Dag 3 - Reisverslag uit Port Louis, Mauritius van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Port Louis, Mauritius van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: kristindaelman

Blijf op de hoogte en volg Kristin

20 November 2011 | Mauritius, Port Louis


Gisteravond in mijn hotel kreeft gaan eten. Het was niet slecht maar met een indische smaak eraan vast en dat vond ik minder. Een goeie kreeft moet natuur zijn vind ik. Ik kreeg nog een petit punch aangeboden door het huis…Ja een vrouw alleen zien al die garcons natuurlijk graag komen he!:-) Ze zijn wel allemaal erg in de weer voor mij en dat is wel leuk. Mijn sleutels afgegeven van de scooter. Als ik tijd heb, huur ik er weer een maar dat zal voor na het duiken zijn. Nog wat op mijn terras gezeten nadat ik de stoel goed moeten poetsen heb. Het is de tijd van het oogsten van het Rietsuiker = Canne à sucre ( waar ze dus de petit punch van maken ) en eerst branden ze de velden af met het gevolg dat de as overal rondvliegt.
Deze morgen was ik al om 6u30 wakker. Gaan ontbijten, weer 1 croisantje met konfituur en nu was er ook wel papaya. Het fruit is hier wel heel lekker. De tandarts tegengekomen met zijn vrouw die ook op Mauritius toegekomen is. Ze waren net terug van het “uitgaan”. Ze waren dus nog niet gaan slapen. Ja, als je wil is er hier veel om eens goed uit te gaan. Daarna naar het duikcentrum. Na de nodige documenten ingevuld te hebben vertrokken we met een niet al te grote boot ( vol duitsers ) naar Pointe aux Cannoniers voor mijn eerste verkenningsduik. Tot 30 meter maar niks spectaculairs gezien. Er zijn hier wel mooie koralen. Daarna naar Péreybère waar we maar tot 13 meter geweest zijn en waar veel murenen van alle kleuren en maten te zien waren alsook veel schorpioenvissen en steenvissen, een hele grote ballonfish, mooie felgekleurde naaktslakken, pijpzakken etc. Heel mooi maar ik hou meer van haaien, manta’s, dolfijnen etc. Rond 15u waren we terug. Het was dus wel 35€ per duik iplv voor 2 duiken zoals ze eerst gezegd hadden.
Het is zondag en het is hier echt dood. Alle winkels zijn gesloten. Dan maar iets gaan drinken in een strandbar waar ik op Zuid Africaners gevallen ben. ( Naar het schijnt kun je in die bar op internet. Dus zal ik daar morgen eens naar toe gaan om eens te skypen met het thuisfront. ) Een ganse groep van Johannesburg die hier waren voor een trouwfeest. Echt leuke mensen. Een vriendin van hen woont zelfs in Wellington waar onze Pieter woont… Dus natuurlijk een visitekaartje afgegeven van onze Pieter en Anja hun B&B Ons Stee. Als diner een broodje met pikante kip gegeten. Ja ik moet op mijn financien letten he.:-) Naar de zonsondergang gekeken en toen was de dag weer al veel te sn el voorbij. Morgen check ik hier uit. Ik heb mijn hotelfactuur eens goed nagegaan en zag dat ze mij 5€ per dag teveel aangerekend hebben. Ik boekte voor 30€ via internet en plots was het hier 35€. De 1e dag heb ik betaald in Roepie maar door het feit ik de waarde van het geld nog niet kende, merkte ik nu maar pas dat ze me liggen hebben. Dus morgen mijn 15 € gaan recuperen. Mijn bewijs via mail heb ik mee dus zullen ze wel niks zeggen zeker. Morgen ga ik dus met mijn zware rugzak 2 straten verder moeten stappen naar mijn bescheidener plekje. Hm, ik ben benieuwd…
Volia, tomorrow is another day… Wat de plannen zijn weet ik nog niet. Via het hotel eens gaan horen bij een andere duikclub in trou Aux Biches waar het ook mooi zou zijn.
Ik ga hier een filmke bekijken op mijn pc. Dank je Dieterke! :) Want op tv is het hier niet zo fameus. Veel van die gezongen romantische filmen. Er is hier een grote invloed van indiêrs die als eersten voet aan land zetten op Mauritius.
Tot hoors. Au revoir…xxx

  • 20 November 2011 - 17:34

    Anja:

    Dank je Tinne voor de gratis reclame, zullen zeker contact nemen met de mensen als je hier bent en een pint gaan pakken. Heb al de foto's gezien van de duiken en ziet er mooi uit. We lezen graag de gebeurtenissen van de dag. Je moet altijd je facturen nakijken he. xxx

  • 20 November 2011 - 18:54

    Wendy:

    Het zijn sloeberkes,,, hebben ze u toch weer liggen. Recupereerd die 15 euro maar. Ik ben benieuwd naar app... Kijk goed uit he en toch geen al te grote risicos nemen... Geniet ervan... enjoy your dream coming true... xxx

  • 20 November 2011 - 22:37

    Monique Daelman:

    Hoi nichteke! Lees met veel plezier je verslagen.geniet ten volle van je jaartje rond de wereld . Wij genieten mee! Groetjes uit waasmunster!

  • 21 November 2011 - 09:52

    Pascal:

    Hello Kristin,

    Ik vertrek nu naar Argentinië. Dus voorlopig zal ik jouw relaas niet verder kunnen volgen.

    Nadien haal ik alles wel in !

    Nog heel veel plezier !

    Pascal

  • 21 November 2011 - 12:37

    Denise:

    Salut belle soeur,
    Comme j'ai envie d'être a ta place.
    Bisous
    Nous pensons beaucoup à toi.XXX

  • 22 November 2011 - 09:56

    Anje:

    wauw, toch een andere wereld,he! zoveel mensen die reizen...wat doen wij hier:-)
    zei toch maar voorzichtig in dat appartementje, je rugzak goed vastmaken en zeker geen waardevolle spullen achterlaten
    take care en ENJOY!!!! dikke kus

  • 22 November 2011 - 22:34

    Pieter:

    Hoi Tinne, het lijkt je al wat te bevallen na zo'n paar dagen. Inderdaad moet je eerst een beetje de gewoontes leren van het land, want als toerist zien ze je graag komen, om er zogezegd te profiteren van hun goedkoop landje. Die velden van het suikeriet branden ze oevrigens af om alle insecten en slangen te verdrijven alvorens te oogsten. Veel goedkoper dan te sproeien en tevens efficienter.
    Geniet ervan, je bent al bijna terug. :-)

  • 07 December 2011 - 09:43

    Anna On Tour:

    ook op Madagaskar zul je veel Indiërs zien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristin

Eindelijk is het bijna zo ver. Mijn droom wordt werkelijkheid. " We reizen niet om te ontdekken, maar om te zien wat ontdekt is " 17 november 2011 vertrek ik alleen en met de rugzak het onbekende tegemoet en dit gedurende 1 jaar en 3 maanden.... Ik zal jullie allemaal missen en ik hoop dat mijn 2 hondjes het zonder mij zullen redden! :-) Als maskotte neem ik een Belgische knuffelbeer mee.

Actief sinds 06 Juli 2011
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 270839

Voorgaande reizen:

17 November 2011 - 28 Februari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: