Dag 5 - Reisverslag uit Port Louis, Mauritius van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Port Louis, Mauritius van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 5

Door: kristindaelman

Blijf op de hoogte en volg Kristin

22 November 2011 | Mauritius, Port Louis

Ik lag nog maar goed te slapen toen er plots van in mijn hals over mijn buik een groot insect liep. Ik schrok wakker , zocht naar het licht en zag de insect zitten onder mijn weggeduwd laken. Met mijn laken neep ik het dood en daarna nam ik het op met een cleenex. Ik kon niet uitmaken wat het was. Geen kakkerlak denk ik wat dat krijg je zo vlug niet plat. Misschien een kever of een hele grote mot. Er was dus ergens waarschijnlijk een openig in mijn muggengaas. Ik stopte het gaas terug goed onder mijn matras en het duurde toch een tijdje vooraleer ik de slaap kon vatten .
Mijn intsructeur , Burton, was er op tijd en we reden naar het duikcentrum waar ik een eerste duik moest doen met een buddy en hem boven en onder water constant in de gaten houden. Het was een mooie, rustige duik op 18m. Het leek alsof je in een aquarium zwom. Murenen, komkommers, een grote papegaaivis die lang aan onze zijde mee zwom. Maar ik zag het al, de instructeur had brood mee en voedde hem. Dat mag natuurlijk niet maar je ziet, ze doen dat hier toch.We zagen murenen, prachtige naaktslakken, hele lange trompetvissen etc. Daarna moest ik eerst eens checken of het wel zou lukken dat ik het examen in het frans zou kunnen afleggen. Het zal zeker niet gemakkelijk zijn want al die termen in het frans ben ik niet gewoon. Ik kreeg hier een frans boek mee dat ik vandaag moet doorlezen! Ik denk dat, als ik er een paar bladen van zal kunnen doornemen en goed verstaan, ik al content zal zijn. Daarna EFR gedaan op een pop, oefeningen wanneer iemand stikt etc. Morgen gaan we meer zien. Burton zette mij af aan een bushalte, ik ging wat zonnen op het strand daar in Trou Aux Biches, kocht een verse ananas, at een stukje aan een barak en nam de bus naar huis. Ik ging dag zeggen bij mijn baas, het oud meneerke. Hij bood mij een Fanta aan zonder gas maar het is de geste dat telt. Ik vroeg hem wat er scheelde met mijn douche en hij zei dat de loodgieter moet langskomen om de druk te regelen. Hij wees mij wel waar ik een schakelaar ergens kon aanzetten net voor ik douch. We zullen dat vanavond eens proberen. Ik zou wel graag mijn haar eens willen wassen want het is zo droog. Er zit hier wel niet zo veel zout in het water maar toch he. Ik vroeg het oud meneerke naar zijn leeftijd en ik verschoot toen hij zei dat hij 60 jaar is. Ik dacht 85j of zo iets! Dat zal van al die zon zijn zeker. :) Ik ga nu naar het cybercafe en eens zien of er iemand is op de skype. Daarna studeren, dus er zal niet zo veel meer te beleven zijn. Al de idylische eilanden die ik ga bezichtigen is voor het duiken en de andere landen om te trekken en te bezichtigen. Aan de ene kant is het wel spijtig want er is hier veel te zien maar 14 dagen is daarvoor veel te kort. Zeker als men het combineert met duiken. Het is hier wel veel bewolkt, veel wind, wel warm maar niet altijd volle zon. Tot morgen, hou jullie goed, dikke kus aan iedereen.

  • 22 November 2011 - 12:50

    Dinne:

    ik ben hier al 5 daagjes mee aan 't lezen en 'k wil toch nekeer dag zeggen zodat je weet wie je volgers zo een beetje zijn.
    blijven schrijven he, 't is plezant om te lezen ;-)

  • 22 November 2011 - 12:54

    Sandra Willaert:

    Hey Kristin,

    Ik geniet met volle teugen van uw reisverslagen. Kijk al uit naar de volgende... Ik vind het fantastisch, zou dit zelf nooit kunnen! Zeker niet met die grote insecten... haha!!
    Met ons alles goed, het gewone gangetje hé. Vollop Sinterklaas aan het voorbereiden. De kleintste moet zijn tuutjes afgeven. Hopelijk lukt het!
    Veel dikke kussen!!

  • 22 November 2011 - 13:23

    Christophe Vellemans:

    't is inderdaad aangenaam om lezen!
    Amuseer u maar goed en geniet van de sfeer!

  • 22 November 2011 - 13:24

    Frank ( Fax ):

    Hallo Kristin,
    Het is wel leuk al deze verslagen te volgen. Lijkt net een boek die je aan het lezen bent. Ik blijf het in ieder geval goed opvolgen. Geniet er maar goed van want voor je het weet sta je hier terug in België.
    Groetjes, Fax

  • 22 November 2011 - 13:49

    Kristine:

    Ik geniet ten volle van je dagelijkse verslag. Toch even zeggen dat ik je op de voet volg en ik vind het super waar jij je durft aan te wagen. Goe bezig meisje. Xx

  • 22 November 2011 - 13:54

    Marc Haeseleer:

    jeziet ni teveel zonnen hé x

  • 22 November 2011 - 14:05

    Martine Buelinckx:

    Ben zoals jij op dezelfde datum vertrokken maar andere bestemming new york city. Ben even op internet en lees je verslag van de 6de dag. Geniet er nog van k zal uitgebreider communiceren als ik terug ben. ciao

  • 22 November 2011 - 14:07

    Lieve:

    Echt fantastisch dat we je zo kunnen volgen, ik zie het bijna voor me... Je beschrijft het allemaal heel mooi! Blijven doen hé ;)

  • 22 November 2011 - 15:07

    Denise:

    c'est chouette, chaque fois que je te lis , j'ai l'impression de voyager avec.
    bisous

  • 22 November 2011 - 16:25

    Hans:

    Leuk, Kris......x

  • 22 November 2011 - 16:27

    Mike:

    ik vind de foto's heel schoon,spijtig dat ik er ook niet bij was,toen je vertrok de 17nov.Dalhia heeft haar prikpil al gekregen.ik hoop dat je het goed doet met je duikexamen.wel veel geluk ermee en tot horen.

  • 22 November 2011 - 17:24

    Vandenbroucke Katrie:

    Hallo Kristin,
    Het is echt zalig om je reisverslagen te lezen, men zou blijven lezen ... , en steeds maar willen doorlezen. Ik kijk al uit naar je volgende verslagen. Nog veel succes je doet dat goed, vele grtjes x

  • 22 November 2011 - 22:59

    Monique:

    Veel studeergenot! Kijk al uit naar dag 6!ben precies mee op reis.

  • 23 November 2011 - 13:35

    Carry:

    Het is plezant om je verslagen te lezen, ben al benieuwd naar het volgende.

    Dikke kus Carry

  • 24 November 2011 - 00:22

    Lucky:

    Hey Kristin goe bezig. Plezant om te lezen.Ik vind het fijn dat jij dit wil delen en ons zo mee laat genieten van je avontuur. Ik zit precies mee in je rugzak. Je kan er nog een boek van uitgeven. World wide diving with Tiny. Ps dat beestje zocht jouw warmte en wou met jou dat bed delen. Hoefde je niet alleen te slapen. Geniet er nog van. Veel succes met de vakantieblok. x

  • 07 December 2011 - 09:56

    Anna On Tour:

    ooooh... daar heb je het al... je eerste insekt in je bed. Binnenkort in Madagaskar zul je ook nog heel wat gezelschap krijgen van zo'n akelig uitziende beestje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristin

Eindelijk is het bijna zo ver. Mijn droom wordt werkelijkheid. " We reizen niet om te ontdekken, maar om te zien wat ontdekt is " 17 november 2011 vertrek ik alleen en met de rugzak het onbekende tegemoet en dit gedurende 1 jaar en 3 maanden.... Ik zal jullie allemaal missen en ik hoop dat mijn 2 hondjes het zonder mij zullen redden! :-) Als maskotte neem ik een Belgische knuffelbeer mee.

Actief sinds 06 Juli 2011
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 270843

Voorgaande reizen:

17 November 2011 - 28 Februari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: