Dag 13 - Reisverslag uit Port Louis, Mauritius van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 13 - Reisverslag uit Port Louis, Mauritius van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 13

Door: kristindaelman

Blijf op de hoogte en volg Kristin

30 November 2011 | Mauritius, Port Louis

Joepie, ik ben geslaagd! 9 foutjes op 98 vragen dus dat valt nog mee he. En de fouten die ik maakte kwam door het niet begrijpen van de vraag in het frans. Ik moest ook praktijkoefeningen doen en het viel allemaal mee. Mijn stress is weg… Ze wensten mij proficiat en gaven mij een voorlopig brevet dat ik kan gebruiken in de andere landen. Mijn origineel brevet zal ik toegestuurd krijgen met de post binnen 3 à 4 maanden. Dieter, moest je begin april nog niks ontvangen hebben dan moet je me dat laten weten he. Ik verstuurde de 2 documenten aangetekend naar Padi Engeland. Normaal moet de duikclub dat doen maar ja, dat is Mauritius he. Ging wel eerst copies gaan nemen in geval van verlies. Nu zit ik in de Beach bar op internet. Het is hier weer erg bewolkt maar drukkend warm. Toch ga ik straks nog een frisse duik nemen en me wat ontspannen.
Ik kocht onderweg een DODO vogel ( maskotte van de uitgestorven vogel in Maurtius) in hout als souvenir. Dat stuur ik morgen mee naar Belgie samen met mijn rugzak en nog wat spullen zodat ik wat met minder kilo’s kan reizen.
Nu begint het te korten. Ik zal mijn vlieguren eens moeten nazien en ook een taxi vinden die mevrijdag voor 1500 roupie wil naar de luchthaven voeren. Iedereen vraagt ong. 2000 roupie maar ik zal wel afdingen.
Straks ga ik eens naar het dorp om een verse vis te vinden die ik zal klaarmaken met een slaatje. Zo eet ik toch wat gezonder dan al die fastfood toestanden.
Tot morgen
xxx

• 30 November 2011 - 10:33

Anje:

top!! proficiaat...belangrijk dat je goed en gezond eet,he! want al die hambugers, panini's dat hou je geen jaar vol hoor; enjoy je laatste uren op Mauritius...daarna opweg naar een nieuw avontuur. x

• 30 November 2011 - 10:34

Johan:

Proficiat Kristinneke ! Dikke kus !!

• 30 November 2011 - 10:35

Mike:

proficiat met je examen,nu kan je het misschien ook in het buitenland gebruiken om eventueel een centje bij te verdienen als redder,je weet maar nooit.

• 30 November 2011 - 10:43

Mike:

hoe is het trouwens met onze Belgisch beertje?is hij nog nat geweest,je moet hem ook een duikpakje aandoen met duikflesjes,hi hi hi...

• 30 November 2011 - 10:54

Kristine:

Gefeliciteerd met het slagen van je examen. Al die studeermomenten hebben zijn vruchten afgeworpen. Geniet nog van je laatste uren op Mauritius en tot later. Ik kijk vol verwachting uit naar je volgende verslagen. Toppie!!!!

• 30 November 2011 - 13:39

Denise:

SUPER.... Félicitation pour ton examen.
    Fa

• 30 November 2011 - 13:45

Denise:

je voulais encore dire de faire attention chez les coiffeurs.... pour un brush c'est pas grâve, mais si tu dois faire faire une couleur, regarde les produits qu'ils utilisent car leur cheveux sont plus épais et ils pouraient brûler tes cheveux.
    Bisous et encore
    Proficiat

• 30 November 2011 - 15:01

Vandenbroucke Katrie:

hele dikke proficiat Kristin , toi toi toi !
    dikke duim

• 30 November 2011 - 20:05

Patrik:

dikke proficiat met je brevet !! en nog veel plezier verder !!!!

• 30 November 2011 - 23:15

Monique:

Fantastische prestatie kristin! Geniet nu nog van je laatste dagen op mauritius. Ik heb nog een adresje van mijn allereerste vriendje uit de kleuterschool. Die woont nu op een klein eilandje voor de kust van auckland,nieuw zeeland. Dat kan interessant zijn he?! Ik zal het adres meegeven met mike. Tot de volgende!

• 01 December 2011 - 00:47

Xio:

wauw!!! super!
    proficiat met het slagen voor je examen!
    je wordt een echte pro!
    Vier de overwinning daar maar goed!

(en btw: heb u al veel berichtjes gestuurd via mail in fb... ontvang je deze niet?)

• 01 December 2011 - 08:44

Pa En Ma :

Proficiat voor het behalen van dat examen.In 't leven kun je niet te veel kennen.Ik heb het nu gevonden om de verslagen af te printen maar 't zijn zo kleine letterjes.Nu moet ik daar nog iets op vinden.
    Good luck eb tot .....

• 01 December 2011 - 10:40

Sandra Willaert:

Dikke Proficiat Kristin! Ge moet het maar doen in die omstandigheden!
    Toffe foto's ook!! Benieuwd naar uw volgend avontuur...

xxx

• 07 December 2011 - 10:52

Anna On Tour:

Proficiat Kristin met het behalen van je brevet!
    btw, kost dat veel om onderweg zo wat bagage op te sturen? Met welke vervoermaatschappij verstuur jij jou pakketten?

• 07 Januari 2012 - 15:58

Dieter: