Dag 19 22 dec - Reisverslag uit Ifaty, Madagascar van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 19 22 dec - Reisverslag uit Ifaty, Madagascar van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 19 22 dec

24 December 2011 | Madagascar, Ifaty

Dag 19 22 dec Ifaty
Om 5u45 werd ik gewekt door de vele vogels die speelden in de palmbomen voor mijn bungalow en van een vrouw die weer riep: “ copine massage? “ Pff… Ik nam afscheid van Benjamin en zijn vrouw die hier op huwelijksreis waren en maakte een strandwandeling. Ze waren paarden aan het wassen in de zee en het veulen huppelde vrolijk in het water, stak zijn kop onder water, rende, liep terug het water in. Echt leuk om te zien. Vrouwen liepen met kippen in hun hand over het strand. Direct kwam er een jongen langs die voorstelde om een uitstapje te doen met zijn prauw en een bbq op het strand te doen met de vis die hij ging vangen. Ik stemde toe. Het ging me 20.000 Ar kosten. Ik moest een voorschot geven van 10.000 Ar. Ik hoopte dat ik hem nog ging terugzien! Ik nam een ontbijt bij Mora Mora en tegen 8u was ik op de duikclub. Christian en Radolph waren er ook. We maakten een leuke duik. We zagen grote Meroux = groupers van zeker 1 meter, blauwe muren, verschillende gekleurde bladvissen en vele scholen vissen. Het water was niet zo helder maar dat kwam door de uitzonderlijke sterke wind. Na de duik kregen we thee of koffie geserveerd en kindjes verkochten hun warme somosa’s. Ik ontmoette een frans meisje die 5 jaar kine gestudeerd heeft op Parnas in Belgie. Dat is de school waar ook ik sportschool studeerde. Ze werkt nu als kine op La Reunion en verblijft daar gans alleen. Vanop de boot had ik aan kinderen in een prauw zeeêgels besteld, zo’n 23 stuks voor de apero. Dit kosste me maar 4000 Ar. Christian, Radolph, Guy, jean, een leraar, en ik, namen een glaasje wijn met weer die heelrijke egels. De jongen met de prauw kwam me halen voor zijn excursie. Ik kroop in de smalle prauw en we vaarden ongeveer een half uurtje. Ik sprong uit de boot om wat te snorkelen maar er was niets te zien. De gids maakte een vuurtje, legde een grill erop met 3 vissen. Hij had ook rijst bereid met een lekker sausje. De 3 vissen waren alleen voor mij maar na 2 vissen had ik wel genoeg. De jongen at de koppen op van de vissen. Er bleef bijna niks meer over. Niks laten ze liggen. Een kindje stond te lonken en hij gaf mijn 3e vis. Ik zag hoe het kindje met smaak alles naar binnenspeelde. Ik kreeg ook nog 2 mango’s mee. Na een zwoele duik, meer dan 30 graden zeetemperatuur, liet ik me toch overhalen voor een massage à 5000 Ar. Eerlijk gezegd trok het op niks. Ze masseerde veel te veel met haar duimen en te schichtig met het gevolg dat ik nu vol blauwe plekken sta. Ik wandelde op het stofferige zand naar het hete centrum , als je dat een centrum kunt noemen, en kocht een fles water, koekjes en wat sigaretten à 2000 Ar voor een pakje! De mannen riepen me achterna. Ik was weer de enige vaza in de omstreken. Ik besloot niet te souperen om wat te besparen, want hier deed ik veel meer geld op dan gewoonlijk, maar toen ik de fransen zag bestellen, n am ik toch ook maar een gegrilde tonijn. À 9.000 Ar. En een fondant chocolat à 6000 Ar. Het was de 1e maal dat ik een dessert nam. Ik genoot van de zonsondergang met de fransen. Na het afsluiten van”de groep” bekeken we opnieuw de pachtige sterren. Rond 23u wandelde ik naar mijn hut en de jongen van de prauw vergezelde mij. Ik moest hem wel wegjagen want hij maakte avances. Ik deed direct mijn deur op slot en luisterde of hij weg was. Ik brandde mijn kaars, controleerde mijn hut op ongedierte en viel in een diepe slaap op de malse matras.

• 27 December 2011 - 08:23

Denise:

salut Kristin, nous avons regardez tes photos... c'est magnifique.
    nous allons épargner pour allez en vacances à Madagascar... tes histoires donnent vraiment envie de visiter...