Dag 6 11 jan Wellington - Reisverslag uit Wellington, Zuid-Afrika van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 6 11 jan Wellington - Reisverslag uit Wellington, Zuid-Afrika van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 6 11 jan Wellington

Door: kristindaelman

Blijf op de hoogte en volg Kristin

11 Januari 2012 | Zuid-Afrika, Wellington

Dag 6 11 jan Wellington
Pieter en papa waren al om 5u30 vertrokken naar de luchthaven van Kaapstad. Luc Van Oudenhove en zijn vrouw Rita kwamen toe uit Belgie. Om 8u kwamen ze aan in “ Ons Stee “ en we maakten kennis. Onze Filip was mijn lonely Planets van Australie en Nieuw Zeeland, die mijn ouders vergeten waren , gaan brengen bij Luc in Belgie. Zo ben ik toch aan mijn boeken geraakt. Bedankt Filip. Het ontbijt werd klaargezet. We zwommen wat en speelden een scrabbletje. Pieter en ik gingen aankopen doen. Ik heb me ook laten registreren want wanneer je een telefoonkaart koopt, is dit verplicht. Ik zette er wat krediet op. Overal in de mooie moderne winkels zag je bordjes met “ weer naar school “. Het begin van een nieuw schooljaar begint in Januari. Ik bestudeerde welke route ik met Mike ging doen. Tenslotte wordt het de route die Jean-Pierre mij aangeraden heeft. Dank je Baye! We vertrekken voor een weekje met ons tweetjes morgenvroeg. We krijgen een autootje van Eric, de duiker. Het zal wat worden met dat links rijden. :) Het is nu 14u. Mama, Anja, Luc en Rita zitten al aan de wijn. Ik mijd dit want het is veel te warm daarvoor. Ik denk dat het toch weer zo’n 35 graden is. Er is ook nooit 1 wolkje aan de hemel hier. Rond 15u komen “ de kaarters “ eraan. Hi, hi, het zal weer de zoete inval worden. Jaques gaat een slaapzak meebrengen voor Mike. Misschien slapen we in de auto indien deze niet te klein is. We zien wel. We gaan het avontuur tegemoet. Het stoort me wel dat ik geen Lonely Planet heb. We zullen dan maar in elke stad of dorp naar een information stand gaan. Tot straks. Voila, hier ben ik weer. Mike en ik maakten een klein reistasje. We reserveerden een safari in het Addopark op 16 januari. Dus moeten we er dan zeker zijn. We zullen daar in een tent slapen en iemand in de auto. Een B & B zal te duur uitkomen. Dirk gaf me nog wat goeie tips. Anja kookte lekkere spagetti van struisvogelgehakt voor 11 personen. We aten aan één grote lange tafel. Gezellig vond ik dat. Rita bestelde haar zoveelste fles wijn en champagne. Rond 21u was iedereen weg en werd het weer wat rustiger. Mama was naar “ thuis “ aan het zien toen ze plotseling een verschrikkelijke jeuk kreeg aan haar voeten, handen en hoofd. Ze werd bijna zot van de jeuk. Ik heb alles wat ik maar had van anti-jeukmiddelen aan haar gesmeerd, ze nam twee Zyrtec’s en we legden ijszakken op haar benen. Zo erg was het!!! Morgen gaan ze naar de dokter of apotheker om een voorraad in te slaan tegen de jeuk. Zou ze misschien allergisch aan iets zijn? Van de champagne? :) Ze heeft dat ook al gehad in Belgie. Na 1 uurtje ging het over. Ik weet nog niet of ze een goede nacht gehad heeft. Ik hoor het morgen wel bij het ontbijt. Slaapwel iedereen. xxx

• 12 Januari 2012 - 06:42

Denise:

Salut Kristin, cela fait un petit temps que je n'ai pas eu le temps de lire sur ton blog car trop de travail et puis nouis sommes parti 5 jours à Ortho.
    Hier Filip a lut tes récis et il m'a dit qu'il devenait de plus en plus jaloux de ne pas pouvoir faire la même chose... peut être un jour! En tout les cas nous sommes tristes de ne pas être avec vous. Et nous étions très étonné que maman dorme jusqu'a 10h00! incroyable.Bisous à tous

• 12 Januari 2012 - 09:56

Xio:

misschien heb je u vlooien doorgegeven aan mami? =)