prachtig uitzicht over de zee en het eiland. Het is een leuk huis met verschillende plaatsjes in de tuin waar je rustig een boek kan lezen. Ze kweken zelf hun groenten. Twee lieve poezen lopen hier ook rond. Ik kreeg een welkomstdrankje en we praatten over van alles. Ewan is de kok en had een lekkere pasta gemaakt met room en mosselen. Ook verse tomaatjes uit de tuin werden geserveerd. Het smaakte me. Ik had ’s morgens geen ontbijt genomen. Daarna reden ze met mij het eiland rond. We liepen op het strand en op de rotsen. Het weer was niet zo denderend. Ze zeiden dat ze nog geen zomer gehad hebben en dat dat niet normaal was. Ik kon mijn fleeze weer goed verdragen. Het viel me op dat er op het eiland een weelde is aan bloemen, planten en bomen. Heel veel groen. De huisjes zijn in bungalowstijl. Vôôr vele huizen staat een boot op de oprit. We reden naar huis, dronken witte Nieuw Zeelandse wijn ( lekker ) en twee vrienden kwamen op bezoek. De ene man had een Border Collie ( precies Tia ) bij zich en de andere man een Parson Jack Russel. Ik moest direct aan Filip en Denise denken die zo een hondje hadden maar die verleden week overreden is. Ik nam wat foto’s van de honden. Denis een andere vriend arriveerde ook. De bbq werd aangestoken. We aten verschillende soorten vlees, gebakken patatjes en warme courgettes vanuit de tuin. Ik at maar twee stukjes vlees want we hadden nog niet zolang geleden gegeten. Denis is ook een sympathieke man. Hij sukkelde met zijn rug en moest plat gaan liggen. Hij viel in slaap met de kat op zijn schoot. De “heaters” werden aangezet op het terras. De wind maakte het fris. Normaal gezien is het hier nu volle zomer. Zoals ik al zei in mijn blog verandert het weer overal! Echt niet meer normaal. Ik begon aan het reserveren van een auto. Ik zocht verschillende firma’s op op het internet en boekte uiteindelijk bij Qualitycars. Een economy car aan 28 $ / dag + de ferry aan 66$ die de verbinding maakt tussen het Noord en het Zuideiland. Alles voor een totaal van 905 $. Een mobilhome kwam ietsje te duur uit en ik zou minder contact hebben met andere packpackers. Rond 23u30 gingen we slapen. Ik was te moe om mijn blog te schrijven en viel als een blok in slaap. Ik had een mooie nette kamer met een heerlijk bed. xxx

• 30 Januari 2012 - 04:15

Anja:

Allez, je bent weer goed vertrokken, missen je hier wel( k'moet zoveel spek en eitjes niet meer bakke;)) Hier alles prima. Weer een hittegolf maar niet meer zo heet als de vorige, maar 38 graden. De komende dagen geven ze koeler dus eindelijk eens alles open zetten en van nature laten afkoelen ipv aircons.
    Tot later xxx