Dag 30 24 juli West Bay - Reisverslag uit West End, Honduras van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 30 24 juli West Bay - Reisverslag uit West End, Honduras van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 30 24 juli West Bay

Blijf op de hoogte en volg Kristin

24 Juli 2012 | Honduras, West End

Dag 30 24 juli West Bay
s'Morgens liftte ik naar West Bay. Daar zag ik ook een ATM bankcontact en wilde eens proberen om, wat dichterbij , geld af te halen met mijn maestrokaart. Het werkte, dus hoef ik niet meer naar Coxen Hole te gaan wat verder afgelegen is. Toen ik naar het strand wandelde was ik aan een etalage aan het kijken naar “huizen te koop”. Enkel uit nieuwsgierigheid. De man Ed riep me binnen en we raakten aan de praat. Hij zei dat hij twee prachtig gelegen huizen te koop had met veel grond. Hij wilde me er morgen wel naar toe brengen. Het zou 3 uur duren. Ik stemde toe daar ik bij mezelf dacht: dat is mooi meegenomen, ik hoef geen taxi te betalen en zo zie ik het eiland. Daarna ging ik zonnebaden op mijn vertrouwelijke plaats. Het was stikheet. Ik zat constant in het warme turquoise heldere water. Er was weinig volk op het strand. Ik raakte aan de praat met twee Amerikaanse vrouwen. De ene vrouw heeft hier een appartement gekocht. Vier keer per jaar komen ze naar hier. Ze gaan nu ook bouwen en hun appartement verhuren. Mm, leuke plannen. Ik consumeerde een lekkere pina colada, praatte met de zwarte verkoper en genoot van het “niksen”. Rond 17 uur liftte ik terug en mocht ik in een pick-up achteraan de bak springen. Rond 19 uur nam ik een taxi naar Sandy Bay waar en live- orkestje speelde. Ik kocht me calamar a la plancha en mijn eerste sangria sinds 8 maanden! Ik praatte met een Canadese dame die hier al een tijdje woont. Ze baat een klein restaurant uit in West End en heeft een yogacenter. Bijna al de mensen die aanwezig waren, woonden op het eiland reeds jaren. Er zijn wel geen Belgen, enkele Hollanders en de rest Amerikanen en Canadezen. Rond 21 uur wandelde ik in het pikkedonker naar de straat waar ik een taxi kon nemen. Een hond schrok op en blafte uitbundig. Ik jaagde hem weg. S' Avonds keek ik naar de film Carrie. Dat was geleden van mijn kindertijd. Die film had me in die tijd zo aangegrepen! Nu, een beetje ouder en wijzer, viel het mee. :-) Mijn nieuwe Visakaart zit reeds in Costa Rica. Mm, toch weer wat dichter. Tot morgen. Kort verslagje he...