Dag 4 7 december 2011 - Reisverslag uit Sainte-Marie, Madagascar van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 4 7 december 2011 - Reisverslag uit Sainte-Marie, Madagascar van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 4 7 december 2011

Door: kristindaelman

Blijf op de hoogte en volg Kristin

11 December 2011 | Madagascar, Sainte-Marie

Ik stond op rond 6u30, pakte mijn valies omdat ik in een hotel wilde slapen meer in het zuiden, dichter bij deduikclub en mijn vaste taxichauffeur pikte me op. Zoekend achter een goedkoop hotelletje zei hij mij dat het eigenlijk toch beter is van weer in het centrum te logeren indien ik de boot naar het vaste land wilde nemen. De boten vertrekken er rond 5u30. Ik ging duiken met 6 andere duikers, leuke fransmannen. We doken tot 27 meter, zagen 2 krokodillenvissen van ong. 70 cm, een grote witte bladvis, een grote naakslak, een school red snappers en een gans andere soort koralen dan in Mauritius. Het zicht was niet schitterend en er was wat stroming. 1 jongen is niet meegegaan omdat hij hyperventileerde. Ik was als rescue diver aangewezen om te duiken met een Advanced Open Water buddy. Ik deed geen 2e duik want de chauffeur pikte mij al op om 11u. We reden terug naar het centrum waar ik in hetzelfde hotel verbleef. Ik at in een Madalagees restaurantje vis in een getomateerde cocosaus. Het was lekker maar veel te vettig. Ik gaf de helft aan de schurferige, krabbende hond naast mij. Ik wilde 7000 AR betalen mlaar de garcon zei dat dat een misse prijs was op de kaart. Ik weigerde dit te betalen omdat dat niet de afspraak was. Ik verliet het restaurant met mijn 1 liter fles cola in de hand en de man kwam achter mij aangelopen omdat ik dat leeggoed niet mocht meenemen. Ik beloofde hem van de lege fles terug te geven. Rond 13u30 kwam ik Michael en Jero tegen die een pizza aan het eten waren. Ze waren net wakker na hun nachtje in La Banane. Ik ga nu mijn verslagen op een externe harde schijf zetten en naar het cybercafe zodat jullie toch wat nieuws van mij hebben. Er is hier nergens wifi. Enkel in het 4 sterrenhotel maar dat ligt weer in het zuiden en ik ga niet nog een keer een taxi betalen. Daarna zet ik nog wat krediet op mijn gsm kaart, ga naar de bank en naar de haven om een boot te reserveren. Het weer is hier maar zus en zo. Na het duiken regende het lichtjes ,het blijft bewolkt maar het is wel drukkend, vochtig warm. Maar zeker niet storend. Veel mensen blijven hier om de feestdagen door te brengen maar ik vind het hier wat te kalm en ik wil vooral denatuur, de lemuren, de maki’s, de wouden, de watervallen, de ringi ringi’s en de Tsingy’s zien. Vanaf morgen wordt het een vermoeiende reis. Ik zal uren in rimboetaxi’s zitten maar naar het schijnt is het uitzicht onderweg fabuleus.
Het kan weer een tijdje duren vooraleer jullie mij horen. Wanneer ik in de bewoonde wereld zit kan ik misschien een internetcafe vinden. Internet gaat heel traag dus ik gaf het op. Ze hebben hier geen ADSL. Ik gign naar de bank waar ik 1u binnen zat om wat geld te wisselen. De man aan de kassa was zo traag, draaide elk briefje 10 om om te koppen, hertelde het geld meerdere keren. Echt niet te doen hoe ze hier werken. Ik kwam verschillende kennissen tegen en deed overal een praatje. Ik gign mijn bootticket bestellen = 80000 Ar. Toch veel minder dan het vliegtuig maar ik ga wel 8u onderweg zijn tot in Tamatave. Daar moet ik nog een manier vinden om naar het Indri-park te gaan. Ik vroeg aan mijn hotelbazin of ze morgen om 4u30 op mijn deur wilde kloppen. Ik mag me zeker niet overslapen! Ik ging eten in een heel klein barakje en nam mij een soep met een vettige poot erin, 1 zoete patat en 2 zeboebrochetje. Ik gaf er eentje weg aan een armoezaaier. Ik had horen zeggen dat er richting het zuiden een heel chique hotel is waar je op inernet kan. Ik nam een risjka en ochere die man moest zo hard fietsen dat ik medelijden met hem had. Wanneer het bergop was, stapte ik af en hielp hem mee de fiets duwen. We vonden het hotel niet. Het zal waarschijnlijk nog verder naar het zuiden zijn maar dat wilde ik die mens niet aandoen. Ik betaalde hem een cola en bedankte hem hartelijk. Ik was overal uitgenodigd om mee iets te gaan drinken maar ik moet te vroeg op staan. Ik had de poot uit de soep in een zakje gestoken en zocht de straathonden op. Ik douchte mij met het lichtbruine water. Ik ga nu een film bekijken op pc. Ik lig hier te zweten in het bed! Ik kan de ventilator nog niet aanzetten daar er maar 1 stopcontact is en ik die moet gebruiken om mijn pc op te laden. Ik neem afscheid van Ile Sainte-Marie met zijn pampelmoes,- papaya en mangobomen. Slaapwel en tot hoors. Kristin.xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristin

Eindelijk is het bijna zo ver. Mijn droom wordt werkelijkheid. " We reizen niet om te ontdekken, maar om te zien wat ontdekt is " 17 november 2011 vertrek ik alleen en met de rugzak het onbekende tegemoet en dit gedurende 1 jaar en 3 maanden.... Ik zal jullie allemaal missen en ik hoop dat mijn 2 hondjes het zonder mij zullen redden! :-) Als maskotte neem ik een Belgische knuffelbeer mee.

Actief sinds 06 Juli 2011
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 270975

Voorgaande reizen:

17 November 2011 - 28 Februari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: