Dag 2 7 jan Wellington Ons Stee - Reisverslag uit Wellington, Zuid-Afrika van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 2 7 jan Wellington Ons Stee - Reisverslag uit Wellington, Zuid-Afrika van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 2 7 jan Wellington Ons Stee

Door: kristindaelman

Blijf op de hoogte en volg Kristin

07 Januari 2012 | Zuid-Afrika, Wellington

Dag 2 7 jan Wellington
Iedereen lag lang in bed want de wijn werd gul geschonken gisteren. Het zou dus een relax dagje worden. Anja gaf ons allen een stevig ontbijt. Mmm, lekkere pistolets, bruin en wit brood, koffie, thee, kazen, konfituur, beleg, fruitsap… Het kon niet op. Hoe vermagerd ik was in Madagscar, hoe vlug zou ik hier weer verdikken. :) Mike en ik sliepen nog altijd in de tweede kamer want de eerste rook nog teveel naar het DDT product. Met mijn handen voor de mond, want het product pakte nog steeds mijn adem, ging ik de kamer inspecteren. Ik zag wat kleine beestjes en kakkerlakjes. Oei, oei, had ik dat allemaal meegebracht uit het vuile Madagascar?! We verluchtten nog een dagje de kamer. Morgen zou ik mijn spullen er allemaal uithalen. De bedden gaan buitengesleurd worden, de kamer met de” kirby “ gestofzuigd en ontsmet met detol. Anja had al mijn kleren al gewassen en gestreken. Dank je Anja! Dat is heel lief van je. Mijn jeuk bleef aanhouden. Mama had me een product gekocht bij de apotheker. Dit verzachtte eventjes maar telkens kwam de jeuk weer op. We zwommen in het mooie zwembad met zijn 26 graden. Buiten was het drukkend warm. Geen wolkje aan de hemel. Ik denk zo’n 38 graden. Naast de B&B ligt een droge rivier met bamboe, riet, papyrus, olifantsoren, bananenboom, arendskelken en een soort rode bloemen waar ik de naam niet van ken. Plots zagen we een rook vanuit dat dichte bos. We gingen naar het dakterras en zagen dat er zwarte afrikaners in het bos leefden. Ze waren dus een vuurtje aan het stoken, wat heel gevaarlijk kan zijn voor bosbrand, om hun eten te bereiden. Pieter belde de politie en na 5 minuten stonden die er al. Maar door het feit dat de afrikaners met teveel waren konden ze hen niet oppakken. Ze moesten enkel hun vuur doven. Ik zag de vele zwaluwen. Pieter vertelde me dat er ook telkens een arend rondvliegt. Beide vogels zweven op de thermique . Rond het zwembad staan twee enorme palmbomen. Wanneer ik de schubben telde kwam ik op 30, wat betekent dat de palmbomen 30 jaar oud zijn. In die boom hangt een nestje. Het mannetje van de geelvink maakt een nestje. Het vrouwtje staat er op te zien. Wanneer het nestje af is, gaat ze het controleren en indien het nest haar niet aanstaat, moet het mannetje het weer afbreken. Hij moet soms tot 4 maal weer herbeginnen. Wanneer het wijfje eindelijk tevreden is, gaan ze in hun nieuwe nestje paren en legt ze daar haar eitjes. Het nestje is wonderbaarlijk mooi gemaakt. Pieter en Anja hebben twee Border Collies, Tia en Bo. Het zijn super intelligente honden. Wanneer we zwemmen, happen ze naar het opspattende water. Je kunt uren met hen spelen, een bal gooien en altijd brengen ze de bal terug tot aan je voeten. Zelfs een steentje is genoeg om hen bezig te houden. Bij valavond maakte Anja ons een lekkere wrap van kip met wokgroentjes. Een lekker currysausje maakte het gerecht af. We komen hier dus zeker niets te kort. We speelden verschillende malen scrabble. s’Avonds gingen we allemaal vroeg naar bed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristin

Eindelijk is het bijna zo ver. Mijn droom wordt werkelijkheid. " We reizen niet om te ontdekken, maar om te zien wat ontdekt is " 17 november 2011 vertrek ik alleen en met de rugzak het onbekende tegemoet en dit gedurende 1 jaar en 3 maanden.... Ik zal jullie allemaal missen en ik hoop dat mijn 2 hondjes het zonder mij zullen redden! :-) Als maskotte neem ik een Belgische knuffelbeer mee.

Actief sinds 06 Juli 2011
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 270912

Voorgaande reizen:

17 November 2011 - 28 Februari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: